Od wprowadzenia tego wyścigowego ABS-u w roku 2009, BMW Motorrad oferowało ten system dostosowany do potrzeb motocykli supersportowych, zapewniający wzrost bezpieczeństwa aktywnego także w tym segmencie. Funkcja ABS Pro to istotne usprawnienie wyścigowego ABS-u w tym sensie, że umożliwia on obecnie hamowanie w zakręcie ze wsparciem ABS. ABS Pro oferowany jest jako opcja pozafabryczna, nabywana i montowana w punktach dealerskich BMW Motorrad. Początkowo zarezerwowano ją wyłącznie dla typoszeregu topowego modelu supersportowego BMW Motorrad, HP4.
FunkcjÄ™ ABS Pro opracowano specjalnie z myÅ›lÄ… o użytkowaniu na publicznych drogach. Technicznie rzecz biorÄ…c, ABS Pro opiera siÄ™ w swym dziaÅ‚aniu na kalkulacjach dotyczÄ…cych kÄ…ta pochylenia motocykla, kÄ…ta znoszenia i przyspieszenia bocznego – danych, które już dziÅ› dostarcza zestaw czujników systemu Dynamicznej Kontroli Trakcji i elektronicznego zawieszenia DDC.
Podczas rozruchu motocykla wyposażonego w ABS Pro kierowca otrzymuje komunikat o funkcjonalnoÅ›ci systemu w postaci wyÅ›wietlenia napisu ABS Pro z dodatkiem „Rain” i „Sport”. System ma jeszcze dwie funkcje, „Race” i „Slick”, ale te dwa tryby powinny być użytkowane wyÅ‚Ä…cznie przez doÅ›wiadczonych kierowców i tylko na torze, jako że w tych trybach funkcja Pro nie jest wspierana: jej przeznaczeniem jest jazda po drogach publicznych.
OczywiÅ›cie nawet jeÅ›li motocykl jest wyposażony w ABS Pro, wciÄ…x możliwe jest niewÅ‚aÅ›ciwe ocenienie sytuacji i doprowadzenie do przekroczenia fizycznych granic przyczepnoÅ›ci oraz upadku. ABS Pro nie powstaÅ‚, by zwiÄ™kszyć indywidualne możliwoÅ›ci hamowania w zakrÄ™tach – szczególnie nie na torze wyÅ›cigowym. Jego zadaniem jest uczynienie bezpieczniejszym użytkowanie HP4 na drogach publicznych.
ABS Pro jako pozafabryczna opcja kosztuje dla BMW HP4 380 euro (cena w Niemczech). Dostępny od października.