Zamiarem twórców wystawy byÅ‚o przedstawienie architektury Warszawy widzianej z perspektywy samochodu. ZdjÄ™cia rzucajÄ… nowe Å›wiatÅ‚o na znane otoczenie tworzÄ…c tym samym niezapomniane kompozycje.
Wernisaż fotografii, który odbyÅ‚ siÄ™ w czwartkowy wieczór przekazaÅ‚ moc zaskakujÄ…cych ujęć pozwalajÄ…cych spojrzeć na samochód i otaczajÄ…cÄ… nas przestrzeÅ„ z zupeÅ‚nie nowej perspektywy.
DostrzegÅ‚ to już Maciej Nowicki, artysta wizjoner z poczÄ…tku XX wieku. UważaÅ‚, że samochód nie jest jedynie Å›rodkiem komunikacji, lecz stanowi ruchomy punkt widokowy, z którego można spoglÄ…dać na mijane kompozycje architektoniczne. Zaproponowane przez niego rozwiÄ…zania urbanistyczne w Warszawie staÅ‚y siÄ™ przyczynkiem do poszukiwania innej, odmiennej od tradycyjnej metody postrzegania miasta i staÅ‚y siÄ™ również inspiracjÄ… twórców wystawy.
Klasyczna technika fotografii - naÅ›wietlanie tradycyjnej bÅ‚ony Å›wiatÅ‚oczuÅ‚ej w tzw. Å›rednim formacie 6 x 6 cm pozwoliÅ‚a z samochodu zatrzymać w kadrze wyselekcjonowane widoki, oddalenia, zbliżenia i zestawienia zmiennych sylwet budynków przy jednoczesnym zachowaniu kanonu fotografii architektonicznej. Tryptyki eksponowane sÄ… na przestrzennych ramach spinajÄ…cych po trzy zdjÄ™cia w serie, dziÄ™ki którym zwiedzanie wystawy odbywa siÄ™ również poprzez doÅ›wiadczenie ruchu w relacji do sportretowanych budynków.
UdziaÅ‚ DS w tym projekcie nie jest przypadkowy. Marka dostrzega konotacje Å‚Ä…czÄ…ce motoryzacjÄ™ ze sztukÄ… i zwraca uwagÄ™, że projektowanie samochodów to proces kreacji czerpiÄ…cy inspiracje z prac nowoczesnych artystów. Dlatego też salon marki DS w Warszawie przy Al. Krakowskiej 206 planuje być nowym centrum kultury, w którym artysta bÄ™dzie miaÅ‚ szansÄ™ wyrazić siebie i swoje emocje.
Wystawę będzie można odwiedzać od 24 września do 31 grudnia.2015 roku, w Salonie marki DS przy Al. Krakowskiej 206 w Warszawie.
Marka DS
Francuska marka rodem z Paryża. Oficjalnie powstaÅ‚a 1 czerwca 2014 r. Jej celem jest powrót francuskich samochodów do segmentu premium. Marka DS, czerpiÄ…ca z tego, co najlepsze we francuskim know-how, podtrzymuje tradycje innowacyjnoÅ›ci, elegancji i stylu, odziedziczone po modelu DS z 1955 roku. Gama DS, stworzona z myÅ›lÄ… o klientach poszukujÄ…cych możliwoÅ›ci wyrażenia swojej osobowoÅ›ci, obejmuje modele DS 3, DS 3 CABRIO, DS 4, DS 5, DS 5LS* i DS 6*. Marka oferuje samochody wyróżniajÄ…ce siÄ™ wyjÄ…tkowym stylem, wyrafinowanymi detalami, szlachetnymi materiaÅ‚ami i zaawansowanymi technologiami, a także hybrydowym ukÅ‚adem napÄ™dowym z silnikiem wysokoprężnym Hybrid 4x4, oferowanym w DS 5. W Europie samochody marki DS można kupić w DS Store lub w salonach sieci CITROËN dysponujÄ…cych oddzielnÄ… powierzchniÄ… ekspozycyjnÄ… dla nowej marki. DS oferuje swoim klientom możliwość poszerzenia kontaktu z markÄ… poza sam produkt dziÄ™ki ofercie ekskluzywnych usÅ‚ug premium i przynależnoÅ›ci do klubu DS PRIVILÈGE. Od swojego debiutu rynkowego do dnia dzisiejszego marka sprzedaÅ‚a ponad 580 tys. samochodów. http://www.driveds.com/
Śledź aktualne informacje o DS na: @DS_Official
*Sprzedawane wyłącznie w Chinach