Pierwszy sezon TOYOTA GAZOO Racing Trophy ruszy w 2018 roku. W nowych zawodach mogÄ… brać udziaÅ‚ wÅ‚aÅ›ciciele wyczynowych Toyot GT86 opracowanych przez TMG: wyÅ›cigowych modeli CS-V3 i CS-Cup oraz wyjÄ…tkowej na rynku tylnonapÄ™dowej rajdówki CS-R3. Samochody startujÄ…ce w jednej lub kilku seriach w Europie mogÄ… zdobywać punkty w Pucharze TOYOTA GAZOO Racing na podstawie uzyskanych wyników, poziomu konkurencji oraz rangi zawodów.
Zasady TOYOTA GAZOO Racing Trophy
Organizatorzy poÅ›wiÄ™cili wiele wysiÅ‚ku, aby opracować zbilansowany system punktacji, który da równe szanse kierowcom wyÅ›cigowym i rajdowym oraz bÄ™dzie premiowaÅ‚ wyniki w trudniejszych zawodach. Do klasyfikacji generalnej Pucharu bÄ™dzie siÄ™ liczyÅ‚o 10 najlepszych wyników uzyskanych przez każdego uczestnika w 2018 roku.
Kierowcy wyÅ›cigowych GT86 otrzymajÄ… punkty za starty w dowolnych seriach w Europie, w których CS-V3 i CS-Cup speÅ‚niajÄ… obowiÄ…zujÄ…ce regulacje. Po piÄ™ciu sezonach organizowania pucharu GT86 Cup na torze Nürburgring Toyota Motorsport GmbH spodziewa siÄ™ wielu chÄ™tnych do udziaÅ‚u w nowej rywalizacji, m.in. startujÄ…cych w seriach VLN, RCN, 24-godzinnych wyÅ›cigach. Pod uwagÄ™ brane sÄ… także 24H Series Powered by Hankook, DMV GTC czy też NES 500.
Kierowcy rajdowi mogÄ… za kierownicÄ… GT86 CS-R3 startować w każdym europejskim rajdzie. Punkty w pucharze TOYOTA GAZOO Racing bÄ™dÄ… zależaÅ‚y od miejsca zajÄ™tego na mecie w stosunku do innych startujÄ…cych w danym wydarzeniu samochodów z homologacjÄ… R2 i R3, co daje dużą elastyczność w zróżnicowanej ofercie imprez rajdowych. BiorÄ…c pod uwagÄ™ poprzednie sezony, TMG spodziewa siÄ™ udziaÅ‚u GT86 CS-R3 w takich mistrzostwach jak Tour European Rally Series, Rajdowe Mistrzostwa Niemiec czy Rajdowe Mistrzostwa Europy FIA oraz wiele narodowych mistrzostw. Warto przypomnieć, że w sierpniu ubiegÅ‚ego roku dwie Toyoty GT86 CS-R3 wystartowaÅ‚y w Rajdzie Rzeszowskim.
Zarówno w przypadku rajdów, jak i wyÅ›cigów, dÅ‚ugość wydarzenia i liczba uczestników bÄ™dÄ… miaÅ‚y znaczÄ…cy wpÅ‚yw na liczbÄ™ punktów możliwych do zdobycia. Za jedno wydarzenie można uzyskać maksymalnie 75 punktów– takÄ… liczbÄ™ przewidziano za zwyciÄ™stwo w klasie, w której startowaÅ‚o co najmniej 5 samochodów, w wyÅ›cigu 24-godzinnym lub w rajdzie o Å‚Ä…cznej dÅ‚ugoÅ›ci odcinków specjalnych co najmniej 200 km.
Jest o co powalczyć
Najlepszy kierowca w klasyfikacji TOYOTA GAZOO Racing Trophy otrzyma 35 000 euro i ToyotÄ™ C-HR. Za drugie miejsce nagrodÄ… jest 25 000 euro, a za trzecie – 20 000 euro. WrÄ™czenie nagród odbÄ™dzie siÄ™ podczas ceremonii koÅ„czÄ…cej sezon. TOYOTA GAZOO Racing Trophy nie stawia żadnych dodatkowych kryteriów technicznych i nie wymaga opÅ‚at. WÅ‚aÅ›ciciele rajdowych i wyÅ›cigowych GT86 mogÄ… zawalczyć o znaczÄ…ce nagrody bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Nagrody zostanÄ… wrÄ™czone zawodnikom, którzy wezmÄ… udziaÅ‚ minimalnie w piÄ™ciu zawodach od stycznia do 30 listopada 2018 roku. W przypadku kierowców, którzy wystartujÄ… w wiÄ™cej niż 10 zawodach, zostanie wziÄ™tych pod uwagÄ™ 10 najlepszych wyników. SzczegóÅ‚y dotyczÄ…ce punktacji i nagród zostaÅ‚y opisane na stronie https://www.racingbytmg.com/
Toyota Motorsport GmbH oferuje wyÅ›cigówkÄ™ GT86 CS-Cup za 58 191 euro z VAT. Samochód ten zadebiutowaÅ‚ w poÅ‚owie 2016 roku, zastÄ™pujÄ…c wczeÅ›niejszy model, ToyotÄ™ GT86 CS-V3. Rajdowa Toyota GT86 CS-R3 jest dostÄ™pna w formie pakietu obejmujÄ…cego podwozie, silnik i wszystkie części mechaniczne za 99 960 euro z VAT.
Toyota Cup w Polsce
Polscy kierowcy samochodów Toyoty także majÄ… szansÄ™ na sportowÄ… rywalizacjÄ™ w pucharze marki. Od 2016 roku w ramach serii Classicauto Cup organizowany jest we wspóÅ‚pracy z Toyota Motor Poland puchar Toyota Cup. Już w pierwszym sezonie rywalizacji japoÅ„skiej marki braÅ‚o w niej udziaÅ‚ okoÅ‚o 50 samochodów.