-
Około 1 312 700 aut sprzedanych od stycznia, wzrost o 7,5 procent
-
Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG podkreśla: „W październiku sprzedaż wzrosła we wszystkich regionach na świecie”
-
Duży wzrost sprzedaży modeli kompaktowych A3 i Q3
Ingolstadt, 8 listopada 2013 r. Ostatni kwartał tego roku Audi AG rozpoczęło od dalszego wzrostu sprzedaży. W październiku, samochody z czterema ringami na masce wybrało około 131 950 klientów. To wzrost o 6,7 procent w stosunku do października zeszłego roku. Licząc od stycznia 2013, popyt na modele z Ingolstadt wzrósł o 7,5 procent, a sprzedaż wyniosła około 1 312 700 egzemplarzy. W ubiegłym miesiącu sprzedaż Audi w regionie Azji i Pacyfiku wzrosła o 14,4 procent, a w Ameryce Północnej o 9,6 procent. Sprzedaż zwiększyła się również w Europie: o 1,3 procent.
„W październiku, przy bardzo rozwojowej sytuacji w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i w Chinach, zwiększyliśmy sprzedaż we wszystkich rejonach świata. Dzięki temu, kontynuujemy proces globalnego wzrostu.” – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG. „Pomyślne wprowadzenie modelu A3 Limousine na pierwsze rynki również przyczyniło się do osiągnięcia tak dobrych wyników.”
Najnowszy, kompaktowy model Audi w europejskich salonach sprzedaży pojawił się w drugiej połowie września. W październiku, koncern Audi dostarczył około 18 800 samochodów z całej rodziny A3, o 33,2 procent więcej niż w roku ubiegłym. Sprzedaż SUV’a Q3 wzrosła o 49,9 procent i osiągnęła liczbę około 12 950 aut na całym świecie.
Nowe, popularne modele kompaktowe przyczyniły się w październiku do wzmocnienia pozycji Audi również na europejskich rynkach. Marka z Ingolstadt zanotowała wzrost w Europie o 3,9 procent. Sprzedaż sięgnęła tu około 39 000 egzemplarzy. W Niemczech sprzedaż spadła o 2,8%, na rynek wprowadzono 22 801 samochodów. Spośród największych rynków zbytu Audi w Europie Rosja (+5,7 procent, sprzedaż 3 115 aut), a przede wszystkim Wielka Brytania zanotowały w październiku znaczący wzrost. Brytyjskim klientom przekazano 10 417 aut, co oznacza zwiększenie sprzedaży o 14,4 procent. Audi pobiło zeszłoroczny wynik we Włoszech – zanotowano tu wzrost o 2,9 procent, do liczby 4 015 sprzedanych aut. Podsumowując wszystkie rynki europejskie, Audi zakończyło październik z 1,3 procentowym wzrostem (około 61 800 sprzedanych samochodów).
W Stanach Zjednoczonych popyt na samochody Audi wzrósł o 11 procent (13 001 dostarczonych aut). Łącznie, od początku roku sprzedano tu 127 412 egzemplarzy, co w stosunku do wyników zeszłorocznych stanowi wzrost o 13,4 procent. Najbardziej popularne na rynku amerykańskim są nadal luksusowe modele A6, A7, A8 i Q7. Jeszcze w tym miesiącu, Audi RS7 Sportback charakteryzujące się najwyższymi osiągami, uzupełni linię samochodów oferowanych przez Audi w Ameryce.
W październiku, 41 117 chińskich klientów odebrało kluczyki do swoich nowych Audi. W ten sposób, sprzedaż wyraźnie przewyższyła wynik z tego samego miesiąca roku ubiegłego (o 14,5 procent). Do sukcesu przyczynił się zwłaszcza produkowany lokalnie i dostępny w Państwie Środka od kwietnia model Q3. Statystyka sprzedaży Audi pokazuje, że od stycznia do października w Chinach sprzedano 399 330 aut, co stanowi wzrost o 19,9 procent.
W ubiegłym miesiącu, sprzedaż Audi po raz kolejny znacznie wzrosła również na innych ważnych, rozwijających się rynkach: w Indiach (o 17,9 procent, sprzedaż 1 002 aut), w Meksyku (o 10,7 procent, sprzedaż 903 samochodów) i w Korei Południowej (o 35,8 procent, sprzedaż 1 853 egzemplarzy).
Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach
|
W październiku
|
|
|
Łącznie
|
|
|
|
2013
|
2012
|
Wzrost sprzedaży w stosunku do października 2012 r.
|
2013
|
2012
|
Wzrost sprzedaży w stosunku do 2012 r.
|
Świat
|
137 200
|
123 616
|
+6,7%
|
1 312 700
|
1 221 123
|
+7,5%
|
Europa
|
61 800
|
60 967
|
+1,3%
|
626 600
|
635 065
|
-1,3%
|
- Niemcy
|
22 801
|
23 450
|
-2,8%
|
213 408
|
222 227
|
-4,0%
|
- Wielka Brytania
|
10 417
|
9 109
|
+14,4%
|
125 554
|
110 702
|
+13,4%
|
- Francja
|
4 949
|
5 014
|
-1,3%
|
48 272
|
52 026
|
-7,2%
|
- Włochy
|
4 015
|
3 903
|
+2,9%
|
39 571
|
42 804
|
-7,6%
|
- Hiszpania
|
2 587
|
2 561
|
+1,0%
|
31 147
|
31 988
|
-2,6%
|
- Rosja
|
3 115
|
2 946
|
+5,7%
|
30 097
|
28 388
|
+6,0%
|
USA
|
13 001
|
11 708
|
+11,0%
|
127 412
|
112 402
|
+13,4%
|
Meksyk
|
903
|
816
|
+10,7%
|
9 386
|
7 266
|
+29,2%
|
Daleki Wschód
|
48 100
|
42 049
|
+14,4%
|
470 700
|
393 469
|
+19,6%
|
- Chiny
(łącznie z Hongkongiem)
|
41 117
|
35 899
|
+14,5%
|
399 330
|
332 959
|
+19,9%
|
- Indie
|
1 002
|
850
|
+17,9%
|
8 393
|
7 267
|
+15,5%
|
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl
Grupa Audi w roku 2012 dostarczyła klientom 1 455 123 samochody marki Audi. W ciągu całego roku, przedsiębiorstwo wypracowało obrót w wysokości 48,8 miliarda Euro, a jego wynik operacyjny wyniósł 5,4 miliarda Euro. Marka Audi obecna jest na ponad 100 rynkach całego świata, a produkcja odbywa się w zakładach w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (Węgry), w Brukseli (Belgia), w Bratysławie (Słowacja), Martorell (Hiszpania), w Kałudze (Rosja), Aurangabad (Indie), Changchun (Chiny) i w Dżakarcie (Indonezja). Cztery ringi jeszcze w 2013 rozpoczną produkcję w Foshan (Chiny), w roku 2015 w São José dos Pinhais (Brazylia), a od 2016 w San José Chiapa w Meksyku. Spółkami należącymi w 100% do Audi AG są między innymi quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/ Włochy) oraz producent sportowych motocykli Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/Włochy). Audi zatrudnia obecnie ponad 70 000 pracowników, z czego 50 000 w Niemczech. Do roku 2015, koncern planuje inwestycje rzędu 11 miliardów Euro, głównie w nowe produkty i zrównoważone technologie. Audi przykłada dużą wagę do korporacyjnej odpowiedzialności, a w swej strategii ustanowiło zasadę zrównoważonego rozwoju swoich produktów i procesów produkcyjnych. Długoterminowym celem koncernu jest mobilność wolna od CO2.