„Rentowność i szybkość sÄ… obecnie kluczowe dla osiÄ…gniÄ™cia przeÅ‚omu w rozwoju elektromobilnoÅ›ci w Europie. Wspólnie z Fordem podejmujemy dziaÅ‚ania w obu tych obszarach. Porozumienie jeszcze bardziej przyspieszy proces elektryfikacji floty obu firm. To również dowód na to, że platforma MEB ma sporo atutów, wÅ›ród których sÄ… zaawansowane technologie, konkurencyjne koszty i szybkość realizacji projektów. Jest wiÄ™c ona idealnym rozwiÄ…zaniem dla firm, które chcÄ… przyspieszyć proces elektryfikacji” – powiedziaÅ‚ Thomas Schmall, czÅ‚onek zarzÄ…du Grupy Volkswagen odpowiedzialny za technologiÄ™ i prezes spóÅ‚ki Volkswagen Group Components.
Pierwszym modelem Forda, w którym zostanie wykorzystana platforma MEB bÄ™dzie crossover. Jego produkcja w fabryce Ford Electrification Center w Kolonii ma ruszyć w 2023 roku i bÄ™dzie kolejnym elementem strategii elektromobilnoÅ›ci tego producenta. PoczÄ…tkowo Ford miaÅ‚ w planach budowÄ™ tylko jednego modelu na platformie MEB i zamierzaÅ‚ wyprodukować 600 tys. egzemplarzy tego auta. Koncern na razie nie zdradziÅ‚ żadnych szczegóÅ‚ów dotyczÄ…cych drugiego z modeli.
„Nasza strategiczna wspóÅ‚praca z Volkswagenem to ważny element na drodze do w peÅ‚ni elektrycznej gamy pojazdów, utrzymanych w stylistyce typowej dla Forda i zaprojektowanych tak, aby zapewnić mobilność mieszkaÅ„com Europy, kontynentu, który przewodzi w walce ze zmianami klimatu” – powiedziaÅ‚ Stuart Rowley, prezes Forda w Europie.
Dla Volkswagena poszerzenie wspóÅ‚pracy z Fordem to kolejny krok na drodze do stania siÄ™ dostawcÄ… platform dla pojazdów elektrycznych, co bÄ™dzie kolejnym filarem dziaÅ‚alnoÅ›ci firmy. Platforma MEB może być wykorzystywana przez różne marki i producentów, już dziÅ› jest podstawÄ… dla elektrycznych pojazdów piÄ™ciu marek. W 2021 roku wyprodukowano z jej użyciem ok. 300 000 samochodów, co czyni z niej jednÄ… z wiodÄ…cych elektrycznych platform na Å›wiecie.
Platforma MEB zapewnia wysoki poziom konkurencyjnoÅ›ci, a jednoczeÅ›nie daje dużą swobodÄ™ w projektowaniu i opracowywaniu modeli. Można jÄ… wykorzystać w autach wielu segmentów i typów, od samochodów kompaktowych po SUV-y i auta dostawcze. Najnowszym modelem opartym na MEB jest Volkswagen ID. Buzz, który w zeszÅ‚ym tygodniu Å›wiÄ™towaÅ‚ swojÄ… Å›wiatowÄ… premierÄ™. DziÄ™ki wykorzystaniu efektu skali na caÅ‚ym Å›wiecie, platforma MEB jest konkurencyjna cenowo w porównaniu z innymi pojazdami elektrycznymi. Jest ona produkowana w niemieckich zakÅ‚adach Volkswagen Group Components w Brunszwiku, Kassel i Salzgitter.
Volkswagen dzieli siÄ™ z partnerami platformÄ… MEB i innymi platformami Grupy, by pomóc w osiÄ…gniÄ™ciu przeÅ‚omu w rozwoju elektromobilnoÅ›ci na Å›wiecie. W tym celu stworzono specjalny dziaÅ‚, który bÄ™dzie siÄ™ zajmować wspóÅ‚pracÄ… z innymi firmami w zakresie platform dla pojazdów elektrycznych. PrzyszÅ‚a platforma SSP Volkswagena również bÄ™dzie dostÄ™pna dla partnerów, takie jej wykorzystanie byÅ‚o brane pod uwagÄ™ od poczÄ…tku projektowania.