Toyota w Genewie

Na Salonie Samochodowym w Genewie Toyota po raz pierwszy zaprezentuje produkcyjny model oparty na koncepcyjnym crossoverze C-HR.

Podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego w Genewie Toyota zaprezentuje długo oczekiwany produkcyjny model oparty na koncepcyjnym crossoverze C-HR.

Produkcyjna wersja C-HR zapewni marce mocne wejście na dynamicznie rosnący rynek kompaktowych crossoverów. Sylwetka samochodu jest połączeniem wyrafinowanego stylu coupé z masywnością SUV-a. Pełna ekspresji stylistyka wprowadza nowe standardy designu do dosyć homogenicznego segmentu crossoverów i pokazuje nową twarz Toyoty jako producenta odważnych, przełamujących stereotypy samochodów.  

Salon Samochodowy w Genewie potrwa od 1 do 13 marca 2016 roku. Nowe modele Toyoty zostaną zaprezentowane podczas konferencji prasowej na stanowisku marki w hali 4 we wtorek 1 marca 0 11.45.

2016-02-22

Toyota w Genewie

Podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego w Genewie Toyota zaprezentuje długo oczekiwany produkcyjny model oparty na koncepcyjnym crossoverze C-HR.

Produkcyjna wersja C-HR zapewni marce mocne wejście na dynamicznie rosnący rynek kompaktowych crossoverów. Sylwetka samochodu jest połączeniem wyrafinowanego stylu coupé z masywnością SUV-a. Pełna ekspresji stylistyka wprowadza nowe standardy designu do dosyć homogenicznego segmentu crossoverów i pokazuje nową twarz Toyoty jako producenta odważnych, przełamujących stereotypy samochodów.  

Salon Samochodowy w Genewie potrwa od 1 do 13 marca 2016 roku. Nowe modele Toyoty zostaną zaprezentowane podczas konferencji prasowej na stanowisku marki w hali 4 we wtorek 1 marca 0 11.45.

Leave a Reply

Toyota w Genewie

Na genewskich targach Motor Show Toyota zaprezentuje ostateczną, produkcyjną wersję swego najnowszego małego samochodu – Toyota iQ. Model ten, przedstawiony po raz pierwszy na ubiegłorocznym Motor Show we Frankfurcie jako Concept Car iQ, wejdzie do produkcji pod koniec bieżącego roku.

iQ to przełom w dziedzinie małych pojazdów miejskich. Po raz pierwszy samochód o długości poniżej trzech metrów oferuje komfortowe warunki jazdy dla trzech pasażerów, pozostawiając przy tym miejsce dla dziecka lub bagażu.
Przestrzenne wnętrze iQ jest efektem przemyślanego upakowania podzespołów, możliwego dzięki zastosowaniu sześciu powiązanych ze sobą innowacji technicznych, będących rewolucją w sposobie projektowania samochodów przez Toyotę.
Wyróżniający się stylistyką charakterystyczną dla japońskiej szkoły designu model iQ jest świadectwem radykalnej zmiany nie tylko w dziedzinie projektowania pojazdów, ale i przyjaznego środowisku transportu.

Toyota przedstawi również na targach Motor Show w Genewie pojazd, który rozszerza zasięg kategorii SUV na segment małych samochodów – Urban Cruiser.

Nowa Toyota to przyjazny środowisku mały SUV, stworzony z myślą o rynku miejskich samochodów terenowych. Model ten jest odpowiedzią na potrzeby klientów, szukających pojazdu SUV o niskim zużyciu paliwa i małej emisji substancji szkodliwych dla środowiska.

Toyota pokaże również najnowsze wyniki prac nad ekologicznymi środkami transportu miejskiego – prototyp hybrydowego pojazdu Plug-in i dwa samochody koncepcyjne: Toyota 1/X Plug-in Hybrid wykorzystujący technologię FFV (Flexible Fuel Vehicle – pojazd zasilany różnymi rodzajami paliw) oraz koncepcyjny osobisty środek transportu i-Real.

Zainteresowanych szczegółowymi informacjami zapraszamy na konferencję prasową Toyoty na Motor Show w Genewie, która odbędzie się 4 marca 2008 r. o godzinie 14:15 w hali 4.

Leave a Reply

Toyota w Genewie

Pierwszym z nich jest koncepcyjny Urban Cruiser.

Toyota Urban Cruiser jest mniejszym od RAV4 miejskim pojazdem, który w niedalekiej przyszłości może uzupełnić gamę małych aut Toyoty. Już sama nazwa wskazuje na główne cechy tego modelu. Urban, czyli auto typowo miejskie. W wyglądzie zewnętrznym uwagę zwracają masywne błotniki z zintegrowanymi reflektorami w technologii LED, maska silnika w kształcie strzały, szerokie obręcze aluminiowe w rozmiarze 17 cali. Model Urban Cruiser jest dziełem europejskiego centrum projektowego Toyoty ED2.

Kolejnymi samochodami przyszłości są pokazywane już wcześniej Toyota Fine-T i Toyota i-swing. Pierwszy wyposażony jest w ogniwa paliwowe. Ma napęd na wszystkie koła i – jak zapewnia producent – mimo niewielkich rozmiarów nadwozia oferuje pasażerom tyle miejsca w środku, co Avensis. Z kolei Toyota i-swing to pojazd jednoosobowy. Ze względu na niekonwencjonalne kształty trudno przypisać go do konkretnej grupy pojazdów, w zasadzie bliżej mu do skutera niż do samochodu. W przypadku dużego ruchu na ulicy i-swing może jechać na dwóch kołach. Zajmuje dzięki temu mniej miejsca i łatwiej nim manewrować. Jeśli kierowca chce poruszać się szybciej, pojazd można łatwo przekształcić w trzykołowiec.

Po raz pierwszy Toyota pokazuje swobodną wariację na temat najmniejszego modelu oferowanego w Europie – Aygo. Koncept Aygo Sport bazuje na standardowej wersji Aygo. Jednak auto zostało mocno odchudzone, co w konsekwencji dało efekt finalnej stylizacji podobny do popularnych pojazdów typu Buggy. O tym, że jest to typowy "fun car" świadczy brak dachu, tylnej klapy i bagażnika. Siedzenia zostały obite materiałem z tworzywa sztucznego a podłogę pokryto drewnem. Wnętrze zdominowane jest przez kolor biały i niebieski. Imponujące wrażenie robią 17-calowe aluminiowe obręcze kół. Aygo Sport jest typowym showcarem i nigdy nie wejdzie do seryjnej produkcji.

Znacznie lepsze perspektywy stoją przed Toyotą Yaris w wersji T Sport. Samochód trafi do seryjnej produkcji już w 2007 roku. Pod maską znajdzie się 1.8-litrowy silnik benzynowy największy, jaki kiedykolwiek trafił do Yarisa. Nieznacznym zmianom poddane zostało nadwozie. Nowe zderzaki, grill, aluminiowe felgi i usztywnione zawieszenie mają decydować o sportowym charakterze tego auta. Podobnie jak nowy kolor nadwozia o nazwie Storm Grey.

Równie bojowo prezentuje się Toyota RAV4 Sports. Pakiet aerodynamiczny obejmujący 18-calowe felgi, inaczej ukształtowane zderzaki oraz nakładki na progi czynią z terenowej Toyoty prawdziwego pożeracza autostrad. Auto powstało na bazie najmocniejszej wersji D4D o mocy 180 KM. Po zmianach z silnika diesla wyciśnięto aż 201 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Obniżono zawieszenie i zamontowano tarcze hamulcowe o większej niż seryjnie średnicy. Specjalnie do tego modelu zarezerwowano lakier Liquid Metal, który kontrastuje z fabrycznie przyciemnionymi szybami.

Do publikacji wyłącznie w celach prasowych z uwzględnieniem źródła: Moto Target fot.Toyota

Leave a Reply