Nowe samochody osobowe w Unii Europejskiej wyemitowaÅ‚y przeciÄ™tnie 92 gramy CO2 na kilometr, gdy dopuszczalna przez prawo granica wyznaczona dla marki Volkswagen wynosiÅ‚a 97 g/km. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednim rokiem spadek emisji dwutlenku wÄ™gla wyniósÅ‚ 22 procent.
- Å›rednia ilość dwutlenku wÄ™gla emitowanego przez nowe samochody osobowe byÅ‚a w Europie o 6 milionów gramów mniejsza niż wymaga prawo – oznacza to spadek o 22 procent w porównaniu z 2019 rokiem
- w 2020 roku Volkswagen trzykrotnie zwiÄ™kszyÅ‚ dostawy samochodów elektrycznych do klientów
- ofensywa w dziedzinie aut z elektrycznym napÄ™dem bÄ™dzie kontynuowana w 2021 roku – pojawiÄ… siÄ™ nowe modele
Marka Volkswagen Samochody Osobowe ograniczyła w 2020 roku w Europie emisję dwutlenku węgla znacznie poniżej wyznaczonego limitu
„Volkswagen jest liderem zmian w przemyÅ›le. W 2015 roku rozpoczÄ™liÅ›my najwiÄ™kszÄ… i najbardziej ambitnÄ… w branży ofensywÄ™ w zakresie samochodów elektrycznych. OsiÄ…gniÄ™cie zaÅ‚ożonych celów z tak znacznym naddatkiem, pokazuje, że jesteÅ›my na wÅ‚aÅ›ciwym kursie. W 2021 roku jeszcze przyspieszymy proces zmian w kierunku e-mobilnoÅ›ci i wprowadzimy nowe modele” – powiedziaÅ‚ Ralf Brandstätter, Prezes
ZarzÄ…du Marki Volkswagen.
W latach 2020-2024 przedsiÄ™biorstwo zainwestuje w rozwój elektromobilnoÅ›ci ponad 11 miliardów euro. Po zakÅ‚adach w Zwickau i Dreźnie dokona także transformacji fabryk w Emden i Chattanooga (USA), a do 2025 roku wprowadzi na rynek 20 nowych modeli z elektrycznym napÄ™dem. „Chcemy, by Volkswagen staÅ‚ siÄ™ najbardziej pożądanÄ… markÄ… oferujÄ…cÄ… samochody przyjazne Å›rodowisku. Plan ten konsekwentnie realizujemy w ramach strategii „Way to Zero” i w przyszÅ‚oÅ›ci poÅ‚ożymy jeszcze wiÄ™kszy nacisk na elektryfikacjÄ™ aut Volkswagena” – stwierdziÅ‚ Brandstätter. W bieżącym roku Volkswagen rozbuduje ofertÄ™ samochodów skonstruowanych na moduÅ‚owej platformie MEB – elektryczne modele ID.4, ID.4 GTX oraz ID.5 bÄ™dÄ… stopniowo wprowadzane na rynki zagraniczne.
W ramach ofensywy w dziedzinie aut elektrycznych w minionym roku Volkswagen dostarczyÅ‚ 212.000 samochodów z napÄ™dem tego rodzaju – najwiÄ™cej w swojej historii. ZnalazÅ‚o siÄ™ wÅ›ród nich 134.000 aut caÅ‚kowicie elektrycznych, co oznacza potrojenie tej liczby w porównaniu z poprzednim rokiem. WÅ›ród tych 134.000 byÅ‚o 56.500 egzemplarzy elektrycznych ID.3. W grudniu Volkswagen ID.3 okazaÅ‚ siÄ™ najpopularniejszym samochodem elektrycznym (BEV) w Finlandii, SÅ‚owenii i Norwegii, w Niderlandach byÅ‚ nim przez trzy miesiÄ…ce z rzÄ™du. W Szwecji w grudniu 2020 roku ID.3 staÅ‚ siÄ™ nawet najchÄ™tniej kupowanym modelem w ogóle, bez uwzglÄ™dniania podziaÅ‚u na rodzaj napÄ™du. W Niderlandach i Niemczech Volkswagen zajÄ…Å‚ w caÅ‚ym 2020 roku pierwsze miejsce pod wzglÄ™dem sprzedaży samochodów elektrycznych – w Niemczech udziaÅ‚ marki w rynku modeli typu BEV wyniósÅ‚ 23,8 procent, a w Niderlandach 23 procent.
Ostateczne potwierdzenie danych przez KomisjÄ™ EuropejskÄ… nastÄ…pi w późniejszym czasie.