|
|
|
Władca Pierścieni - Audi A5 3.0 TDI
|
Kusi wspaniaÅ‚ymi ksztaÅ‚tami autorstwa „Maestro De Silvy”, 24 diodami LED rzucajÄ…cymi zalotne spojrzenia za dnia i po zmierzchu oraz miejscem dla dwojga w kabinie pierwszej klasy. Wspaniale pachnie i szybko zabiera siÄ™ do pracy (roboty:). Oto pierwsze Audi które wyglÄ…da tak dobrze, że czasem masz ochotÄ™ wysiąść i jeszcze trochÄ™ na niego popatrzeć. Szczególnie w testowanej przez nas wersji 3.0 TDI. Paradoksalnie ten wspaniaÅ‚y silnik i równie doskonaÅ‚a 6-biegowa skrzynia biegów pasujÄ… do A5 jak kwiatek do kożucha. Ale po kolei..
|
Urzeka wyglÄ…demNa ulicy budzi zaciekawienie porównywalne tylko z Jennifer Lopez ubranÄ… wyÅ‚Ä…cznie w nić dentystycznÄ…. Obecny szef stylistów VW sam przyznaÅ‚, że Audi A5 to najpiÄ™kniejsze auto jakie kiedykolwiek zaprojektowaÅ‚ i trudno siÄ™ z nim nie zgodzić. Linia A5 choć zawiera w sobie elementy stylizacji nowego A4 i A6 jest jedyna i wyjÄ…tkowa. Stylistyka nie jest krzykliwa ale nawet najwiÄ™kszy motoryzacyjny laik przyzna, że to auto wyglÄ…da na szybkie. PeÅ‚no tu tajemniczych zaÅ‚amanych linii kontrastujÄ…cych ze zdecydowanymi, ostrymi ksztaÅ‚tami kloszy lamp, czy tradycyjnÄ… dla Audi osÅ‚onÄ… chÅ‚odnicy ”single frame”. Rozmiarami plasuje siÄ™ gdzieÅ› pomiÄ™dzy modelami A4 i A6. MierzÄ…c 460 cm dÅ‚ugoÅ›ci, A5 jest zdecydowanie wiÄ™ksze nie tylko od Audi TT, ale także od BMW serii 3 coupe i Mercedesa CLK – swoich dwóch najpoważniejszych konkurentów. Do przepastnego bagażnika Audi o pojemnoÅ›ci 455l zmieÅ›cimy też najwiÄ™cej. Rozpieszcza komfortemNieprzypadkowo wspomnieliÅ›my o miejscu dla dwojga, choć na wstÄ™pie trzeba przyznać że Audi A5 jest jedynym niemieckim coupe w którym jazda z tyÅ‚u nie jest karÄ…. Najpierw jednak trzeba siÄ™ tam dostać i jak przystaÅ‚o na rasowe coupe wymaga to gimnastyki. Na dwóch wyprofilowanych siedzeniach jest wygodnie, pod warunkiem że fotele przednie pozostanÄ… w pozycji neutralnej. Zdecydowanie przyjemniej zasiąść z przodu, a konkretnie na regulowanym we wszelkich możliwych pozycjach fotelu kierowcy. DÅ‚ugo trzeba szukać auta z tak wysmakowanym i dokÅ‚adnie spasowanym kokpitem jak w Audi A5. Wszystko co wyglÄ…da na metal, aluminium, czy drewno jest tym w rzeczywistoÅ›ci. TestowanÄ… wersjÄ™ wyposażono w opcjonalne sportowe fotele. Ich doskonale wyprofilowane siedziska i oparcia pokryto aromatycznÄ… i miÅ‚Ä… w dotyku jasnÄ… alcantarÄ…. Równie niepraktycznÄ… w codziennym użytkowaniu jak A5 w roli auta 4-osobowgo. MiÄ™dzy przednimi fotelami ulokowano centrum obsÅ‚ugi wiÄ™kszoÅ›ci funkcji, czyli wymagajÄ…cy przyzwyczajenia system MMI. Na szczęście niektórymi z tych funkcji możemy sterować za pomocÄ… przycisków na kierownicy. Szybko i pewniePo wrzuceniu jedynki, puszczeniu sprzÄ™gÅ‚a i dodaniu gazu, lepiej mocno trzymać kierownicÄ™. Pod maskÄ… Audi spoczywa bowiem 240 rÄ…czych rumaków i 500Nm maksymalnego momentu obrotowego dostÄ™pnego od absurdalnie niskich 1500 obr./min.! W praktyce jeszcze zanim wskazówka obrotomierza minie dwójkÄ™, potężna siÅ‚a wciska pasażerów w oparcia foteli. PrzyÅ›pieszenie do 100km/h trwa niecaÅ‚e 6 sekund, a prÄ™dkość maksymalna może zawstydzić niejedno sportowe auto. Podobnie jak niebywaÅ‚a elastyczność silnika. DziÄ™ki seryjnemu napÄ™dowi na obie osie Quattro nie ma mowy o stratach mocy przenoszonej na asfalt. Niezależnie od biegu na jakim jedziemy zawsze mamy jej wystarczajÄ…cy zapas. Precyzyjna jak skalpel skrzynia biegów o krótkich skokach lewarka zachÄ™ca do czÄ™stego korzystania ze zmian przeÅ‚ożeÅ„. Najefektywniej auto przyÅ›piesza do 3000 obr./min. Powyżej tej granicy wzmaga siÄ™ haÅ‚as i odczuwalne sÄ… wibracje ukÅ‚adu napÄ™dowego. W dziedzinie komfortu jazdy, zarówno szybkiej jak i w olnej A5 stanowi klasÄ™ samÄ… dla siebie. Charakterystyczny odgÅ‚os pracy silnika TDI wygÅ‚uszono niemal caÅ‚kowicie. OpÅ‚ywowe nadwozie „poddaje siÄ™” wiatrowi i nawet przy wysokich prÄ™dkoÅ›ciach we wnÄ™trzu A5 panuje spokój i wzglÄ™dna cisza. Nastawy wielowahaczowego zawieszenia przedniego i tylnego doskonale dobrano do charakteru sportowego coupe. Audi prowadzi siÄ™ pewnie i przewidywalnie. NiebywaÅ‚a stabilność na szybko pokonywanych Å‚ukach wzmaga poczucie bezpieczeÅ„stwa. Hamulce odznaczajÄ… siÄ™ rewelacyjnÄ… skutecznoÅ›ciÄ…, nawet jak na auto o sportowych aspiracjach i to niezależnie od obciążenia i rozgrzania hamulców. RozpÄ™dzone do 100 km/h Audi zatrzyma siÄ™ najdalej po 36 metrach! A wiÄ™c ideaÅ‚? Nie do koÅ„ca.
Czegoś brakujeBądźmy szczerzy. Decydując się na sportowe coupe o eleganckiej linii nadwozia i mocnym silnikiem, niekoniecznie myślisz o dieslu. Trzylitrowe TDI Audi jest niemalże doskonałe. Kultura pracy, osiągi czy elastyczność. To wszystko jest na najwyższym poziomie. Tyle że silnik rasowego coupe musi mieć też odpowiedni rasowy gang, jaki zapewniają 6 i 8-cylindrowe silniki benzynowe modelu A5 i jakiego brak w testowanej wersji TDI. Jeżdżąc po mieście i często stojąc w korkach, ciągłe sięganie do lewarka skrzyni biegów kłóci się trochę z komfortem i stylem A5 i na dłuższą metę staje się irytujące. Wersja z silnikiem benzynowym i skrzynią automatyczną zrobi na zainteresowanym tym autem o wiele większe wrażenie, niż znikomy apetyt na paliwo silnika TDI. Nie korzystając z rad komputera sugerującego nam bieg, na którym powinniśmy jechać, podczas naszego tygodniowego testu auto potrzebowało niecałych 10 litrów oleju napędowego do przejechania 100 km. Niedużo jak na sportowe auto zdolne pędzić nawet 250 km/h. No i ta cena. Model A5 3.0 TDI Quattro kosztuje w podstawowej wersji 202 600 złotych. Liczne elementy wyposażenia dodatkowego podniosły cenę do niemal 300 tysięcy! Najtańszym i bezwzględnie polecanym przez nas dodatkiem, są diodowe światła do jazdy dziennej za jedyne 400 złotych. Mimo zaporowych cen nawet w Polsce na Audi A5 trzeba czekać kilka miesięcy. Trudno o lepszą rekomendację. Do wykorzystania wyłącznie w celach prasowych z podaniem źródła: Moto Target fot. Piotr MigasZdjęcia w dużej rozdzielczości dostępne są w naszym serwisie fotograficznym pod nazwą: Audi A5 3,0 TDI
|
+ Testy, porównania, wrażenia z jazd
|
|
» Honda FR-V - Trzecie wcielenie i-CTDi |
|
Wielofunkcyjny znaczy również silny i oszczÄ™dny. Skojarzenie rodzinnego wielofunkcyjnego modelu Hondy FR-V z pierwszym opracowanym przez firmÄ™ silnikiem Diesla byÅ‚o kwestiÄ… czasu. Po modelach Accord i CR-V jednostki wysokoprężnej doczekaÅ‚ siÄ™ minivan FR-V. wiÄ™cej »
|
|
» Ford S-Max - Mniejszy brat |
|
Ostatnie kilka lat na rynku motoryzacyjnym cechowaÅ‚ niewÄ…tpliwy wzrost popularnoÅ›ci aut typu MPV, które z biegiem czasu przeksztaÅ‚ciÅ‚y siÄ™ z powolnych i nudnych stylistycznie produktów sÅ‚użących do transportu rodziny w dynamiczne i emocjonujÄ…ce obiekty pożądania kierowców oczekujÄ…cych od samochodu także doskonaÅ‚ych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych. wiÄ™cej »
|
|
» Jeep Commander 3.0 CRD vs Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD. Takie same? |
|
MajÄ… takie samo logo „Jeep” umieszczone dumnie na charakterystycznej żebrowanej osÅ‚onie chÅ‚odnicy. NapÄ™dzajÄ… je te same trzylitrowe turbo-diesle o mocy 218 KM.
MajÄ… podobne ceny i niemal identyczne osiÄ…gi i wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci w terenie. Czy w zwiÄ…zku z tym jest coÅ›, co je różni i czy któryÅ› zasÅ‚uguje na miano „lepszego”? wiÄ™cej »
|
|
» Honda Civic sedan - NajmÅ‚odszy w rodzinie |
|
PiÄ™ciodrzwiowa wersja Hondy Civic stanowi wzór sportowego hatchbacka XXI wieku, sedan zaÅ› jest skierowany do konserwatywnych klientów, którzy bardziej od drapieżnego i futurystycznego ksztaÅ‚tu nadwozia ceniÄ… sobie funkcjonalność i klasyczne linie. wiÄ™cej »
|
|
» Hyundai Getz - maÅ‚y wielki "koreaÅ„czyk" |
|
MaÅ‚y na zewnÄ…trz, przestronny w Å›rodku – oto najkrótsza charakterystyka Hyundaia Getza, który od momentu premiery w Genewie w 2002 roku bije rekordy sprzedaży na caÅ‚ym Å›wiecie. Również w Polsce auto zyskaÅ‚o wielu zwolenników, gdy w 2003 roku zastÄ…piÅ‚o model Atos i na staÅ‚e wpisaÅ‚o siÄ™ w krajobraz naszych dróg.
wiÄ™cej »
|
|
» French Open. Peugeot 207 CC 1,6 THP |
|
Pierwszy raz turniej tenisowy o tej nazwie zaliczany do Wielkiego Szlema rozegrano w Paryżu na kortach imienia Rolanda Garrosa w 1925 roku. Dziesięć lat później Peugeot zaprezentowaÅ‚ Å›wiatu model 401 Eclipse - pierwszego w historii kabrioleta z otwieranym elektrycznie metalowym dachem. Sprawdzimy czy najnowszy spadkobierca tej koncepcji, Peugeot 207 CC jest równie ekscytujÄ…cy. wiÄ™cej »
|
|
» Taki dobry, czy taki modny? Audi Q7 3,0 TDI |
|
Audi wytwarzajÄ…ce od dziesiÄ™cioleci auta z napÄ™dem na cztery koÅ‚a, dopiero w 2005 zdecydowaÅ‚o siÄ™ na pokazanie SUV-a z „krwi i koÅ›ci”. Model Q7 zrobiÅ‚ to dosÅ‚ownie w wielkim stylu. Od momentu swej premiery bije rekordy popularnoÅ›ci w tym segmencie. Na przykÅ‚adzie wersji wyposażonej w trzylitrowy silnik TDI sprawdziliÅ›my, czy jego popularność jest wynikiem zastosowanej technologii i praktycznej przydatnoÅ›ci, czy może panujÄ…cej od kilku lat mody na tego typu pojazdy. wiÄ™cej »
|
|
» Francja elegencja. Citroen C4 HDI Exclusive |
|
Kompaktowy Citroen C4, bÄ™dÄ…cy w sprzedaży od 2004 roku, nadal przyciÄ…ga wzrok nowoczesnÄ… stylistykÄ…. W testowanej przez nas wersji Exclusive, swoim wyposażeniem i cenÄ… bliżej mu jednak do flagowego Citroena C6. wiÄ™cej »
|
|
» Witamina C - Mercedes C220 CDI |
|
JeÅ›li siÄ™ powiedziaÅ‚o A, trzeba powiedzieć B. Jednak w przypadku Mercedesa to nie Klasa A, B czy nawet S jest motorem napÄ™dowym sukcesu koncernu ze Stuttgartu. Najpopularniejsza jest bowiem Klasa C, której od momentu debiutu pierwszej generacji w 1993 roku sprzedano już ponad 1,5 miliona egzemplarzy. SprawdziliÅ›my jak w roli klasowego prymusa sprawdzi siÄ™ model C220 CDI Elegance. wiÄ™cej »
|
|
» Ekspres ÅšwiÄ™tego MikoÅ‚aja - Volvo V70 T6 |
|
TÄ… postać zna każdy. Przedstawiany jako starzec z okazaÅ‚Ä… brodÄ…, w czapce z pomponem, z workiem prezentów i pÄ™kiem rózg w rÄ™ce, 6 grudnia (w rocznicÄ™ Å›mierci ÅšwiÄ™tego) grzecznym dzieciom przynosi prezenty a niegrzecznym, na ostrzeżenie, rózgÄ™. Jego ojczyznÄ… jest Laponia - region w północnej Europie, obejmujÄ…cy swoim zasiÄ™giem Półwysep Kolski w Rosji oraz północne tereny trzech paÅ„stw nordyckich: Finlandii, Szwecji i Norwegii. wiÄ™cej »
|
|
» Mieszanka wybuchowa - Dodge Nitro 2,8 CRD |
|
Nie od dziÅ› wiadomo, że Amerykanie lubiÄ… wszystko w formacie XXL. Szczególnie jeÅ›li chodzi o samochody. Kiedy w 2002 roku po raz pierwszy Dodge zaprezentowaÅ‚ concept car o wdziÄ™cznej nazwie M80, centralÄ™ zalaÅ‚y liczne gÅ‚osy zachwytu i pytania „Kiedy takie auto trafi do produkcji?”. Jak przystaÅ‚o na kolebkÄ™ demokracji, Amerykanie nie schowali projektu do szuflady i atrakcyjna stylizacja auta koncepcyjnego trafiÅ‚a niemal bez zmian do salonów pod postaciÄ… prawdziwie wybuchowej mieszanki – Dodge’a Nitro wiÄ™cej »
|
|
» Kochanie, zmniejszyÅ‚em naszego Commandera! Jeep Patriot |
|
Jeep Commander to rasowy SUV w stylu Jeepa. Kanciasty, pojemny, luksusowo wyposażony i niestety z racji swej ceny niedostÄ™pny dla wiÄ™kszoÅ›ci z nas. Podobnie zresztÄ… ma siÄ™ sprawa z modelem Grand Cherokee. PiÄ™kny, ale drogi. Ale na szczęście Jeep poszedÅ‚ po rozum do gÅ‚owy i oprócz nowego Wranglera proponuje kompaktowe terenówki po przystÄ™pnej cenie. JednÄ… z nich jest Jeep Patriot. wiÄ™cej »
|
|
» Magic Van. Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD |
|
Tak Chrysler w 1983 roku reklamowaÅ‚ swój najnowszy produkt – model Voyager. Pojemne auto nie odbiegaÅ‚o wymiarami zewnÄ™trznymi od ówczesnych limuzyn klasy Å›redniej, za to dziÄ™ki sprytnemu rozplanowaniu przestrzeni wewnÄ…trz, oferowaÅ‚o znacznie wiÄ™cej miejsca dla pasażerów i ich bagażu od sedanów i kombi, których używali Amerykanie. wiÄ™cej »
|
|
» Twardziel. Jeep Cherokee 2,8 CRD |
|
W bogatej palecie modeli Jeepa znajdziemy zarówno luksusowe SUV-y jak i kompaktowe auta puszczajÄ…ce oko w kierunku mÅ‚odszej klienteli. Ale żelaznym punktem oferty sÄ… auta, którymi zaraz po wyjeździe z salonu możemy udać siÄ™ w trudny teren. Jednym z nich jest nowy Jeep Cherokee. wiÄ™cej »
|
|
» BMW xDrive Test Days 2009 |
|
Ostatni weekend kwietnia staÅ‚ siÄ™ poczÄ…tkiem tegorocznego cyklu imprez pt. BMW xDrive Test Days 2009, które pozwolÄ… zaproszonym na nie goÅ›ciom poznać zalety inteligentnego systemu napÄ™du czterech kół BMW xDrive, zgÅ‚Ä™bić tajniki eko-technologii EfficientDynamics, wypróbować opony typu RunFlat w ekstremalnej jeździe oraz poczuć na wÅ‚asnej skórze system szkolenia kierowców z jakim można spotkać siÄ™ podczas uczestnictwa w prowadzonych na caÅ‚ym Å›wiecie szkoÅ‚ach BMW Fahrer Training. wiÄ™cej »
|
|
» Czym zaskoczy Ford Focus 2014 |
|
Wbrew pozorom, nie jest Å‚atwo oceniać auto kompaktowe. Jeszcze trudniej pisać o bestsellerowym kompakcie. Tu armia byÅ‚ych, obecnych i przyszÅ‚ych fanów modelu idzie w miliony. wiÄ™cej »
|
|
» Lexus GS 300 i Honda Legend, czyli Luxus made in Japan |
|
Czym powinna charakteryzować siÄ™ prestiżowa limuzyna za ćwierć miliona zÅ‚otych? Na pewno oprócz doskonaÅ‚ego systemu alarmowego, powinna mieć peÅ‚ne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeÅ„stwa oraz dostateczny zapas mocy w każdej sytuacji. Precyzyjny ukÅ‚ad jezdny i zapewniajÄ…ce odpowiedni komfort zawieszenie. Dobrze jest również, gdy limuzyna z tej półki cenowej umiejÄ™tnie podkreÅ›la status majÄ…tkowy wÅ‚aÅ›ciciela, a w razie potrzeby speÅ‚nia funkcjÄ™ reprezentacyjnego auta w firmie. Wszystkie te cechy speÅ‚niajÄ… dwaj japoÅ„scy przedstawiciele tego segmentu, które poddaliÅ›my porównaniu i naszej ocenie. wiÄ™cej »
|
|
» Poprawny do bólu - VW Passat 2.0 TDI 170 |
|
Tak jak w każdym samochodzie również w Volkswagenie Passacie można doszukać siÄ™ wielu wad. Ale nawet zagorzaÅ‚y przeciwnik niemieckich aut po przejechaniu nim, powiedzmy tysiÄ…ca kilometrów prawie na pewno zmieni zdanie i doceni szereg jego niezaprzeczalnych zalet. W naszym teÅ›cie „ukochany przez wszystkich” Passat w najbogatszej wersji Highline z silnikiem TDI 170. wiÄ™cej »
|
|
» Prawie jak SUV. Honda CR-V vs Mitsubishi Outlander |
|
Oba sÄ… bestsellerami na Å›wiecie i aby je kupić czeka siÄ™ miesiÄ…cami. Amerykanie tak pokochali model CR-V, że fabryka Hondy w Ohio nie nadąża z produkcjÄ… i uruchomiono import tych aut bezpoÅ›rednio z Japonii. Polscy nabywcy zamawiajÄ…cy teraz CR-V mogÄ… liczyć na odbiór auta nie wczeÅ›niej, niż we wrzeÅ›niu. Od rozpoczÄ™cia sprzedaży na Mitsubishi Outlandera zebrano już ponad 700 zamówieÅ„ od polskich klientów. Czym tak naprawdÄ™ kuszÄ… i co majÄ… do zaoferowania? wiÄ™cej »
|
|
» Citroen C4 Grand Picasso - Pod osÅ‚onÄ… nieba |
|
Może Citroen C4 Grand Picasso nie jest tak szybki jak Subaru Impreza, ani tak zwinny na zakrÄ™tach jak MINI, ale jako minivan jest niemal doskonaÅ‚y. Przedstawiamy wrażenia z jazd tym niekonwencjonalnym i funkcjonalnym modelem Citroena wiÄ™cej »
|
|
|
|
|