-
Stelvio Quadrifoglio debiutuje w Wielkiej Brytanii przy okazji 25. edycji „Festival of Speed 2018"
-
Na „Festival of Speed" nie może zabraknąć serii specjalnych Nürburgring Edition Giulia Quadrifoglio „NRING" oraz Stelvio Quadrifoglio „NRING", które zaakcentujÄ… rekordy ustanowione przez te dwa samochody
-
Stoisko Alfy Romeo to doskonaÅ‚a wizytówka marki i prezentacja tego, co najlepsze w aktualnej produkcji: osiÄ…gi i sportowy wyglÄ…d również w wydaniu Giulii Veloce Ti i Giulietty Veloce
-
W 108 lat historii Alfy Romeo wpisane jest DNA marki zÅ‚ożone z wyÅ›cigów i rywalizacji: zabytkowe GTAm oraz 1900 Sport Spider z niezwykle cennej kolekcji FCA Heritage i zwykle wystawiane w Muzeum w Arese zagoszczÄ… na wzgórzu Goodwood koÅ„cem tygodnia
DNA rywalizacji: powrót do FormuÅ‚y 1 oraz serie specjalne Nürburgring Edition
Nie tylko Stelvio Quadrifoglio: fani, którzy przybÄ™dÄ… na imprezÄ™ bÄ™dÄ… mogli podziwiać na stoisku Alfy Romeo to, co najlepsze z aktualnej produkcji, a także showcar C37 Alfa Romeo Sauber F1 Team, który walczy w Mistrzostwach FormuÅ‚y 1 w roku powrotu Alfy Romeo do wyÅ›cigów.
Poza tym, zaprezentowane zostanÄ… dwa wyjÄ…tkowe modele w limitowanej edycji, dostÄ™pne w regionie EMEA w zaledwie po 108 egzemplarzy, nawiÄ…zujÄ…c do 108 lat istnienia, które marka Å›wiÄ™towaÅ‚a 24 czerwca br.. SÄ… to serie specjalne Nürburgring Edition Giulia Quadrifoglio „NRING” i Stelvio Quadrifoglio „NRING” Å›wiÄ™tujÄ…ce rekordy ustanowione przez te dwa samochody na sÅ‚ynnym niemieckim torze.
Giulia Quadrifoglio „NRING” i Stelvio Quadrifoglio „NRING” reprezentujÄ… to, co najlepsze pod wzglÄ™dem dokonaÅ„ technicznych, osiÄ…gów i stylu. NapÄ™dzane sÄ… silnikiem 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy 510 KM. Stelvio, rekordzista w swojej kategorii, dziÄ™ki momentowi obrotowemu 600 Nm, przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy oraz maksymalnej prÄ™dkoÅ›ci 283 km/h, pokonaÅ‚ 20 832 km Nordschleife w 7 minut, 51 sekund i 7 setnych.
Oba samochody oferujÄ… ponadto jedyne w swoim rodzaju i satysfakcjonujÄ…ce customer experience, bÄ™dÄ…ce kwintesencjÄ… doskonaÅ‚ych osiÄ…gów i technologii na najwyższym poziomie. Oprócz elementów wyposażenia typowych dla wersji Quadrifoglio, w wersji „NRING" wystÄ™puje także specjalny „Pakiet powitalny”.
DoskonaÅ‚e wyposażenie charakteryzujÄ…ce wersjÄ™ Quadrifoglio to nie wszystko - seria specjalna „NRING" wzbogacona jest o hamulce karbonowo–ceramiczne, sportowe siedzenia Sparco® z czerwonymi przeszyciami i konstrukcjÄ… z wÅ‚ókna wÄ™glowego, gaÅ‚kÄ™ dźwigni automatycznej skrzyni zmiany z wstawkÄ… z wÅ‚ókna wÄ™glowego, kierownicÄ™ ze skóry i alcantary, również w tym przypadku z wstawkami z wÅ‚ókna wÄ™glowego. OsÅ‚ona przednia oraz obudowy lusterek wstecznych wykonane sÄ… z wÅ‚ókna wÄ™glowego, tak samo, jak wstawki na listwach progowych. Nie brakuje też przyciemnianych szyb, Adaptive Cruise Control, pakietu audio premium Harman Kardon, systemu multimedialnego AlfaTM Connect 3D Nav z 8,8" ekranem, Apple CarPlayTM i Android AutoTM oraz DAB. W Giulii debiutuje wykonany z wÅ‚ókna wÄ™glowego dach, a Stelvio zostaÅ‚o z kolei wyposażone w dach panoramiczny, otwierany elektrycznie. W obydwóch wystÄ™pujÄ… specjalne dywaniki z czerwonym logo, zaprojektowane przez Mopar. Wreszcie, obydwa samochody wystÄ™pujÄ… w najnowszym, szarym kolorze nadwozia Circuito, zarezerwowanym dla tej limitowanej edycji.
By uczcić powstanie nowej, limitowanej edycji, wersje NRING otrzymajÄ… specjalny „Certyfikat autentycznoÅ›ci" wydawany przez FCA Heritage, dziaÅ‚ zajmujÄ…cy siÄ™ promowaniem historii wÅ‚oskich marek z Grupy FCA. Decyzja, by opatrzyć te serie specjalne „Certyfikatem autentycznoÅ›ci", zwykle zarezerwowanym dla samochodów zabytkowych, w peÅ‚ni kwalifikuje je do tytuÅ‚u „Instant Classic".
To, co najlepsze z aktualnej produkcji
Obok serii specjalnych Nürburgring Edition, pojawi siÄ™ Stelvio Quadrifoglio w czarnym kolorze Vulcano, Giulia Veloce Ti oraz Giulietta Veloce. Alfa Romeo Giulia Veloce Ti, w czerwonym kolorze Competizione i wyposażona w silnik turbo benzyna o mocy
280 KM zestawiony z automatycznÄ…, oÅ›miostopniowÄ… skrzyniÄ… biegów oraz napÄ™dem 4x4 Q4 jest kwintesencjÄ… doskonaÅ‚oÅ›ci technicznej i motoryzacyjnej gamy Giulii. SÅ‚ynny skrót, który pochodzi od nazwy „Turismo internazionale” jest od zawsze synonimem najbogatszych, najbardziej zaawansowanych technologicznie i najbardziej dynamicznych wersji. Giulia Ti jest najekskluzywniejszÄ… wersjÄ… z gamy, Å‚Ä…czÄ…c sportowy flavour Giulii Veloce z urzekajÄ…cym charakterem, bogatym wyposażeniem seryjnym oraz najbardziej zaawansowanÄ… technologiÄ…, „puszczajÄ…c oko” do Quadrifoglio, z którym Å‚Ä…czÄ… jÄ… wspólne elementy stylu. Giulia zostaÅ‚a zresztÄ… niedawno wyróżniona nagrodÄ… „Compasso d’Oro ADI”, najbardziej prestiżowÄ… na Å›wiecie nagrodÄ… w dziedzinie wzornictwa.
Giulietta Veloce jest najbardziej sportowÄ… wersjÄ… z gamy Giulietta: silnik 1750 turbo benzyna o pojemnoÅ›ci 240 KM i automatycznÄ… skrzyniÄ™ biegów TCT. Niebieskie metalizowane nadwozie w kolorze Blu Misano przyciÄ…ga wzrok, dziÄ™ki nowym sportowym zderzakom z wstawkami w kolorze czerwonym Alfa, bÅ‚yszczÄ…cemu wykoÅ„czeniu klamek i obramowaÅ„ Å›wiateÅ‚ przeciwmgielnych, obudowy lusterek w kolorze antracytu, elektrycznie otwieranemu dachowi z szerokim przeszkleniem, poszerzonym ukÅ‚adem hamulcowym Brembo z czerwonymi zaciskami, 18" felgom ze stopów metali lekkich z 5 otworami oraz podwójnÄ… poszerzonÄ… koÅ„cówkÄ… rury wydechowej. TÄ™ samÄ… sportowÄ… stylizacjÄ™ można odnaleźć we wnÄ™trzu samochodu, wzbogaconym o sportowe fotele pokryte skórÄ… i tkaninÄ… Alcantara, ze zintegrowanymi zagÅ‚ówkami, czerwonymi przeszyciami oraz spÅ‚aszczonÄ… u doÅ‚u sportowÄ…, skórzanÄ… kierownicÄ….
Kolekcja FCA Heritage
Festival of Speed w Goodwood jest jednÄ… z najwiÄ™kszych imprez motoryzacyjnych organizowanych na otwartym powietrzu, a w tym roku, w niezwykÅ‚ej scenerii hrabstwa West Sussex Å›wiÄ™towana jest 25. rocznica jej istnienia. Oprócz ponad 600 samochodów i motocykli, które przypominajÄ… fenomenalnÄ… historiÄ™ motoryzacji i sportów motocyklowych, w wydarzeniu weźmie udziaÅ‚ również kilka legendarnych, zasÅ‚użonych dla tego sportu osób oraz miÄ™dzynarodowych sÅ‚aw.
W tym gronie nie mogÅ‚o zabraknąć FCA Heritage, dziaÅ‚u zajmujÄ…cego siÄ™ ochronÄ… i promocjÄ… dziedzictwa kulturowego wÅ‚oskich marek FCA, który bierze udziaÅ‚ w przeglÄ…dzie, prezentujÄ…c dwie pereÅ‚ki Alfa Romeo z wÅ‚asnej kolekcji, by podkreÅ›lić nierozerwalnÄ… więź Å‚Ä…czÄ…cÄ… bogatÄ… historiÄ™ i wielkÄ… przyszÅ‚ość. OdwiedzajÄ…cy bÄ™dÄ… mogli podziwiać dwa modele dostÄ™pne zwykle dla zwiedzajÄ…cych w Muzeum Alfa Romeo w Arese: 1750 GT Am i 1900 Sport Spider.
Alfa Romeo 1750 GT Am
1750 GT Am uzyskaÅ‚a homologacjÄ™ wyÅ›cigowej wersji, bazujÄ…c na wersji 1750 GT Veloce sprzedawanej na rynku póÅ‚nocnoamerykaÅ„skim, stÄ…d wzięła siÄ™ nazwa „Am" oznaczajÄ…c „AmerykÄ™".
W odróżnieniu od modelu sprzedawanego w Europie, 1750 GTV, z której „zrodziÅ‚a siÄ™” GT Am, zasilany byÅ‚ wtryskiem mechanicznym Spica, który speÅ‚niaÅ‚ amerykaÅ„skie standardy dotyczÄ…ce emisji spalin i jednoczeÅ›nie braÅ‚ udziaÅ‚ w wyÅ›cigach. “GT Am” w odróżnieniu od Giulii Sprint GTA oraz jej nastÄ™pczyni GTA 1300 Junior, miaÅ‚ karoseriÄ™ wykonanÄ… ze stali oraz powiÄ™kszone bÅ‚otniki z poszerzeniami z wÅ‚ókna szklanego, które nadawaÅ‚y samochodowi bardzo agresywnego wyglÄ…du. ZnaczÄ…ce byÅ‚y również modyfikacje wprowadzane do silnika, który osiÄ…gaÅ‚ moc 220 KM przy 7500 obrotach/min, rozpÄ™dzajÄ…c GT Am do 240 km/h.
GT Am odniósÅ‚ ogromny sukces w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych, z tytuÅ‚em najlepszego kierowcy dla Toine’a Hezemansa, „latajÄ…cego Holendra”, który odniósÅ‚ zwyciÄ™stwo za kierownicÄ… tego samochodu w roku 1970 i 1971.
Alfa Romeo 1900 Sport Spider
1900 Sport Spider zostaÅ‚a wyprodukowana tylko w dwóch egzemplarzach, a jeden z nich, z karoseriÄ… zaprojektowanÄ… przez Bertone, należy do kolekcji FCA Heritage. ZostaÅ‚ stworzony pod kierownictwem Orazio Satta i Giuseppe Busso. Mechanika bazuje na „1900 Super Sprint”: dwuwaÅ‚owy silnik jest wykonany z żeliwnego bloku, tak jak coupé, ale pojemność skokowa zostaÅ‚a zwiÄ™kszona prawie do dwóch litrów (1997,4 cm3), co pozwalaÅ‚o na starty w wyÅ›cigach. StopieÅ„ sprężania zostaÅ‚ zwiÄ™kszony do 9:1, ukÅ‚ad smarowania jest z suchÄ… miskÄ… olejowÄ…, a maksymalna moc podniesiona zostaÅ‚a do 138 KM. Zawieszenia przednie jest czterowahaczowe, natomiast z tyÅ‚u jest zamontowany most tylny De Dion, analogicznie do sedana „Alfetta” sprzed 20 lat.