Dr Herbert Diess, Prezes ZarzÄ…du Marki Volkswagen, stwierdziÅ‚: „Już od pierwszego spojrzenia na I.D.VIZZION widać, że moduÅ‚owa platforma MEB przeznaczona do konstrukcji samochodów elektrycznych daje nam zupeÅ‚nie nowe możliwoÅ›ci w zakresie projektowania wnÄ™trza i nadwozia”. I rzeczywiÅ›cie – studyjny model wprowadza emocjonalnÄ… stylistykÄ™ samochodów z rodziny I.D. do Å›wiata dużych limuzyn. ZupeÅ‚nie nowa jest kabina majÄ…ca charakter domowego wnÄ™trza. DziÄ™ki swojej konstrukcji wnÄ™trze to jest bardzo przestronne, wykraczajÄ…c pod tym wzglÄ™dem daleko poza granice wspóÅ‚czesnych limuzyn klasy wyższej, które dysponujÄ… nadwoziem o dÅ‚ugoÅ›ci okoÅ‚o 5 metrów. WyjÄ…tkowe poczucie przestronnoÅ›ci jest jednym z elementów niepowtarzalnego komfortu jaki zapewnia ten samochód.
DziÄ™ki intuicyjnej komunikacji pomiÄ™dzy czÅ‚owiekiem a pojazdem, realizowanej przy pomocy techniki rozszerzonej rzeczywistoÅ›ci oraz goglom Mixed-Reality (HoloLens), a także dziÄ™ki sterowaniu gÅ‚osem, obsÅ‚uga I.D.VIZZION jest niezwykle prosta. Rzeczywistość rozszerzona wykorzystuje ekrany i wirtualne elementy obsÅ‚ugi wyÅ›wietlane w przestrzeni wnÄ™trza. Pasażerowie widzÄ… je dziÄ™ki goglom HoloLens i korzystajÄ… z nich wykonujÄ…c odpowiedni ruch rÄ™kÄ…. Technologia komunikacji zastosowana w tym aucie awansuje do roli wirtualnego asystenta, który reaguje empatycznie i stale siÄ™ uczy. I.D.VIZZION zapewnia swoim użytkownikom wiÄ™cej osobistej swobody. To dlatego, że jest jak inteligentne urzÄ…dzenie (Smart Device) na koÅ‚ach – nie potrzebuje kierowcy, bo sam nim jest dla swoich pasażerów. Pojazd jest tak wszechstronnie skomunikowany, że staje siÄ™ częściÄ… cyfrowego Å›wiata, a swoim pasażerom pozostawia wolność wyboru, czy zechcÄ… podczas jazdy odpoczywać, komunikować siÄ™ z innymi czy może pracować.
I.D.VIZZION pokazuje, że w drodze ku przyszłości Volkswagen wdraża najnowsze innowacje i sprawia, że jazda samochodem staje się bardziej fascynująca niż kiedykolwiek wcześniej. System obsługi wykorzystujący rzeczywistość rozszerzoną przenosi nas do roku 2030, natomiast możliwość autonomicznej jazdy na najwyższym poziomie pojawi się już w roku 2025. Stylistyka I.D.VIZZION, elektryczny napęd na cztery koła wykorzystujący dwa silniki elektryczne o mocy systemowej wynoszącej 225 kW oraz zasięg do 665 km będą mogły pojawić się na drogach w roku 2022. Wtedy właśnie pojawi się na rynku pierwsza wersja I.D. VIZZION z konwencjonalnym systemem obsługi.
PrezentujÄ…c I.D. VIZZION Volkswagen wskazuje na potencjaÅ‚ moduÅ‚owej platformy MEB przeznaczonej do konstrukcji samochodów elektrycznych, czyli nowej bazy technicznej modeli z rodziny I.D. Dr Frank Welsch, CzÅ‚onek ZarzÄ…du Marki Volkswagen ds. Rozwoju Technicznego, powiedziaÅ‚: „Techniczna podstawa modeli I.D. pozwala na produkcjÄ™ aut, których wielkość nadwozia, akumulatorów i silników można zmieniać. DziÄ™ki temu możemy produkować pojazdy należące do różnych klas i realizować różne życzenia klientów – wÅ‚Ä…cznie z dużymi limuzynami na dalekie dystanse”.
Modele rodziny I.D. Å›wiadczÄ… o tym, że marka Volkswagen wkracza w epokÄ™ elektrycznej mobilnoÅ›ci. Dr Diess: „Już w 2025 roku zamierzamy produkować milion w peÅ‚ni elektrycznych samochodów rocznie. Kompaktowy I.D. oraz SUV I.D.CROZZ pojawiÄ… siÄ™ jako pierwsze w roku 2020. Po nich w 2022 roku zadebiutuje van I.D. BUZZ oraz, jak wspomniano wyżej, prezentowany wÅ‚aÅ›nie w Genewie studyjny I.D. VIZZION”.