• Pomimo niekorzystnej sytuacji na Å›wiecie, po 11 miesiÄ…cach 2018 roku dostawy Volkswagena sÄ… wyższe o 1,2 procent w porównaniu z dostawami w analogicznym okresie 2017 roku
• Maleje negatywny efekt wprowadzenia homologacji wedÅ‚ug testów WLTP na liczbÄ™ dostaw w Europie Zachodniej, które w listopadzie byÅ‚y wyższe o 1,3 procent w porównaniu z dostawami w analogicznym miesiÄ…cu 2017 roku
• W Polsce, pod wzglÄ™dem liczby rejestracji nowych aut, listopad 2018 roku byÅ‚ dla Volkswagena lepszy od listopada 2017 roku o 15,4 procent (+16,6 procent po 11 miesiÄ…cach 2018 roku)
• Wzrost w Ameryce PoÅ‚udniowej napÄ™dza Brazylia
CzÅ‚onek zarzÄ…du Volkswagena ds. sprzedaży – Jürgen Stackmann – powiedziaÅ‚: „Volkswagen byÅ‚ bardzo dobrze przygotowany na trudne warunki do sprzedaży nowych aut, które na przestrzeni roku obserwowaliÅ›my w różnych regionach Å›wiata. Kolejny rekord dostaw zależy jedynie od wyniku w grudniu. Aby poprawić zeszÅ‚oroczny rekord, musimy dostarczyć klientom jeszcze 530.000 samochodów. Moim zdaniem możemy odnieść sukces, a może nawet odnotować nieznaczny wzrost dostaw”.
Dostawy do klientów w listopadzie z podziaÅ‚em na regiony i rynki ksztaÅ‚towaÅ‚y siÄ™ nastÄ™pujÄ…co:
W Europie Volkswagen zmagaÅ‚ siÄ™ w ostatnich miesiÄ…cach z ograniczeniem dostaw ze wzglÄ™du na wprowadzenie homologacji wedÅ‚ug testów WLTP. O ile miaÅ‚o to wyraźny wpÅ‚yw na dostawy we wrzeÅ›niu i w październiku, w listopadzie Volkswagen zwiÄ™kszyÅ‚ dostawy o 1,2 procent w porównaniu z dostawami w analogicznym miesiÄ…cu ubiegÅ‚ego roku, osiÄ…gajÄ…c wynik 143.900 dostarczonych samochodów. We wzroÅ›cie dostaw kluczowÄ… rolÄ™ odegraÅ‚y nowe modele – Polo, T-Roc i Touareg. W Europie, od stycznia do listopada tego roku, Volkswagen dostarczyÅ‚ klientom 1,62 miliona samochodów osobowych, czyli o 4,3 procent wiÄ™cej niż w analogicznym okresie ubiegÅ‚ego roku.
Rynek w Niemczech, po trudnym wrzeÅ›niu i październiku, odradza siÄ™ nieco wolniej. W listopadzie Volkswagen dostarczyÅ‚ tam 45.600 samochodów, czyli o 4,7 procent mniej niż w listopadzie 2017 r. DziÄ™ki znakomitym wynikom dostaw od poczÄ…tku roku do lata, od stycznia do listopada 2018 roku na niemieckim rynku marka osiÄ…gnęła ponad 2,5-procentowy wzrost i jak dotychczas dostarczyÅ‚a klientom 501.800 samochodów.
W Europie Åšrodkowej i Wschodniej w listopadzie przekazano klientom 24.300 aut, czyli mniej wiÄ™cej tyle samo ile w analogicznym miesiÄ…cu poprzedniego roku. W ciÄ…gu roku marka zwiÄ™kszyÅ‚a dostawy o 9,5 procent do 256.200 sztuk. Szczególnie Rosja, gdzie w listopadzie aż 10.200 klientów odebraÅ‚o nowego Volkswagena, wniosÅ‚a znaczÄ…cy wkÅ‚ad we wzrost dostaw w tym regionie, który wyniósÅ‚ 13,2 procent. Spora w tym zasÅ‚uga niesÅ‚abnÄ…cego popytu na SUV-y Volkswagena – Touarega i Tiguana, a także na nowe Polo.
W Polsce w listopadzie rejestracje nowych aut Volkswagena wyniosÅ‚y 4.936 aut, czyli o 15,4 procent wiÄ™cej niż w listopadzie 2017 roku. To najwyższy wzrost wÅ›ród marek, które w tym miesiÄ…cu znalazÅ‚y siÄ™ na podium pod wzglÄ™dem liczby rejestracji. W porównaniu z listopadem ubiegÅ‚ego roku udziaÅ‚ Volkswagena wzrósÅ‚ z 10,08 procent do 11,42 procent. Po 11 miesiÄ…cach tego roku wzrost liczby rejestracji nowych Volkswagenów jest nawet wyższy niż w listopadzie i wynosi 16,58 procent (+7.286 samochodów, do 51.240 aut). WiÄ™kszym wzrostem nie może pochwalić żadna z pozostaÅ‚ych marek w pierwszej siódemce rankingu.
Przy 46.700 dostarczonych Volkswagenach w Ameryce PóÅ‚nocnej dostawy w listopadzie spadÅ‚y o osiem procent w porównaniu z dostawami w listopadzie 2017 roku. Sytuacja w USA, gdzie klientom w listopadzie przekazano 26.800 samochodów, byÅ‚a podobna. Pomimo ciÄ…gÅ‚ego wzrostu dostaw SUV-ów marki Volkswagen, dostawy spadÅ‚y o 8,3 procent w porównaniu z dostawami w listopadzie 2017 roku. W Meksyku, gdzie sytuacja gospodarcza wciąż jest trudna, Volkswagen dostarczyÅ‚ 14.000 aut, czyli o 9,5 procent mniej niż w listopadzie 2017 roku.
W Ameryce PoÅ‚udniowej Volkswagen systematycznie zwiÄ™ksza dostawy. W listopadzie wyniosÅ‚y one 40.200 samochodów, czyli o 5,7 procent wiÄ™cej w porównaniu z dostawami w listopadzie ubiegÅ‚ego roku. Po raz kolejny wzrost dostaw w caÅ‚ym regionie byÅ‚ zasÅ‚ugÄ… rynku brazylijskiego. W listopadzie Volkswagen dostarczyÅ‚ tam 31.500 samochodów, o 19,6 procent wiÄ™cej niż w listopadzie 2017 roku. Na ciÄ…gÅ‚y wzrost dostaw w Brazylii majÄ… wpÅ‚yw liczne nowe modele, których od koÅ„ca 2017 roku debiutowaÅ‚o aż 11. Niedawno, od lokalnych dziennikarzy motoryzacyjnych i ekspertów branżowych, Volkswagen Virtus otrzymaÅ‚ w Brazylii prestiżowy tytuÅ‚ „Car of the Year 2019”. Na trudnym rynku w Argentynie dostawy Volkswagena w listopadzie spadÅ‚y o aż 44,6 procent i odpowiadaÅ‚y spadkowi caÅ‚ego rynku samochodów osobowych.
W regionie Azji i Pacyfiku w listopadzie Volkswagen dostarczyÅ‚ 319.900 pojazdów, czyli o 7,2 procent mniej niż w analogicznym miesiÄ…cu poprzedniego roku. NajwiÄ™kszy wpÅ‚yw na region ma sytuacja w Chinach, która wciąż jest napiÄ™ta z powodu sporu handlowego ze Stanami Zjednoczonymi. CaÅ‚a gospodarka, w tym również rynek samochodowy, stoi w obliczu silnej niechÄ™ci nabywców do zakupu nowych produktów. Dostawy w Chinach wyniosÅ‚y 304.700 samochodów, co stanowi spadek o osiem procent w porównaniu z dostawami w listopadzie 2017 roku. Mimo spadku dostaw, coraz wiÄ™kszy udziaÅ‚ w kurczÄ…cym siÄ™ rynku Volkswagen zyskuje dziÄ™ki atrakcyjnej ofercie modeli. W bieżącym roku w Chinach zaprezentowano trzy nowe samochody typu SUV – T-Roc, Tharu i Tayron, a najlepiej sprzedajÄ…ce siÄ™ modele – Lavida, CC i Bora – sÄ… oferowane w wersjach po faceliftingu. Od stycznia do listopada 2018 roku dostawy Volkswagena w Chinach sÄ… na praktycznie niezmienionym poziomie w porównaniu z dostawami w analogicznym okresie ubiegÅ‚ego roku i wynoszÄ… 2,8 miliona sztuk.