W 2012 zadebiutuje nowy, 1-litrowy silnik EcoBoost Forda.
Ford zaprezentował najnowszy silnik z serii EcoBoost. 1-litrowa jednostka o 3-cylindrowej konstrukcji posiada aluminiową głowicę i zintegrowany kolektor wylotowy. Na liście wyposażenia znalazła się również turbina, wtrysk bezpośredni i zaawansowany system zmiennych faz rozrządu Ti-VCT. Silnik o 3 tłokach trudno jest wyważyć, dlatego Ford zastosował innowacyjną konstrukcję koła zamachowego, które ma redukować drgania.
Tyle techniki, a co z osiągami? Silnik pojawi się wstępnie w dwóch odmianach: 100-konnej, która emituje 109 g CO2/km i mocniejszej o mocy 123 KM. Według danych Forda, mocniejszy wariant zamontowany w Focusie będzie zużywał 5 l/100 km, a emisja CO2 ma wynosić 114 g/km.
EcoBoost o pojemności 1 litra zadebiutuje w Focusie w 2012 r.
2011-11-14