|
|
|
VW Passat CC nocą - wrażenia z jazdy
|
Poznajcie nowe coupe Volkswagena.
|
Nazwa coupe jest w tym przypadku jak najbardziej
uzasadniona. Volkswagen nie chce, aby nowego CC traktowano jako kolejnÄ…
wersję nadwoziową Passata, którego modele sedan i kombi na stale wpisały
się już w krajobraz naszych ulic. Passat CC jest o 31 mm dłuższy a przy
tym o 50 mm niższy od sedana. Uczciwie trzeba przyznać że to pierwszy
model VW od kilku lat, na którego patrzy się z przyjemnością. W ślad za
rasowym wyglądem idą w parze właściwości jezdne. Jeździliśmy dwiema
wersjami benzynowymi Passata CC. Model wyposażony w 160-konny silnik TSI,
to podstawowa jednostka benzynowa w ofercie. W praktyce spora jak na tÄ™
pojemność moc i doskonała elastyczność silnika z doładowaniem pozwalają
na sprawne przemieszczanie się. Silnik z ochotą nabiera obrotów, czemu
towarzyszy miły dla ucha stłumiony dźwięk. Przy tym ta wersja dość
oszczędnie obchodzi się z paliwem. Podczas jazd testowych na dystansie
ponad 100 kilometrów, średnie zużycie paliwa wyniosło około 9 litrów.
Dodajmy, że większą część trasy wyznaczono głównymi ulicami Krakowa,
które nawet po 22 bywają zakorkowane.
Komfort jazdy umilajÄ… bardzo
wygodne sportowe fotele z wszechstronną (na życzenie elektryczną)
możliwością ich regulacji, efektywna klimatyzacja z nowo zaprojektowanym
panelem i poprawnie działający układ nawigacji z twardym dyskiem. W
zasadzie skupia on w sobie aż pięć urządzeń: układ nawigacji, telefon,
odtwarzanie audio, odtwarzanie DVD i układ wspomagania parkowania.
Wnętrze choć przypomina to z plebejskiej limuzyny wyposażono w kilka
dodatków zarezerwowanych dla wersji CC. Nowa trójramienna kierownica ma
mniejszą średnicę i ozdobiona jest metalową wstawką w dolnej części
wieńca. Inna jest też "architektura" zegarów przypominająca te z
flagowego Volkswagena Phaetona. Ciekawie również prezentuje się nowy
panel sterowania klimatyzacjÄ…, zaÅ› po zmroku przytulnÄ… atmosferÄ™
zapewniają panele świetlne z diod LED (dostępne za dopłatą) wbudowane w
panele drzwiowe i dolną część deski rozdzielczej. Jak przystało na
rasowe coupe po zapaleniu silnika wskazówki obrotomierza i
prędkościomierza wykonują pełny obrót po skali. Niby niewiele, ale ma
się wrażenie obcowania z czymś więcej niż zwykłym sedanem. Może dlatego
Passat CC jak żaden inny Volkswagen w pełni zasługuje na mówienie o nim
jako "Das Auto" zamiast "Ein Auto".
Pełnię doznań gwarantuje jazda najmocniejszym wariantem CC wyposażonym w silnik 3,6 V6 o mocy 300 KM.
To auto polecamy wszystkim, którzy zdecydowaną cześć rocznych przebiegów
wykonujÄ… drogami szybkiego ruchu, lub autostradami. Silnik dysponujÄ…cy
ogromną rezerwą mocy i sporym momentem obrotowym oraz doskonała,
7-biegowÄ… skrzynia DSG drugiej generacji tworzÄ… udany duet.
Testowane auto wyposażono w adaptacyjne zawieszenie DCC montowane
seryjnie w najmocniejszej wersji CC. Układ dysponuje trzema różnymi
programami poprawiającymi i tak dobre właściwości jezdne samochodu.
Procesory stale dobierają tłumienie drgań do rodzaju nawierzchni i
sposobu jazdy kierowcy. Sprawdziłem, działa nieźle. Tryb "sport"
zdecydowanie utwardza zawieszenie i pozwala bezpardonowo odczuć jadącym
niemal każdą nierówność jezdni. Zmienia też oprogramowanie skrzyni
biegów. Kolejne przełożenia zmieniane są znacznie później, a po odjęciu
gazu obroty trzymane są na poziomie 3-4 tysięcy, co przy kick-downie
gwarantuje natychmiastowe "odejście" nawet przy najwyższych prędkościach
dozwolonych w Polsce. SprzyjajÄ…ca aura z intensywnymi opadami deszczu
pozwoliła na sprawdzenie układu 4Motion w który wyposażony jest każdy
Passat CC 3,6. Nawet nagłe zmiany kierunku, hamowanie na ciasnych
zakrętach i inne próby wytrącenia auta z obranego toru jazdy okazały
się (na szczęście) bezowocne. Układ ESP miał niewiele do roboty i tylko
kilka razy objawiał swoją obecność miganiem kontrolki. Passat trzymał
się drogi jak przyklejony i nawet na mokrej nawierzchni zapewniał
komfort i przyjemność z jazdy, a przede wszystkim poczucie
bezpieczeństwa i pełnej kontroli nad samochodem. Producent podaje że
średnie zużycie paliwa w tej wersji wynosi około 9 litrów. Może, ale
żeby osiągnąć taki wynik potrzebna jest długa trasa i bardzo delikatne
obchodzenie się z gazem. Najniższy wynik jaki udało nam się uzyskać
podczas jazd testowych wyniósł prawie 14 litrów. Biorąc pod
uwagę moc, pojemność i napęd na obie osie, wynik ten należy uznać za
akceptowalny. Jeżdżący spokojniej koledzy chwalili się wynikami rzędu
10-11 litrów.
Za podstawową wersję z silnikiem benzynowym 1.8 trzeba zostawić u
dilera Volkswagena przynajmniej 108 000 pln, 140-konnego Passata CC z
dwulitrowym dieslem wyceniono na 119 000 pln.
ZaÅ› najmocniejsza wersja 3,6 V6 4Motion uszczupli nasze konto o 178
000 pln. Doposażając ją w komplet elementów z długiej listy wyposażenia
dodatkowego z łatwością przekroczymy pułap 200 000 złotych.
A jak
podróżuje się na tylnej kanapie? Podobnie jak w limuzynie i kombi,
miejsca na nogi jest pod dostatkiem. Passat CC ma zwiększony rozstaw
osi. Z przodu wynosi on 1.553 mm (plus 11 mm), z tyłu zaś 1.557
milimetrów (plus 16 mm). Opadająca linia dachu oczywiście zmniejsza
poczucie przestronności nad głową, ale nie jest to powód do zmartwień
dla Volkswagena i przyszłych nabywców CC, których w Polsce do końca tego
roku ma być 250. I to z prostego powodu. Osoby decydujące się na zakup
Passata CC lub Mercedesa CLS lubią jeździć, a nie być wożone. A tę
funkcję nowe coupe z Wolfsburga spełnia znakomicie. Choćby z tego powodu
Passat CC słabo sprawdzi się w roli taksówki.
Do wykorzystania wyłącznie w celach prasowych z podaniem źródła: Mototarget.pl, fot. Mototarget.pl, Volkswagen
Zdjęcia w dużej rozdzielczości dostępne są w naszym serwisie fotograficznym pod nazwą: Volkswagen Passat CC-premiera w Polsce
|
+ Testy, porównania, wrażenia z jazd
|
|
» Honda FR-V - Trzecie wcielenie i-CTDi |
|
Wielofunkcyjny znaczy również silny i oszczÄ™dny. Skojarzenie rodzinnego wielofunkcyjnego modelu Hondy FR-V z pierwszym opracowanym przez firmÄ™ silnikiem Diesla byÅ‚o kwestiÄ… czasu. Po modelach Accord i CR-V jednostki wysokoprężnej doczekaÅ‚ siÄ™ minivan FR-V. wiÄ™cej »
|
|
» Ford S-Max - Mniejszy brat |
|
Ostatnie kilka lat na rynku motoryzacyjnym cechowaÅ‚ niewÄ…tpliwy wzrost popularnoÅ›ci aut typu MPV, które z biegiem czasu przeksztaÅ‚ciÅ‚y siÄ™ z powolnych i nudnych stylistycznie produktów sÅ‚użących do transportu rodziny w dynamiczne i emocjonujÄ…ce obiekty pożądania kierowców oczekujÄ…cych od samochodu także doskonaÅ‚ych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych. wiÄ™cej »
|
|
» Jeep Commander 3.0 CRD vs Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD. Takie same? |
|
MajÄ… takie samo logo „Jeep” umieszczone dumnie na charakterystycznej żebrowanej osÅ‚onie chÅ‚odnicy. NapÄ™dzajÄ… je te same trzylitrowe turbo-diesle o mocy 218 KM.
MajÄ… podobne ceny i niemal identyczne osiÄ…gi i wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci w terenie. Czy w zwiÄ…zku z tym jest coÅ›, co je różni i czy któryÅ› zasÅ‚uguje na miano „lepszego”? wiÄ™cej »
|
|
» Honda Civic sedan - NajmÅ‚odszy w rodzinie |
|
PiÄ™ciodrzwiowa wersja Hondy Civic stanowi wzór sportowego hatchbacka XXI wieku, sedan zaÅ› jest skierowany do konserwatywnych klientów, którzy bardziej od drapieżnego i futurystycznego ksztaÅ‚tu nadwozia ceniÄ… sobie funkcjonalność i klasyczne linie. wiÄ™cej »
|
|
» Hyundai Getz - maÅ‚y wielki "koreaÅ„czyk" |
|
MaÅ‚y na zewnÄ…trz, przestronny w Å›rodku – oto najkrótsza charakterystyka Hyundaia Getza, który od momentu premiery w Genewie w 2002 roku bije rekordy sprzedaży na caÅ‚ym Å›wiecie. Również w Polsce auto zyskaÅ‚o wielu zwolenników, gdy w 2003 roku zastÄ…piÅ‚o model Atos i na staÅ‚e wpisaÅ‚o siÄ™ w krajobraz naszych dróg.
wiÄ™cej »
|
|
» French Open. Peugeot 207 CC 1,6 THP |
|
Pierwszy raz turniej tenisowy o tej nazwie zaliczany do Wielkiego Szlema rozegrano w Paryżu na kortach imienia Rolanda Garrosa w 1925 roku. Dziesięć lat później Peugeot zaprezentowaÅ‚ Å›wiatu model 401 Eclipse - pierwszego w historii kabrioleta z otwieranym elektrycznie metalowym dachem. Sprawdzimy czy najnowszy spadkobierca tej koncepcji, Peugeot 207 CC jest równie ekscytujÄ…cy. wiÄ™cej »
|
|
» Taki dobry, czy taki modny? Audi Q7 3,0 TDI |
|
Audi wytwarzajÄ…ce od dziesiÄ™cioleci auta z napÄ™dem na cztery koÅ‚a, dopiero w 2005 zdecydowaÅ‚o siÄ™ na pokazanie SUV-a z „krwi i koÅ›ci”. Model Q7 zrobiÅ‚ to dosÅ‚ownie w wielkim stylu. Od momentu swej premiery bije rekordy popularnoÅ›ci w tym segmencie. Na przykÅ‚adzie wersji wyposażonej w trzylitrowy silnik TDI sprawdziliÅ›my, czy jego popularność jest wynikiem zastosowanej technologii i praktycznej przydatnoÅ›ci, czy może panujÄ…cej od kilku lat mody na tego typu pojazdy. wiÄ™cej »
|
|
» Francja elegencja. Citroen C4 HDI Exclusive |
|
Kompaktowy Citroen C4, bÄ™dÄ…cy w sprzedaży od 2004 roku, nadal przyciÄ…ga wzrok nowoczesnÄ… stylistykÄ…. W testowanej przez nas wersji Exclusive, swoim wyposażeniem i cenÄ… bliżej mu jednak do flagowego Citroena C6. wiÄ™cej »
|
|
» Witamina C - Mercedes C220 CDI |
|
JeÅ›li siÄ™ powiedziaÅ‚o A, trzeba powiedzieć B. Jednak w przypadku Mercedesa to nie Klasa A, B czy nawet S jest motorem napÄ™dowym sukcesu koncernu ze Stuttgartu. Najpopularniejsza jest bowiem Klasa C, której od momentu debiutu pierwszej generacji w 1993 roku sprzedano już ponad 1,5 miliona egzemplarzy. SprawdziliÅ›my jak w roli klasowego prymusa sprawdzi siÄ™ model C220 CDI Elegance. wiÄ™cej »
|
|
» WÅ‚adca PierÅ›cieni - Audi A5 3.0 TDI |
|
Kusi wspaniaÅ‚ymi ksztaÅ‚tami autorstwa „Maestro De Silvy”, 24 diodami LED rzucajÄ…cymi zalotne spojrzenia za dnia i po zmierzchu oraz miejscem dla dwojga w kabinie pierwszej klasy. Wspaniale pachnie i szybko zabiera siÄ™ do pracy (roboty:). Oto pierwsze Audi które wyglÄ…da tak dobrze, że czasem masz ochotÄ™ wysiąść i jeszcze trochÄ™ na niego popatrzeć. Szczególnie w testowanej przez nas wersji 3.0 TDI. Paradoksalnie ten wspaniaÅ‚y silnik i równie doskonaÅ‚a 6-biegowa skrzynia biegów pasujÄ… do A5 jak kwiatek do kożucha. Ale po kolei.. wiÄ™cej »
|
|
» Ekspres ÅšwiÄ™tego MikoÅ‚aja - Volvo V70 T6 |
|
TÄ… postać zna każdy. Przedstawiany jako starzec z okazaÅ‚Ä… brodÄ…, w czapce z pomponem, z workiem prezentów i pÄ™kiem rózg w rÄ™ce, 6 grudnia (w rocznicÄ™ Å›mierci ÅšwiÄ™tego) grzecznym dzieciom przynosi prezenty a niegrzecznym, na ostrzeżenie, rózgÄ™. Jego ojczyznÄ… jest Laponia - region w północnej Europie, obejmujÄ…cy swoim zasiÄ™giem Półwysep Kolski w Rosji oraz północne tereny trzech paÅ„stw nordyckich: Finlandii, Szwecji i Norwegii. wiÄ™cej »
|
|
» Mieszanka wybuchowa - Dodge Nitro 2,8 CRD |
|
Nie od dziÅ› wiadomo, że Amerykanie lubiÄ… wszystko w formacie XXL. Szczególnie jeÅ›li chodzi o samochody. Kiedy w 2002 roku po raz pierwszy Dodge zaprezentowaÅ‚ concept car o wdziÄ™cznej nazwie M80, centralÄ™ zalaÅ‚y liczne gÅ‚osy zachwytu i pytania „Kiedy takie auto trafi do produkcji?”. Jak przystaÅ‚o na kolebkÄ™ demokracji, Amerykanie nie schowali projektu do szuflady i atrakcyjna stylizacja auta koncepcyjnego trafiÅ‚a niemal bez zmian do salonów pod postaciÄ… prawdziwie wybuchowej mieszanki – Dodge’a Nitro wiÄ™cej »
|
|
» Kochanie, zmniejszyÅ‚em naszego Commandera! Jeep Patriot |
|
Jeep Commander to rasowy SUV w stylu Jeepa. Kanciasty, pojemny, luksusowo wyposażony i niestety z racji swej ceny niedostÄ™pny dla wiÄ™kszoÅ›ci z nas. Podobnie zresztÄ… ma siÄ™ sprawa z modelem Grand Cherokee. PiÄ™kny, ale drogi. Ale na szczęście Jeep poszedÅ‚ po rozum do gÅ‚owy i oprócz nowego Wranglera proponuje kompaktowe terenówki po przystÄ™pnej cenie. JednÄ… z nich jest Jeep Patriot. wiÄ™cej »
|
|
» Magic Van. Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD |
|
Tak Chrysler w 1983 roku reklamowaÅ‚ swój najnowszy produkt – model Voyager. Pojemne auto nie odbiegaÅ‚o wymiarami zewnÄ™trznymi od ówczesnych limuzyn klasy Å›redniej, za to dziÄ™ki sprytnemu rozplanowaniu przestrzeni wewnÄ…trz, oferowaÅ‚o znacznie wiÄ™cej miejsca dla pasażerów i ich bagażu od sedanów i kombi, których używali Amerykanie. wiÄ™cej »
|
|
» Twardziel. Jeep Cherokee 2,8 CRD |
|
W bogatej palecie modeli Jeepa znajdziemy zarówno luksusowe SUV-y jak i kompaktowe auta puszczajÄ…ce oko w kierunku mÅ‚odszej klienteli. Ale żelaznym punktem oferty sÄ… auta, którymi zaraz po wyjeździe z salonu możemy udać siÄ™ w trudny teren. Jednym z nich jest nowy Jeep Cherokee. wiÄ™cej »
|
|
» BMW xDrive Test Days 2009 |
|
Ostatni weekend kwietnia staÅ‚ siÄ™ poczÄ…tkiem tegorocznego cyklu imprez pt. BMW xDrive Test Days 2009, które pozwolÄ… zaproszonym na nie goÅ›ciom poznać zalety inteligentnego systemu napÄ™du czterech kół BMW xDrive, zgÅ‚Ä™bić tajniki eko-technologii EfficientDynamics, wypróbować opony typu RunFlat w ekstremalnej jeździe oraz poczuć na wÅ‚asnej skórze system szkolenia kierowców z jakim można spotkać siÄ™ podczas uczestnictwa w prowadzonych na caÅ‚ym Å›wiecie szkoÅ‚ach BMW Fahrer Training. wiÄ™cej »
|
|
» Czym zaskoczy Ford Focus 2014 |
|
Wbrew pozorom, nie jest Å‚atwo oceniać auto kompaktowe. Jeszcze trudniej pisać o bestsellerowym kompakcie. Tu armia byÅ‚ych, obecnych i przyszÅ‚ych fanów modelu idzie w miliony. wiÄ™cej »
|
|
» Lexus GS 300 i Honda Legend, czyli Luxus made in Japan |
|
Czym powinna charakteryzować siÄ™ prestiżowa limuzyna za ćwierć miliona zÅ‚otych? Na pewno oprócz doskonaÅ‚ego systemu alarmowego, powinna mieć peÅ‚ne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeÅ„stwa oraz dostateczny zapas mocy w każdej sytuacji. Precyzyjny ukÅ‚ad jezdny i zapewniajÄ…ce odpowiedni komfort zawieszenie. Dobrze jest również, gdy limuzyna z tej półki cenowej umiejÄ™tnie podkreÅ›la status majÄ…tkowy wÅ‚aÅ›ciciela, a w razie potrzeby speÅ‚nia funkcjÄ™ reprezentacyjnego auta w firmie. Wszystkie te cechy speÅ‚niajÄ… dwaj japoÅ„scy przedstawiciele tego segmentu, które poddaliÅ›my porównaniu i naszej ocenie. wiÄ™cej »
|
|
» Poprawny do bólu - VW Passat 2.0 TDI 170 |
|
Tak jak w każdym samochodzie również w Volkswagenie Passacie można doszukać siÄ™ wielu wad. Ale nawet zagorzaÅ‚y przeciwnik niemieckich aut po przejechaniu nim, powiedzmy tysiÄ…ca kilometrów prawie na pewno zmieni zdanie i doceni szereg jego niezaprzeczalnych zalet. W naszym teÅ›cie „ukochany przez wszystkich” Passat w najbogatszej wersji Highline z silnikiem TDI 170. wiÄ™cej »
|
|
» Prawie jak SUV. Honda CR-V vs Mitsubishi Outlander |
|
Oba sÄ… bestsellerami na Å›wiecie i aby je kupić czeka siÄ™ miesiÄ…cami. Amerykanie tak pokochali model CR-V, że fabryka Hondy w Ohio nie nadąża z produkcjÄ… i uruchomiono import tych aut bezpoÅ›rednio z Japonii. Polscy nabywcy zamawiajÄ…cy teraz CR-V mogÄ… liczyć na odbiór auta nie wczeÅ›niej, niż we wrzeÅ›niu. Od rozpoczÄ™cia sprzedaży na Mitsubishi Outlandera zebrano już ponad 700 zamówieÅ„ od polskich klientów. Czym tak naprawdÄ™ kuszÄ… i co majÄ… do zaoferowania? wiÄ™cej »
|
|
» Citroen C4 Grand Picasso - Pod osÅ‚onÄ… nieba |
|
Może Citroen C4 Grand Picasso nie jest tak szybki jak Subaru Impreza, ani tak zwinny na zakrÄ™tach jak MINI, ale jako minivan jest niemal doskonaÅ‚y. Przedstawiamy wrażenia z jazd tym niekonwencjonalnym i funkcjonalnym modelem Citroena wiÄ™cej »
|
|
|
|
|