PrzeÅ‚ożyÅ‚o siÄ™ to na znaczÄ…cy, 28,3-procentowy wzrost zysku operacyjnego firmy do poziomu 1,2 miliarda euro. GÅ‚ównymi impulsami tego rozwoju byÅ‚y ekstensywna modernizacja caÅ‚ej gamy modelowej i rynkowy debiut dużego SUV-a ŠKODY, modelu KODIAQ.
„ZnaczÄ…cy wzrost wyników sprzedaży i finansowych zanotowany w pierwszych trzech kwartaÅ‚ach tego roku pokazuje, że przyjÄ™liÅ›my wÅ‚aÅ›ciwÄ… strategiÄ™” – mówi Dyrektor Generalny ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „Nasza ofensywa w segmencie typu SUV nabiera prÄ™dkoÅ›ci. Duży KODIAQ zostaÅ‚ rewelacyjnie przyjÄ™ty przez naszych Klientów. Teraz przychodzi czas na jego mniejszego brata – ŠKODĘ KAROQ".
Globalny popyt na model KODIAQ utrzymuje siÄ™ na wysokim poziomie od samego momentu debiutu w lutym bieżącego roku. Do koÅ„ca wrzeÅ›nia swój egzemplarz odebraÅ‚o 61 600 Klientów na caÅ‚ym Å›wiecie. Ze swoim pierwszym dużym modelem typu SUV, ŠKODA dociera do zupeÅ‚nie nowych grup odbiorców. NastÄ™pnym krokiem w kampanii SUV-ów jest kompaktowy KAROQ, który od października jest już dostÄ™pny na pierwszych rynkach.
W pierwszych dziewiÄ™ciu miesiÄ…cach bieżącego roku przychody ze sprzedaży producenta wzrosÅ‚y o 22% do 12,3 miliarda euro (styczeÅ„-wrzesieÅ„ 2016: 10,1 miliarda euro). ŠKODA AUTO osiÄ…gnęła także dwucyfrowy wzrost procentowy zysku operacyjnego, który zanotowaÅ‚ podwyżkÄ™ o 28,3% do 1,2 miliarda euro (styczeÅ„-wrzesieÅ„ 2016: 940 milionów euro). Nieustannie zwiÄ™ksza siÄ™ także rentowność ze sprzedaży, która na koniec wrzeÅ›nia bieżącego roku wyniosÅ‚a 9,8% (styczeÅ„-wrzesieÅ„ 2016: 9,3%).
„Tak doskonaÅ‚ymi wynikami ŠKODA AUTO dowodzi swojej finansowej siÅ‚y i rentownoÅ›ci” – mówi CzÅ‚onek ZarzÄ…du ds. Finansowych Klaus-Dieter Schürmann. „Do wzrostu przychodów znacznie przyczyniÅ‚ siÄ™ rynkowy debiut ŠKODY KODIAQ. Nieprzerwany wzrost rentownoÅ›ci jest w dużej mierze efektem wolumenów produkcji i asortymentu”.
Stabilna pozycja finansowa ŠKODY zapewnia dobrÄ… bazÄ™ dla dalszego rozwoju firmy i marki. Obszary dalszego rozwoju zostaÅ‚y zdefiniowane w Strategii 2025, która stawia na silny rozwój elektromobilnoÅ›ci i digitalizacjÄ™, jak i dalszy rozwój gamy modelowej i kampanii SUV-ów.