FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nasze testy
Chrysler Grand Voyager Java Car Design Magic Van. Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD
Tak Chrysler w 1983 roku reklamował swój najnowszy produkt – model Voyager. Pojemne auto nie odbiegało wymiarami zewnętrznymi od ówczesnych limuzyn klasy średniej, za to dzięki sprytnemu rozplanowaniu przestrzeni wewnątrz, oferowało znacznie więcej miejsca dla pasażerów i ich bagażu od sedanów i kombi, których używali Amerykanie.


Bestseller


Pomysł koncernu okazał się strzałem w dziesiątkę, czego dowodem jest ponad 11 milionów sprzedanych dotąd egzemplarzy modelu Voyager. Magiczny minivan dał początek autom tego typu i stał się inspiracją i wzorem dla coraz liczniejszej konkurencji. Debiutująca właśnie piąta generacja tego minivana podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej i tradycyjnie dla Chryslera jest jeszcze lepsza od poprzedniej.

Skarbnica pomysłów w rozmiarze XXL

Od ćwierćwiecza Chrysler Voyager trzyma się utartych kanonów. Ma odsuwane boczne drzwi, płaską podłogę i masę przestrzeni w swoim przepastnym wnętrzu. Jednak w najnowszym modelu projektanci odeszli od zaokrąglonych, obłych kształtów poprzednika na rzecz modnych kantów i ostro ściętych linii. Wysoko poprowadzona linia okien i wąskie szyby sprawiają, że nowa generacja najpopularniejszego minivana świata wygląda znacznie masywniej i bardziej rasowo. Amerykanie kochają wszystko co duże i to widać patrząc na okazałą bryłę Voyagera. Ponad 5 metrów długości, 3078 mm rozstawu osi i ponad 2 tony wagi. To musi robić wrażenie. Oprócz pozytywnych doznań estetycznych pudełkowaty kształt karoserii nowego Grand Voyagera ma inną niezaprzeczalną zaletę. Mowa o wnętrzu, które wprost oszałamia ilością przestrzeni, niemal nieograniczonymi możliwościami jego zagospodarowania oraz liczbą gadżetów gwarantujących maksimum wygody i rozrywki pasażerom w czasie długich podróży.



Luksus w nadmiarze

Lusterka, szyby (także te w bocznych drzwiach i tylne), drzwi, klapa bagażnika, dach, fotele (przednie i trzeciego rzędu), pedały, kolumna kierownicy… można tak wymieniać w nieskończoność. A to tylko niektóre z elementów tego ogromnego auta sterowane za pomocą silniczków elektrycznych. Do tego genialny system Stow-N’-Go pozwalający chować w podłodze siedzenia drugiego i trzeciego rzędu, czy trzystrefowa automatyczna klimatyzacja z niezależną regulacją dla pasażerów drugiego i trzeciego rzędu siedzeń. To wszystko otrzymamy jako wyposażenie standardowe w testowanej przez najbogatszej wersji Limited. Wciąż mało? A co powiecie na umieszczoną z tyłu kamerę ułatwiającą parkowanie, doskonały, 10-głośnikowy sprzęt audio sprzężony z czytelnym układem nawigacji i wyposażony w twardy dysk o pojemności 20 GB oraz port USB? Wasze dzieci z pewnością nie dadzą wam spokoju, dopóki nie zamówicie opcjonalnego zestawu składającego się z dwóch sporych rozmiarów odchylanych (niestety ręcznie) ekranów LCD, podwieszonych pod sufitem oraz pilota i zestawu bezprzewodowych słuchawek. Jeśli cenicie spokój szybko zapomnicie o dodatkowych kosztach, widząc wasze młodsze pociechy oglądające ulubiony film i starsze siedzące w osobnym rzędzie i grające w gry video, dzięki konsoli którą można podłączyć do zestawu DVD. Aż wierzyć się nie chce, że wszystkie te dobrodziejstwa nowoczesnej techniki można zamontować w rodzinnym minivanie.



Jak szwajcarski scyzoryk

Ale przecież nie codziennie mamy okazję podróżować w towarzystwie sześciu osób w roli pasażerów. Wtedy Grand Voyager z powodzeniem spełni się w roli auta do przeprowadzek. Nawet przy rozłożonych trzech rzędach siedzeń, bagażnik ma pojemność 915 litrów. Wystarczą jednak trzy proste czynności, aby powiększyć ją do kolosalnych 4071 litrów. Przesuwamy przednie fotele do przodu, umożliwiając otwarcie ogromnych schowków pod podłogą w które niezwykle łatwo chowamy fotele drugiego rzędu, przechodzimy do tyłu i sięgamy palcem do jednego z trzech przycisków sterujących elektrycznie chowanym trzecim rzędem siedzeń. Prawda że proste? Oczyszczając wnętrze ze zbędnych foteli możemy spokojnie udać się do Ikei na wyprzedaż mebli ogrodowych, przewieźć pianino, lub udać się na romantyczną randkę we dwoje, gdyż miękko wyściełana płaska podłoga służyć może jako miejsce do spania.



Łyżka dziegciu w beczce miodu

Testowaną przez nas auto wyposażono w 2,8 litrowy silnik wysokoprężny z wtryskiem typu common-rail, piezoelektryczne wtryskiwacze i turbinę o zmiennej geometrii. To jeden z dwóch dostępnych w Polsce silników przewidzianych dla modelu Grand Voyager. Choć na papierze dane techniczne wyglądają obiecująco (163 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego) w rzeczywistości ten silnik to absolutne minimum dla samochodu o takiej masie i wymiarach. Ciężki minivan Chryslera nie lubi być poganiany. Prawie 13 sekund potrzebne na rozpędzenie się do 100 km/h wydaje się trwać wieczność. Dynamiki nie poprawia też działająca ze sporym opóźnieniem 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów. Na pewno rodzinnego Chryslera nie można nazwać zawalidrogą, ale tak dopracowane w szczegółach auto z ergonomicznie rozplanowanym wnętrzem i komfortem jakie oferuje, zasługuje na lepszą i mocniejszą jednostkę napędową. Podczas naszego testu średnie zapotrzebowanie na olej napędowy wyniosło około 11 l/100km, co biorąc pod uwagę sporą nadwagę tego jankesa, można uznać za wartość możliwą do zaakceptowania. Oczywiście możemy zdecydować się na 200-konną wersję benzynową z silnikiem V6 3,5 litra, ale wtedy znacznie częściej odwiedzać będziemy stacje benzynowe w celu napełnienia 76-litrowego zbiornika paliwa.



Typowy ‘cruiser’

Ulubionym środowiskiem nowego Chryslera Grand Voyager są równe i w miarę proste drogi. Wtedy w pełni docenimy jego miękko zestrojone zawieszenie i typowo amerykański komfort jazdy, jakim obdarza swoich pasażerów. Układ kierowniczy jest precyzyjny, choć na szybkie komendy reaguje ze stoickim spokojem i chwilą zastanowienia. Oczywiście w tego typu aucie nie jest to absolutnie wadą, ale wymaga od kierowcy przyzwyczajenia. Prowadząc Voyagera należy mieć również na uwadze, że z kompletem siedmiu pasażerów, masa auta zbliża się do trzech ton. Warto o tym pamiętać i zawczasu planować manewr hamowania. Na pochwałę zasługuje skuteczność układu hamulcowego, który wykazuje dużą odporność na zmęczenie cieplne, choć 46 metrów jakie potrzebuje obciążony Voyager do zatrzymania się z prędkości 100 km/h na pewno nie jest rekordem w tym segmencie.



Nie tylko dla Amerykanów

Nowy Chrysler Grand Voyager spodoba się wszystkim tym, którzy na pierwszym miejscu stawiają komfort i wygodę podróżowania. Miłośników gadżetów ucieszą dziesiątki elektrycznych i elektronicznych udogodnień zamontowanych na pokładzie. Dzięki rozbudowanemu zestawowi entartainment nie tylko dzieci czerpać będą frajdę z każdej podróży tym samochodem. Mnóstwo schowków pomieści mapy i drobiazgi żony zapobiegając jednocześnie bałaganowi we wnętrzu, a spokojnie jeżdżący kierowca i głowa rodziny nie odczuje zmęczenia nawet po kilkuset kilometrach jazdy. Czegóż chcieć więcej od rodzinnego samochodu?



Do wykorzystania wyłącznie w celach prasowych z podaniem źródła: Moto Target fot. Piotr Migas

Zdjęcia w dużej rozdzielczości dostępne są w naszym serwisie fotograficznym pod nazwą: Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD
+ Testy, porównania, wrażenia z jazd
» Chrysler Grand Voyager - Rodzinny transformer
  Pożegnaie ropy I ogólnopolski zlot pojazdów elektrycznych i hybrydowychW roku 1983 Ronald Reagan ogłosił program gwiezdnych wojen, a firma Apple opatentowała komputer wyposażony w mysz, w tym roku Amerykanie dali też światu wynalazek tak prosty, jak genialny - samochód klasy minivan. więcej »

» Honda FR-V - Trzecie wcielenie i-CTDi
  Honda FR-VWielofunkcyjny znaczy również silny i oszczędny. Skojarzenie rodzinnego wielofunkcyjnego modelu Hondy FR-V z pierwszym opracowanym przez firmę silnikiem Diesla było kwestią czasu. Po modelach Accord i CR-V jednostki wysokoprężnej doczekał się minivan FR-V. więcej »

» Ford S-Max - Mniejszy brat
  Ford S-MAX - Moto TargetOstatnie kilka lat na rynku motoryzacyjnym cechował niewątpliwy wzrost popularności aut typu MPV, które z biegiem czasu przekształciły się z powolnych i nudnych stylistycznie produktów służących do transportu rodziny w dynamiczne i emocjonujące obiekty pożądania kierowców oczekujących od samochodu także doskonałych właściwości jezdnych. więcej »

» Citroen C6 -Wrażenia z jazdy
  Od połowy lat 70-tych Citroen i Peugeot tworzą koncern PSA. Ostatnio jednak, co godne pochwały, auta obu marek coraz bardziej różnią się od siebie. więcej »

» Jeep Commander 3.0 CRD vs Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD. Takie same?
  Jeep Commander vs Grand Cherokee Nasze TestyMają takie samo logo „Jeep” umieszczone dumnie na charakterystycznej żebrowanej osłonie chłodnicy. Napędzają je te same trzylitrowe turbo-diesle o mocy 218 KM. Mają podobne ceny i niemal identyczne osiągi i właściwości w terenie. Czy w związku z tym jest coś, co je różni i czy któryś zasługuje na miano „lepszego”? więcej »

» Honda Civic sedan - Najmłodszy w rodzinie
  Pięciodrzwiowa wersja Hondy Civic stanowi wzór sportowego hatchbacka XXI wieku, sedan zaś jest skierowany do konserwatywnych klientów, którzy bardziej od drapieżnego i futurystycznego kształtu nadwozia cenią sobie funkcjonalność i klasyczne linie. więcej »

» Hyundai Getz - mały wielki "koreańczyk"
  Mały na zewnątrz, przestronny w środku – oto najkrótsza charakterystyka Hyundaia Getza, który od momentu premiery w Genewie w 2002 roku bije rekordy sprzedaży na całym świecie. Również w Polsce auto zyskało wielu zwolenników, gdy w 2003 roku zastąpiło model Atos i na stałe wpisało się w krajobraz naszych dróg. więcej »

» French Open. Peugeot 207 CC 1,6 THP
  Peugeot 207 CCPierwszy raz turniej tenisowy o tej nazwie zaliczany do Wielkiego Szlema rozegrano w Paryżu na kortach imienia Rolanda Garrosa w 1925 roku. Dziesięć lat później Peugeot zaprezentował światu model 401 Eclipse - pierwszego w historii kabrioleta z otwieranym elektrycznie metalowym dachem. Sprawdzimy czy najnowszy spadkobierca tej koncepcji, Peugeot 207 CC jest równie ekscytujący. więcej »

» Taki dobry, czy taki modny? Audi Q7 3,0 TDI
  Audi Q7 3,0 TDIAudi wytwarzające od dziesięcioleci auta z napędem na cztery koła, dopiero w 2005 zdecydowało się na pokazanie SUV-a z „krwi i kości”. Model Q7 zrobił to dosłownie w wielkim stylu. Od momentu swej premiery bije rekordy popularności w tym segmencie. Na przykładzie wersji wyposażonej w trzylitrowy silnik TDI sprawdziliśmy, czy jego popularność jest wynikiem zastosowanej technologii i praktycznej przydatności, czy może panującej od kilku lat mody na tego typu pojazdy. więcej »

» Francja elegencja. Citroen C4 HDI Exclusive
  Citroen C4 ExclusiveKompaktowy Citroen C4, będący w sprzedaży od 2004 roku, nadal przyciąga wzrok nowoczesną stylistyką. W testowanej przez nas wersji Exclusive, swoim wyposażeniem i ceną bliżej mu jednak do flagowego Citroena C6. więcej »

» Witamina C - Mercedes C220 CDI
  Mercedes C220 CDIJeśli się powiedziało A, trzeba powiedzieć B. Jednak w przypadku Mercedesa to nie Klasa A, B czy nawet S jest motorem napędowym sukcesu koncernu ze Stuttgartu. Najpopularniejsza jest bowiem Klasa C, której od momentu debiutu pierwszej generacji w 1993 roku sprzedano już ponad 1,5 miliona egzemplarzy. Sprawdziliśmy jak w roli klasowego prymusa sprawdzi się model C220 CDI Elegance. więcej »

» Hyundai i30 2.0 CRDi – przyjaciel kieszeni
  Hyundai i30 CRDiKompaktowy przebój Hyundaia - model i30 - reklamowany jest jako przyjaciel rodziny i psów. W wersji z dwulitrowym dieslem okazuje się także przyjacielem naszych kieszeni. więcej »

» Władca Pierścieni - Audi A5 3.0 TDI
  Audi A5 3,0 TDIKusi wspaniałymi kształtami autorstwa „Maestro De Silvy”, 24 diodami LED rzucającymi zalotne spojrzenia za dnia i po zmierzchu oraz miejscem dla dwojga w kabinie pierwszej klasy. Wspaniale pachnie i szybko zabiera się do pracy (roboty:). Oto pierwsze Audi które wygląda tak dobrze, że czasem masz ochotę wysiąść i jeszcze trochę na niego popatrzeć. Szczególnie w testowanej przez nas wersji 3.0 TDI. Paradoksalnie ten wspaniały silnik i równie doskonała 6-biegowa skrzynia biegów pasują do A5 jak kwiatek do kożucha. Ale po kolei.. więcej »

» Dostojny elegant – Peugeot 607 HDI 170
  Peugeot 607 HDI 170Jak próbę czasu znosi luksusowy Peugeot 607 dostępny na rynku od niemal dekady, sprawdziliśmy na przykładzie 170-konnej wersji HDI. więcej »

» Ekspres Świętego Mikołaja - Volvo V70 T6
  Volvo V70 T6 ramka - Moto TargetTą postać zna każdy. Przedstawiany jako starzec z okazałą brodą, w czapce z pomponem, z workiem prezentów i pękiem rózg w ręce, 6 grudnia (w rocznicę śmierci Świętego) grzecznym dzieciom przynosi prezenty a niegrzecznym, na ostrzeżenie, rózgę. Jego ojczyzną jest Laponia - region w północnej Europie, obejmujący swoim zasięgiem Półwysep Kolski w Rosji oraz północne tereny trzech państw nordyckich: Finlandii, Szwecji i Norwegii. więcej »

» Mieszanka wybuchowa - Dodge Nitro 2,8 CRD
  Dodge Nitro 2.8 CRD - Moto TargetNie od dziś wiadomo, że Amerykanie lubią wszystko w formacie XXL. Szczególnie jeśli chodzi o samochody. Kiedy w 2002 roku po raz pierwszy Dodge zaprezentował concept car o wdzięcznej nazwie M80, centralę zalały liczne głosy zachwytu i pytania „Kiedy takie auto trafi do produkcji?”. Jak przystało na kolebkę demokracji, Amerykanie nie schowali projektu do szuflady i atrakcyjna stylizacja auta koncepcyjnego trafiła niemal bez zmian do salonów pod postacią prawdziwie wybuchowej mieszanki – Dodge’a Nitro więcej »

» Kochanie, zmniejszyłem naszego Commandera! Jeep Patriot
  Jeep Patriot - Moto TargetJeep Commander to rasowy SUV w stylu Jeepa. Kanciasty, pojemny, luksusowo wyposażony i niestety z racji swej ceny niedostępny dla większości z nas. Podobnie zresztą ma się sprawa z modelem Grand Cherokee. Piękny, ale drogi. Ale na szczęście Jeep poszedł po rozum do głowy i oprócz nowego Wranglera proponuje kompaktowe terenówki po przystępnej cenie. Jedną z nich jest Jeep Patriot. więcej »

» Twardziel. Jeep Cherokee 2,8 CRD
  Jeep Cherokee 2,8 CRDW bogatej palecie modeli Jeepa znajdziemy zarówno luksusowe SUV-y jak i kompaktowe auta puszczające oko w kierunku młodszej klienteli. Ale żelaznym punktem oferty są auta, którymi zaraz po wyjeździe z salonu możemy udać się w trudny teren. Jednym z nich jest nowy Jeep Cherokee. więcej »

» BMW xDrive Test Days 2009
  Ostatni weekend kwietnia stał się początkiem tegorocznego cyklu imprez pt. BMW xDrive Test Days 2009, które pozwolą zaproszonym na nie gościom poznać zalety inteligentnego systemu napędu czterech kół BMW xDrive, zgłębić tajniki eko-technologii EfficientDynamics, wypróbować opony typu RunFlat w ekstremalnej jeździe oraz poczuć na własnej skórze system szkolenia kierowców z jakim można spotkać się podczas uczestnictwa w prowadzonych na całym świecie szkołach BMW Fahrer Training. więcej »

» Jaguar XF - wrażenia z jazdy
  Prezentujemy raport z polskiej prezentacji najnowszego Jaguara XF oraz obszerny reportaż zdjęciowy z jazd testowych na płycie lotniska w Modlinie. więcej »

» VW Passat CC nocą - wrażenia z jazdy
  Volkswagen Passat CC-premiera w PolscePoznajcie nowe coupe Volkswagena. więcej »

» Czym zaskoczy Ford Focus 2014
  Ford Focus 2015Wbrew pozorom, nie jest łatwo oceniać auto kompaktowe. Jeszcze trudniej pisać o bestsellerowym kompakcie. Tu armia byłych, obecnych i przyszłych fanów modelu idzie w miliony. więcej »

» Mitsubish Space Star - małe auto, duże ambicje
  Mitsubishi Space StarSpace Star - niegdyś kompaktowy minivan, dziś niewielkie auto segmentu B. Może właśnie wybór takiej nazwy dla malucha był marketingowym błędem? więcej »

» Dodge Caliber - Na podbój Europy
  D-Day, czyli amerykanie atakują! więcej »

» Lexus GS 300 i Honda Legend, czyli Luxus made in Japan
  Lexus GS 300 vs Honda LegendCzym powinna charakteryzować się prestiżowa limuzyna za ćwierć miliona złotych? Na pewno oprócz doskonałego systemu alarmowego, powinna mieć pełne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa oraz dostateczny zapas mocy w każdej sytuacji. Precyzyjny układ jezdny i zapewniające odpowiedni komfort zawieszenie. Dobrze jest również, gdy limuzyna z tej półki cenowej umiejętnie podkreśla status majątkowy właściciela, a w razie potrzeby spełnia funkcję reprezentacyjnego auta w firmie. Wszystkie te cechy spełniają dwaj japońscy przedstawiciele tego segmentu, które poddaliśmy porównaniu i naszej ocenie. więcej »

» Poprawny do bólu - VW Passat 2.0 TDI 170
  Volkswagen Passat TDI 170Tak jak w każdym samochodzie również w Volkswagenie Passacie można doszukać się wielu wad. Ale nawet zagorzały przeciwnik niemieckich aut po przejechaniu nim, powiedzmy tysiąca kilometrów prawie na pewno zmieni zdanie i doceni szereg jego niezaprzeczalnych zalet. W naszym teście „ukochany przez wszystkich” Passat w najbogatszej wersji Highline z silnikiem TDI 170. więcej »

» Prawie jak SUV. Honda CR-V vs Mitsubishi Outlander
  Honda CR-V vs Mitsubishi OutlanderOba są bestsellerami na świecie i aby je kupić czeka się miesiącami. Amerykanie tak pokochali model CR-V, że fabryka Hondy w Ohio nie nadąża z produkcją i uruchomiono import tych aut bezpośrednio z Japonii. Polscy nabywcy zamawiający teraz CR-V mogą liczyć na odbiór auta nie wcześniej, niż we wrześniu. Od rozpoczęcia sprzedaży na Mitsubishi Outlandera zebrano już ponad 700 zamówień od polskich klientów. Czym tak naprawdę kuszą i co mają do zaoferowania? więcej »

» Citroen C4 Grand Picasso - Pod osłoną nieba
  Citroen C4 Grand Picasso testMoże Citroen C4 Grand Picasso nie jest tak szybki jak Subaru Impreza, ani tak zwinny na zakrętach jak MINI, ale jako minivan jest niemal doskonały. Przedstawiamy wrażenia z jazd tym niekonwencjonalnym i funkcjonalnym modelem Citroena więcej »

Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |