|
|
|
Prawie jak SUV. Honda CR-V vs Mitsubishi Outlander
|
Oba są bestsellerami na świecie i aby je kupić czeka się miesiącami. Amerykanie tak pokochali model CR-V, że fabryka Hondy w Ohio nie nadąża z produkcją i uruchomiono import tych aut bezpośrednio z Japonii. Polscy nabywcy zamawiający teraz CR-V mogą liczyć na odbiór auta nie wcześniej, niż we wrześniu. Od rozpoczęcia sprzedaży na Mitsubishi Outlandera zebrano już ponad 700 zamówień od polskich klientów. Czym tak naprawdę kuszą i co mają do zaoferowania?
|
Liczy siÄ™ wyglÄ…d
Niemal wszystkie auta tej klasy pochodzÄ… z Japonii. Outlandera zbudowano na nowej „globalnej” platformie podÅ‚ogowej projektu Mitsubishi i DaimlerChrysler. To na niej spoczywa Dodge Caliber, nowy Mitsubishi Lancer i dwa francuskie SUV-y Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser. Nowy Outlander z pewnoÅ›ciÄ… wyglÄ…da bardzo bojowo i okazale. OpadajÄ…ca ku tyÅ‚owi linia dachu, uciÄ™ta pod skosem tylna boczna szyba, lampy z zatopionymi diodami LED i wiele innych detali definiujÄ… obecnie panujÄ…cÄ… modÄ™ w segmencie lekkich SUV. Honda poszÅ‚a zupeÅ‚nie innÄ… drogÄ… projektujÄ…c nowego CR-V. Jej nieco ciężka, elegancka sylwetka z wyraźnie zaakcentowanÄ… liniÄ… okien budzi ciekawość i zwraca uwagÄ™ innych kierowców. Pewne kontrowersjÄ™ budzi jedynie przód auta z wyraźnym schodkiem miÄ™dzy maskÄ… a przednim zderzakiem. Ale jeÅ›li ktoÅ› lubi nowe pomysÅ‚y stylizacyjne Hondy, CR-V na pewno przypadnie mu do gustu.
Komfortowo i przestronnie
Obie terenówki prezentujÄ… sobÄ… bardzo wysoki standard wykonania, funkcjonalność i przestronność godnÄ… dużych limuzyn. W Mitsubishi mogÄ… podobać siÄ™ zegary umieszczone w dwóch tubach i nowoczeÅ›nie zaprojektowana deska rozdzielcza. Na konsoli Å›rodkowej obok dźwigni zmiany biegów umieszczono Å‚atwy w obsÅ‚udze przeÅ‚Ä…cznik terenowych trybów napÄ™du. Fotele przednie sÄ… bardzo wygodne i zapewniajÄ… prawidÅ‚owe podparcie, niestety im dalej w tyÅ‚ tym mniej miejsca na nogi i gÅ‚owy pasażerów Outlandera. Siedzenia w trzecim rzÄ™dzie sÅ‚użyć mogÄ… jedynie awaryjnie. NiewÄ…tpliwym atutem jest za to ogromna przestrzeÅ„ bagażowa (541-1691 litrów) i rekordowa Å‚adowność wynoszÄ…ca aż 620 kg.
WnÄ™trze CR-V robi jeszcze lepsze wrażenie. PoczÄ…wszy od jakoÅ›ci użytych materiaÅ‚ów, poprzez czytelność wskaźników skoÅ„czywszy na Å‚atwoÅ›ci obsÅ‚ugi, Honda zasÅ‚uguje na najwyższe noty. WiÄ™ksza niż w Mitsubishi szerokość wnÄ™trza przekÅ‚ada siÄ™ bezpoÅ›rednio na przestronność kabiny. Na fotelach obu rzÄ™dów siedzeÅ„ spokojnie mogÄ… zasiadać nawet dryblasy nie narzekajÄ…c na ilość miejsca. Siedzenia tylne można Å‚atwo skÅ‚adać i przesuwać wzdÅ‚uż nadwozia, oraz regulować kÄ…t nachylenia ich oparć. Wysoko umieszczona dźwignia zmiany biegów jest bardzo wygodna w obsÅ‚udze, choć konsola na której siÄ™ znajduje może uwierać w nogi rosÅ‚ego kierowcÄ™. Dość awangardowym rozwiÄ…zaniem jest dźwignia hamulca postojowego o wymyÅ›lnym ksztaÅ‚cie. Tradycyjna byÅ‚aby znacznie Å‚atwiejsza w obsÅ‚udze. Za to bardzo spodobaÅ‚a nam siÄ™ pÅ‚yta dzielÄ…ca bagażnik na dwie części. DziÄ™ki temu lżejsze przedmioty można poÅ‚ożyć na górze i Å‚atwiej po nie siÄ™gać w razie potrzeby. PrzedziaÅ‚ bagażowy Hondy ma pojemność od 525 do 1532 litrów. Nieco rozczarowuje niska Å‚adowność wynoszÄ…ca zaledwie 395 kg. To zdecydowanie za maÅ‚o jak na rodzinny pojazd typu SUV.
Tylko diesel
Pod maskami obu porównywanych japoÅ„skich aut pracowaÅ‚y silniki diesla, które wydajÄ… siÄ™ być optymalnymi źródÅ‚ami napÄ™du dla kompaktowych SUV-ów. Dobrze znany z Civica i Accorda silnik 2,2 i-CTDI nie raz dowiódÅ‚, że jest udana konstrukcjÄ… Hondy. Nie inaczej jest w przypadku CR-V. Wysoki moment obrotowy 340 Nm i 140 KM w zupeÅ‚noÅ›ci wystarczy do napÄ™du dużego i dość ciężkiego SUV-a Hondy. Spora pojemność skokowa 2,2 litra gwarantuje dobrÄ… dynamikÄ™ już przy niskich obrotach. Naturalnie CR-V nie jest mistrzem sprintu, ale 10,5 sekundy do „setki” w przypadku ważącego 1765 kg auta nie jest zÅ‚ym wynikiem. W dodatku obsÅ‚uga doskonale dziaÅ‚ajÄ…cej skrzyni biegów o krótkich skokach lewarka i „miÄ™kka” praca jednostki napÄ™dowej czyni z Hondy doskonaÅ‚ego kompana na dalsze podróże. Podróże podczas których rzadko zmuszeni bÄ™dziemy do wizyt na stacjach benzynowych. Podczas testu CR-V spaliÅ‚ Å›rednio 8,5 litra oleju napÄ™dowego. Teoretyczny zasiÄ™g Hondy podobnie jak w Mitsubishi wynosi okoÅ‚o 710 kilometrów.
Outlandera napÄ™dzaÅ‚ dwulitrowy silnik TDI ze „stajni” Volkswagena. Niestety podobnie jak w niemieckich autach jego kulturze jego pracy daleko do tej z Hondy. Nieokrzesany charakter i gÅ‚oÅ›na praca to najwiÄ™ksza wada silnika Outlandera. Zmuszony do wysiÅ‚ku staje siÄ™ jeszcze gÅ‚oÅ›niejszy, choć podczas jazdy ze staÅ‚Ä… prÄ™dkoÅ›ciÄ… we wnÄ™trzu jest niemal tak cicho jak w Hondzie. Jego dynamika jest niemal identyczna jak w przypadku Hondy. Brak mu temperamentu tylko poniżej 2 tysiÄ™cy obr, powyżej tej wartoÅ›ci dwulitrowa jednostka zasilana pompowtryskiwaczami kipi energiÄ…. Do 100km/h Mitsubishi przyÅ›piesza o setne sekundy wolniej, ale za to po każdych przejechanych 100 km potrafi spalić nawet póÅ‚ litra paliwa mniej od Hondy.
LubiÄ… asfalt
Zawieszenie Outlandera jest nieco twardsze od tego w CR-V, ale nigdy nie powoduje to dyskomfortu u pasażerów. UkÅ‚ad kierowniczy jest bezpoÅ›redni i zapewnia dobre czucie oraz niezÅ‚Ä… zwrotność japoÅ„skiej kompaktowej terenówce. Na pochwaÅ‚Ä™ zasÅ‚uguje ukÅ‚ad hamulcowy o wysokiej skutecznoÅ›ci i odpornoÅ›ci na fading. Nawet po rozgrzaniu tarcz i wciÅ›niÄ™ciu hamulca Mitsubishi posÅ‚usznie zatrzymuje siÄ™ na dystansie krótszym niż 40 metrów.
ZaletÄ… CR-V jest wyjÄ…tkowa Å‚atwość prowadzenia jak na auto o takich gabarytach i bardzo wysoki komfort jazdy. Podczas gwaÅ‚townego omijania przeszkody tyÅ‚ CR-V ma tendencjÄ™ do koÅ‚ysania, ale wtedy z pomocÄ… przychodzi skutecznie dziaÅ‚ajÄ…ce ESP. UkÅ‚ad kierowniczy pracuje lekko i daje kierowcy dobre poczucie tego, co dzieje siÄ™ z napÄ™dzanymi koÅ‚ami. Gorzej z hamulcami. O ile zimne wykazujÄ… dobrÄ… skuteczność, o tyle po rozgrzaniu droga hamowania Hondy CR-V wyraźnie siÄ™ wydÅ‚uża. Oba porównywane auta majÄ… napÄ™d na przedniÄ… oÅ› z doÅ‚Ä…czanym napÄ™dem na tylne koÅ‚a, jeÅ›li zaistnieje taka potrzeba. W przypadku Hondy napÄ™d Real Time 4WD automatycznie decyduje, kiedy ma to nastÄ…pić. W praktyce podczas szybkiego startu przednie koÅ‚a potrafiÄ… zapiszczeć, zanim napÄ™d zostanie skierowany na tylna oÅ›. W Outlanderze sami możemy decydować o tym która oÅ› ma napÄ™dzać auto. Jednak nie polecamy szarżowania po poligonie, lub udziaÅ‚u w rajdzie przeprawowym ani HondÄ…, ani Mitsubishi. NapÄ™d 4x4 sÅ‚uży bardziej do zapewnienia maksimum bezpieczeÅ„stwa na Å›liskich i oÅ›nieżonych drogach ich pasażerom, wyprawie do lasu, lub nad morze. Nie bez znaczenia jest także prestiż posiadania któregoÅ› z nich wynikajÄ…cy z aktualnej mody na tego typu auta.
Drogie i kompletnie wyposażone
Bogate wyposażenie, dobre warunki gwarancji niskie spalanie i akceptowalne koszty utrzymania to atuty obu japoÅ„skich SUV. WadÄ… może być cena wynoszÄ…ca w przypadku Hondy 142 900 zÅ‚otych za wersjÄ™ Executive i 141 990 zÅ‚otych w przypadku Outlandera Instyle. Jednak w tej cenie oprócz automatycznej dwustrefowej klimatyzacji, radia z CD, czy kompletu poduszek i kurtyn powietrznych otrzymamy w standardzie nawet skórzanÄ… tapicerkÄ™ i ksenonowe lampy. CeniÄ…cym nowoczesne formy, komfort i luksus w podróży polecamy HondÄ™ CR-V. Mitsubishi natomiast wybrać powinni mÅ‚odsi nabywcy prowadzÄ…cy aktywny styl życia.
Do wykorzystania wyÅ‚Ä…cznie w celach prasowych z podaniem źródÅ‚a: Mototarget.pl fot.: Mototarget.pl
|
+ Testy, porównania, wrażenia z jazd
|
|
» Honda FR-V - Trzecie wcielenie i-CTDi |
|
Wielofunkcyjny znaczy również silny i oszczÄ™dny. Skojarzenie rodzinnego wielofunkcyjnego modelu Hondy FR-V z pierwszym opracowanym przez firmÄ™ silnikiem Diesla byÅ‚o kwestiÄ… czasu. Po modelach Accord i CR-V jednostki wysokoprężnej doczekaÅ‚ siÄ™ minivan FR-V. wiÄ™cej »
|
|
» Ford S-Max - Mniejszy brat |
|
Ostatnie kilka lat na rynku motoryzacyjnym cechowaÅ‚ niewÄ…tpliwy wzrost popularnoÅ›ci aut typu MPV, które z biegiem czasu przeksztaÅ‚ciÅ‚y siÄ™ z powolnych i nudnych stylistycznie produktów sÅ‚użących do transportu rodziny w dynamiczne i emocjonujÄ…ce obiekty pożądania kierowców oczekujÄ…cych od samochodu także doskonaÅ‚ych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych. wiÄ™cej »
|
|
» Jeep Commander 3.0 CRD vs Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD. Takie same? |
|
MajÄ… takie samo logo „Jeep” umieszczone dumnie na charakterystycznej żebrowanej osÅ‚onie chÅ‚odnicy. NapÄ™dzajÄ… je te same trzylitrowe turbo-diesle o mocy 218 KM.
MajÄ… podobne ceny i niemal identyczne osiÄ…gi i wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci w terenie. Czy w zwiÄ…zku z tym jest coÅ›, co je różni i czy któryÅ› zasÅ‚uguje na miano „lepszego”? wiÄ™cej »
|
|
» Honda Civic sedan - NajmÅ‚odszy w rodzinie |
|
PiÄ™ciodrzwiowa wersja Hondy Civic stanowi wzór sportowego hatchbacka XXI wieku, sedan zaÅ› jest skierowany do konserwatywnych klientów, którzy bardziej od drapieżnego i futurystycznego ksztaÅ‚tu nadwozia ceniÄ… sobie funkcjonalność i klasyczne linie. wiÄ™cej »
|
|
» Hyundai Getz - maÅ‚y wielki "koreaÅ„czyk" |
|
MaÅ‚y na zewnÄ…trz, przestronny w Å›rodku – oto najkrótsza charakterystyka Hyundaia Getza, który od momentu premiery w Genewie w 2002 roku bije rekordy sprzedaży na caÅ‚ym Å›wiecie. Również w Polsce auto zyskaÅ‚o wielu zwolenników, gdy w 2003 roku zastÄ…piÅ‚o model Atos i na staÅ‚e wpisaÅ‚o siÄ™ w krajobraz naszych dróg.
wiÄ™cej »
|
|
» French Open. Peugeot 207 CC 1,6 THP |
|
Pierwszy raz turniej tenisowy o tej nazwie zaliczany do Wielkiego Szlema rozegrano w Paryżu na kortach imienia Rolanda Garrosa w 1925 roku. Dziesięć lat później Peugeot zaprezentowaÅ‚ Å›wiatu model 401 Eclipse - pierwszego w historii kabrioleta z otwieranym elektrycznie metalowym dachem. Sprawdzimy czy najnowszy spadkobierca tej koncepcji, Peugeot 207 CC jest równie ekscytujÄ…cy. wiÄ™cej »
|
|
» Taki dobry, czy taki modny? Audi Q7 3,0 TDI |
|
Audi wytwarzajÄ…ce od dziesiÄ™cioleci auta z napÄ™dem na cztery koÅ‚a, dopiero w 2005 zdecydowaÅ‚o siÄ™ na pokazanie SUV-a z „krwi i koÅ›ci”. Model Q7 zrobiÅ‚ to dosÅ‚ownie w wielkim stylu. Od momentu swej premiery bije rekordy popularnoÅ›ci w tym segmencie. Na przykÅ‚adzie wersji wyposażonej w trzylitrowy silnik TDI sprawdziliÅ›my, czy jego popularność jest wynikiem zastosowanej technologii i praktycznej przydatnoÅ›ci, czy może panujÄ…cej od kilku lat mody na tego typu pojazdy. wiÄ™cej »
|
|
» Francja elegencja. Citroen C4 HDI Exclusive |
|
Kompaktowy Citroen C4, bÄ™dÄ…cy w sprzedaży od 2004 roku, nadal przyciÄ…ga wzrok nowoczesnÄ… stylistykÄ…. W testowanej przez nas wersji Exclusive, swoim wyposażeniem i cenÄ… bliżej mu jednak do flagowego Citroena C6. wiÄ™cej »
|
|
» Witamina C - Mercedes C220 CDI |
|
JeÅ›li siÄ™ powiedziaÅ‚o A, trzeba powiedzieć B. Jednak w przypadku Mercedesa to nie Klasa A, B czy nawet S jest motorem napÄ™dowym sukcesu koncernu ze Stuttgartu. Najpopularniejsza jest bowiem Klasa C, której od momentu debiutu pierwszej generacji w 1993 roku sprzedano już ponad 1,5 miliona egzemplarzy. SprawdziliÅ›my jak w roli klasowego prymusa sprawdzi siÄ™ model C220 CDI Elegance. wiÄ™cej »
|
|
» WÅ‚adca PierÅ›cieni - Audi A5 3.0 TDI |
|
Kusi wspaniaÅ‚ymi ksztaÅ‚tami autorstwa „Maestro De Silvy”, 24 diodami LED rzucajÄ…cymi zalotne spojrzenia za dnia i po zmierzchu oraz miejscem dla dwojga w kabinie pierwszej klasy. Wspaniale pachnie i szybko zabiera siÄ™ do pracy (roboty:). Oto pierwsze Audi które wyglÄ…da tak dobrze, że czasem masz ochotÄ™ wysiąść i jeszcze trochÄ™ na niego popatrzeć. Szczególnie w testowanej przez nas wersji 3.0 TDI. Paradoksalnie ten wspaniaÅ‚y silnik i równie doskonaÅ‚a 6-biegowa skrzynia biegów pasujÄ… do A5 jak kwiatek do kożucha. Ale po kolei.. wiÄ™cej »
|
|
» Ekspres ÅšwiÄ™tego MikoÅ‚aja - Volvo V70 T6 |
|
TÄ… postać zna każdy. Przedstawiany jako starzec z okazaÅ‚Ä… brodÄ…, w czapce z pomponem, z workiem prezentów i pÄ™kiem rózg w rÄ™ce, 6 grudnia (w rocznicÄ™ Å›mierci ÅšwiÄ™tego) grzecznym dzieciom przynosi prezenty a niegrzecznym, na ostrzeżenie, rózgÄ™. Jego ojczyznÄ… jest Laponia - region w północnej Europie, obejmujÄ…cy swoim zasiÄ™giem Półwysep Kolski w Rosji oraz północne tereny trzech paÅ„stw nordyckich: Finlandii, Szwecji i Norwegii. wiÄ™cej »
|
|
» Mieszanka wybuchowa - Dodge Nitro 2,8 CRD |
|
Nie od dziÅ› wiadomo, że Amerykanie lubiÄ… wszystko w formacie XXL. Szczególnie jeÅ›li chodzi o samochody. Kiedy w 2002 roku po raz pierwszy Dodge zaprezentowaÅ‚ concept car o wdziÄ™cznej nazwie M80, centralÄ™ zalaÅ‚y liczne gÅ‚osy zachwytu i pytania „Kiedy takie auto trafi do produkcji?”. Jak przystaÅ‚o na kolebkÄ™ demokracji, Amerykanie nie schowali projektu do szuflady i atrakcyjna stylizacja auta koncepcyjnego trafiÅ‚a niemal bez zmian do salonów pod postaciÄ… prawdziwie wybuchowej mieszanki – Dodge’a Nitro wiÄ™cej »
|
|
» Kochanie, zmniejszyÅ‚em naszego Commandera! Jeep Patriot |
|
Jeep Commander to rasowy SUV w stylu Jeepa. Kanciasty, pojemny, luksusowo wyposażony i niestety z racji swej ceny niedostÄ™pny dla wiÄ™kszoÅ›ci z nas. Podobnie zresztÄ… ma siÄ™ sprawa z modelem Grand Cherokee. PiÄ™kny, ale drogi. Ale na szczęście Jeep poszedÅ‚ po rozum do gÅ‚owy i oprócz nowego Wranglera proponuje kompaktowe terenówki po przystÄ™pnej cenie. JednÄ… z nich jest Jeep Patriot. wiÄ™cej »
|
|
» Magic Van. Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD |
|
Tak Chrysler w 1983 roku reklamowaÅ‚ swój najnowszy produkt – model Voyager. Pojemne auto nie odbiegaÅ‚o wymiarami zewnÄ™trznymi od ówczesnych limuzyn klasy Å›redniej, za to dziÄ™ki sprytnemu rozplanowaniu przestrzeni wewnÄ…trz, oferowaÅ‚o znacznie wiÄ™cej miejsca dla pasażerów i ich bagażu od sedanów i kombi, których używali Amerykanie. wiÄ™cej »
|
|
» Twardziel. Jeep Cherokee 2,8 CRD |
|
W bogatej palecie modeli Jeepa znajdziemy zarówno luksusowe SUV-y jak i kompaktowe auta puszczajÄ…ce oko w kierunku mÅ‚odszej klienteli. Ale żelaznym punktem oferty sÄ… auta, którymi zaraz po wyjeździe z salonu możemy udać siÄ™ w trudny teren. Jednym z nich jest nowy Jeep Cherokee. wiÄ™cej »
|
|
» BMW xDrive Test Days 2009 |
|
Ostatni weekend kwietnia staÅ‚ siÄ™ poczÄ…tkiem tegorocznego cyklu imprez pt. BMW xDrive Test Days 2009, które pozwolÄ… zaproszonym na nie goÅ›ciom poznać zalety inteligentnego systemu napÄ™du czterech kół BMW xDrive, zgÅ‚Ä™bić tajniki eko-technologii EfficientDynamics, wypróbować opony typu RunFlat w ekstremalnej jeździe oraz poczuć na wÅ‚asnej skórze system szkolenia kierowców z jakim można spotkać siÄ™ podczas uczestnictwa w prowadzonych na caÅ‚ym Å›wiecie szkoÅ‚ach BMW Fahrer Training. wiÄ™cej »
|
|
» Czym zaskoczy Ford Focus 2014 |
|
Wbrew pozorom, nie jest Å‚atwo oceniać auto kompaktowe. Jeszcze trudniej pisać o bestsellerowym kompakcie. Tu armia byÅ‚ych, obecnych i przyszÅ‚ych fanów modelu idzie w miliony. wiÄ™cej »
|
|
» Lexus GS 300 i Honda Legend, czyli Luxus made in Japan |
|
Czym powinna charakteryzować siÄ™ prestiżowa limuzyna za ćwierć miliona zÅ‚otych? Na pewno oprócz doskonaÅ‚ego systemu alarmowego, powinna mieć peÅ‚ne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeÅ„stwa oraz dostateczny zapas mocy w każdej sytuacji. Precyzyjny ukÅ‚ad jezdny i zapewniajÄ…ce odpowiedni komfort zawieszenie. Dobrze jest również, gdy limuzyna z tej półki cenowej umiejÄ™tnie podkreÅ›la status majÄ…tkowy wÅ‚aÅ›ciciela, a w razie potrzeby speÅ‚nia funkcjÄ™ reprezentacyjnego auta w firmie. Wszystkie te cechy speÅ‚niajÄ… dwaj japoÅ„scy przedstawiciele tego segmentu, które poddaliÅ›my porównaniu i naszej ocenie. wiÄ™cej »
|
|
» Poprawny do bólu - VW Passat 2.0 TDI 170 |
|
Tak jak w każdym samochodzie również w Volkswagenie Passacie można doszukać siÄ™ wielu wad. Ale nawet zagorzaÅ‚y przeciwnik niemieckich aut po przejechaniu nim, powiedzmy tysiÄ…ca kilometrów prawie na pewno zmieni zdanie i doceni szereg jego niezaprzeczalnych zalet. W naszym teÅ›cie „ukochany przez wszystkich” Passat w najbogatszej wersji Highline z silnikiem TDI 170. wiÄ™cej »
|
|
» Citroen C4 Grand Picasso - Pod osÅ‚onÄ… nieba |
|
Może Citroen C4 Grand Picasso nie jest tak szybki jak Subaru Impreza, ani tak zwinny na zakrÄ™tach jak MINI, ale jako minivan jest niemal doskonaÅ‚y. Przedstawiamy wrażenia z jazd tym niekonwencjonalnym i funkcjonalnym modelem Citroena wiÄ™cej »
|
|
|
|
|