Zaprezentowane na nim po raz pierwszy technologie to ważne skÅ‚adniki strategii Volkswagena przewidujÄ…cej konstruowanie nowoczesnych jednostek napÄ™dowych. ZakÅ‚ada ona wspóÅ‚istnienie najnowoczeÅ›niejszych silników benzynowych, Diesla oraz zasilanych gazem ziemnym (CNG), a także hybrydowych zespoÅ‚ów napÄ™dowych i napÄ™dów elektrycznych. DziÄ™ki nim Volkswagen zamierza m.in. speÅ‚nić normy w zakresie emisji dwutlenku wÄ™gla, które Unia Europejska wprowadzi w 2022 roku. DopuszczajÄ… one Å›redniÄ… emisjÄ™ CO2 przez wszystkie modele danego producenta na poziomie 95 g/km.
Åšwiatowa premiera nr 1: „Å‚agodna hybryda” 48V. Jednym z najważniejszych nowych rozwiÄ…zaÅ„ w dziedzinie napÄ™du jest zespóÅ‚ hybrydowy 48V. Volkswagen zastosuje go najpierw w Golfie nowej generacji, by w ten sposób spopularyzować tÄ™ technologiÄ™ wÅ›ród szerokiej rzeszy klientów. Stosowanie takich hybryd pozwala znacznie zmniejszyć zużycie paliwa i emisjÄ™ szkodliwych substancji, a jednoczeÅ›nie – dziÄ™ki funkcji boost – zwiÄ™ksza dynamikÄ™ i komfort jazdy. Volkswagen bÄ™dzie dokonywaÅ‚ stopniowej elektryfikacji konwencjonalnych ukÅ‚adów napÄ™dowych rozszerzajÄ…c jÄ… na caÅ‚Ä… gamÄ™ swoich modeli. Kolejny Golf stanie siÄ™ poczÄ…tkiem tej ofensywy.
Åšwiatowa premiera nr 2: silnik 1.5 TGI evo (EA211 evo). Kolejnym nowoczesnym rozwiÄ…zaniem technicznym zaprezentowanym w Wiedniu jest nowy silnik 1.5 TGI evo zasilany gazem ziemnym. Jednostka o pojemnoÅ›ci 1,5 litra wyposażona w bezpoÅ›redni wtrysk paliwa oraz w sprężarkÄ™ VTG (turbosprężarka najnowszej generacji ze zmiennÄ… geometriÄ… turbiny) zostaÅ‚a skonstruowana na bazie silnika 1.5 TSI ACT Blue Motion. Tak jak on, silnik CNG osiÄ…ga moc 96 kW/130 KM i również pracuje w cyklu Millera charakteryzujÄ…cym siÄ™ dużą wydajnoÅ›ciÄ…. Dla Volkswagena nowa jednostka napÄ™dowa 1.5 TGI evo jest ważnym elementem w jego strategii promowania gazu ziemnego. Jej celem jest zwiÄ™kszenie popularnoÅ›ci silników zasilanych gazem – wydajnych i niemal nieemitujÄ…cych czÄ…stek sadzy. W Niemczech już dzisiaj udziaÅ‚ tego rodzaju jednostek napÄ™dowych w rynku roÅ›nie najszybciej. Ponadto silniki TGI mogÄ… być zasilane e-gazem na bazie metanu uzyskiwanym ze źródeÅ‚ odnawialnych z wykorzystaniem energii wiatrowej, sÅ‚onecznej oraz wodnej, a także z biomasy.
Produkcja silników 1.5 TGI rozpocznie siÄ™ jeszcze w tym roku. Szacuje siÄ™, że we wspóÅ‚czesnym Golfie z dwusprzÄ™gÅ‚owÄ… skrzyniÄ… biegów ta turbodoÅ‚adowana jednostka bÄ™dzie zużywać Å›rednio tylko 3,5 kg gazu CNG na 100 km. Oznacza to, że gdy silnik bÄ™dzie zasilany gazem samochód uzyska zasiÄ™g 490 km, a dziÄ™ki automatycznemu przeÅ‚Ä…czaniu w tryb zasilania benzynÄ… zasiÄ™g zwiÄ™kszy siÄ™ o 190 km (wszystkie dane wedÅ‚ug cyklu NEDEC). Tak oszczÄ™dny silnik ma jednoczeÅ›nie wysokie osiÄ…gi i moment obrotowy: przy 1.400 obr./min. do dyspozycji jest 200 Nm (do 4.500 obr./min.).
Åšwiatowa premiera nr 3: diesel 2.0 TDI (EA288 evo). Volkswagen pracuje również nad nowoczesnymi silnikami Diesla. O tym jak duży tkwi w nich potencjaÅ‚ marka przekonywaÅ‚a w Wiedniu prezentujÄ…c silniki 2.0 TDI serii EA288 evo, bÄ™dÄ…ce zupeÅ‚nie nowÄ… konstrukcjÄ…. Po raz pierwszy w Volkswagenie te czterocylindrowe jednostki TDI wejdÄ… także w skÅ‚ad hybrydowego zespoÅ‚u napÄ™dowego; po raz pierwszy jednostka EA288 evo bÄ™dzie elementem „Å‚agodnej hybrydy” wyposażonej w rozrusznik 12V napÄ™dzany paskiem.
W poÅ‚Ä…czeniu z akumulatorem litowo-jonowym tego rodzaju hybrydowy zespóÅ‚ napÄ™dowy pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa i zwiÄ™kszyć komfort jazdy. Nowe silniki TDI generalnie emitujÄ… bardzo niewiele szkodliwych substancji we wszystkich fazach dziaÅ‚ania. OczywiÅ›cie speÅ‚niajÄ… aktualne i przyszÅ‚e normy w zakresie emisji zawarte w homologacji WLTP/RDE. Ich moc wynosi od 100 kW/136 KM do 150 kW/204 KM. Silniki TDI skonstruowane przez Volkswagena znajdÄ… najpierw zastosowanie w modelach Audi z poprzecznie umieszczonymi jednostkami napÄ™dowymi. W przyszÅ‚oÅ›ci nowe TDI (także montowane w poprzek osi pojazdu) bÄ™dÄ… instalowane w modelach Volkswagena i innych marek koncernu skonstruowanych na bazie moduÅ‚owej platformy MQB.
DziÄ™ki silnikom EA288 evo Volkswagen zajmuje wÅ›ród konkurentów wiodÄ…cÄ… pozycjÄ™ w dziedzinie technologii TDI. ZmodyfikowaÅ‚ proces spalania, zwiÄ™kszyÅ‚ wydajność silników i zmniejszyÅ‚ emisjÄ™ szkodliwych substancji, a ponadto znacznie zwiÄ™kszyÅ‚ efektywność i szybkość reakcji turbosprężarki. Komponenty ukÅ‚adu odprowadzania spalin – filtr czÄ…stek staÅ‚ych (DPF) do silników Diesla i elementy ukÅ‚adu SCR (redukcji emisji tlenków azotu poprzez Selective Catalytic Reduction) majÄ… teraz inne rozmiary, zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ skuteczność ich dziaÅ‚ania i trwaÅ‚ość. Zmniejszono opory tarcia elementów wewnÄ™trznych silnika, straty ciepÅ‚a i masÄ™ samej jednostki napÄ™dowej. Poza tym, w porównaniu z silnikami poprzedniej generacji, w jednostkach napÄ™dowych serii EA288 evo zmniejszono emisjÄ™ CO2 nawet o 10 g/km. DziÄ™ki temu nowe TDI emitujÄ… znacznie mniej substancji niż dopuszczajÄ… obowiÄ…zujÄ…ce dzisiaj przepisy. O 9 procent wzrosÅ‚y natomiast moc i moment obrotowy.