Volvo Auto Polska rozpoczęło nowÄ… kampaniÄ™ reklamowÄ… pod hasÅ‚em „ZmieÅ„ siÄ™”, której celem jest zakomunikowanie konsumentom atrakcyjnej oferty zamiany starego samochodu na nowy model Volvo. Kampania zaplanowana jest w dwóch etapach. Jej zadaniem podczas weekendu majowego byÅ‚o zaintrygowanie potencjalnych klientów, którzy wyjeżdżali nad morze i w góry oraz wylatywali na wypoczynek zagranicÄ™. W drugim etapie kampania ma przypomnieć o ofercie i poinformować o jej szczegółach. Pierwsze dziaÅ‚ania rozpoczęły siÄ™ 28 kwietnia, caÅ‚a akcja potrwa do 11 czerwca.
Kampania komunikuje ofertę zakupu samochodu Volvo przy możliwości zostawienia w rozliczeniu swojego starego auta. Unikalne na polskim rynku jest to, że Volvo Auto Polska przedstawiło atrakcyjną ofertę odkupu obecnego samochodu każdej marki bez względu na rocznik, którego wartość rynkowa jest wyższa niż 15 000. Tym samym firma wprowadza nowe na polskim rynku standardy sprzedaży samochodów, które w Zachodniej Europie funkcjonują od lat.
„Sprzedaż starego, nawet dwu-trzyletniego auta na polskim rynku to w dzisiejszych warunkach dość trudne zadanie. Dlatego naszym Klientom chcemy zaoferować komfortowy sposób wymiany samochodu używanego na nowy model na bardzo atrakcyjnych warunkach, dziÄ™ki czemu zaoszczÄ™dzÄ… swój czas i pieniÄ…dze. Tym samym poza luksusowym samochodem możemy zagwarantować również bezstresowe pozbycie siÄ™ obecnego auta”- mówi Mariusz Nycz, Communication Manager Volvo Auto Polska.
Działania zaplanowano w okresie długiego weekendu, podczas którego wykorzystywany został mobilny outdoor na drogach wyjazdowych największych miast i lotniskach oraz spoty radiowe w stacjach ogólnopolskich, których kierowcy słuchają podczas podróży. Drugą cześć kampanii stanowi reklama informująca o ofercie, o charakterze racjonalnym. Kampania obejmuje bezpośredni e-mailing do klientów oraz działania call center, jak również widoczna jest na stronach motoryzacyjnych w Internecie.
„NaszÄ… grupÄ™ docelowÄ… stanowiÄ… ludzie zamożni, którzy na co dzieÅ„ pracujÄ… w dużych korporacjach lub prowadzÄ… wÅ‚asne firmy. DÅ‚ugi weekend majowy to dla nich czas, który wykorzystujÄ… na wspólny odpoczynek z rodzinÄ…. Naszym zamiarem byÅ‚o dotarcie do nich z naszÄ… ofertÄ… podczas podróżowania po Polsce oraz na wybranych lotniskach, skÄ…d wylatywali na wakacje zagranicÄ… i wtedy wÅ‚aÅ›nie sprowokować do zastanowienia siÄ™ nad zmianÄ… samochodu..” – mówi Mariusz Nycz, Communication Manager Volvo Auto Polska.
Kreacja przedstawia wizerunki samochodów znanych marek motoryzacyjnych, które można zedrzeć jak naklejkę. Wtedy odbiorcy ukazuje się nowy model Volvo S60 lub S40, który może mieć w zamian za swój poprzedni samochód. Dzięki tej operacji zmieni się on w posiadacza Volvo.
Layouty reklamowe kampanii pojawiÄ… siÄ™ w najważniejszych dziennikach i tygodnikach opinii, takich jak Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Gazeta Prawna, Puls Biznesu, Polityka, Forum i Wprost. Kierowcom w drodze do pracy towarzyszÄ… również spoty radiowe „ZmieÅ„ siÄ™” emitowane w Radiu Zet, RMF FM i PR3.
Kampania w Internecie obecna jest na stronach motoryzacyjnych, na których znaleźć można oferty kupna-sprzedaży samochodów różnych marek. Strony, na których pojawia się kampania Volvo to MojeAuto.pl, Autocentrum.pl, Money.pl/Moto, Onet.pl/Moto, a także Trader.pl, Gratka.pl i Indor On Line. W kampanii wykorzystywane są również kanały RSS Bankier.pl, Indor On Line, Wirtualne media.pl oraz Palmtop.pl
KreacjÄ™ przygotowaÅ‚a agencjÄ… Brainshop U-Boot, kreacjÄ… internetowÄ… zajęła siÄ™ agencja K2 Internet. Za zakup i planowanie mediów odpowiedzialny byÅ‚ dom mediowy MindShare. DziaÅ‚aniami direct marketing zajęła siÄ™ agencja Customer Relationship Management – Euro RSCG Marketing House oraz Call Center Poland S.A. Za komunikacjÄ™ Public Relations odpowiada Sensors. Natomiast po stronie Klienta za kampaniÄ™ odpowiada Mariusz Nycz - Communication Manager Volvo Auto Polska.