Do najważniejszych filarów sukcesu Volkswagena w tegorocznej edycji Wielkiego Testu Salonów należą: zachÄ™cacie klientów do jazd testowych (szczególnie modelami typu BEV i PHEV), podwyższone standardy higieny i bezpieczeÅ„stwa w czasie pandemii oraz wysokie kompetencje pracowników salonów.
Niebagatelne znaczenie dla marki Volkswagen ma rozwój salonów z myÅ›lÄ… o wymogach elektromobilnoÅ›ci. DostÄ™pność Å‚adowarek dla klientów przy każdym salonie i fakt, że sÄ… w nich wydzielone strefy zarezerwowane dla aut elektrycznych, tzw. strefy ekspozycji wyposażone również w wallbox, mocno przyczyniajÄ… siÄ™ do sukcesu marki na tej pÅ‚aszczyźnie. Dodatkowo, wszyscy dealerzy uczestniczÄ… w wewnÄ™trznym programie, który zakÅ‚ada promowanie jazd testowych, w szczególnoÅ›ci jazd samochodami typu BEV i PHEV. Dla wielu klientów jest to pierwsza okazja do poznania możliwoÅ›ci samochodu elektrycznego.
Pracownicy salonów Volkswagena podnoszÄ… kompetencje poprzez system szkoleniowy dopasowany do ich indywidualnych oczekiwaÅ„, który obejmuje regularne szkolenia produktowe wraz z porównaniem do konkurencji, szkolenia zdalne (on-line / live streaming), które pozwalajÄ… uzyskać wiedzÄ™ bez opuszczania punktu dealerskiego, wizytÄ™ trenera, który odwiedza salon i przekazuje personelowi wiedzÄ™ z zakresu konkretnych modeli (np. BEV i PHEV).
Do wielu dobrych praktyk, które sÄ… stosowane przez dealerów Volkswagena należą m.in. zapewnienie sprzedawcom narzÄ™dzi do zdalnej obsÅ‚ugi klientów, informowanie klientów o tym, w jaki sposób mogÄ… skontaktować siÄ™ z dealerem, dezynfekcja i ozonowanie samochodów testowych.
„Bardzo precyzyjnie monitorujemy wszystkie kluczowe interakcje pomiÄ™dzy klientami a dealerami, aby mieć peÅ‚nÄ… wiedzÄ™ o naszych mocnych stronach jak i o deficytach. StworzyliÅ›my wewnÄ™trzny „Wskaźnik JakoÅ›ci ObsÅ‚ugi” opisujÄ…cy codzienne doÅ›wiadczenie Klienta w naszych salonach. Wskaźnik ten analizujemy i dyskutujemy z Dealerami po to, aby nasze usÅ‚ugi byÅ‚y na jeszcze wyższym poziomie. Wynik naszej marki w Wielkim TeÅ›cie Salonów pokazuje ze dziaÅ‚ania, które podejmujemy sÄ… trafne” – zaznacza Tomasz Piasny, dyrektor rozwoju sieci dealerskiej marki Volkswagen.