Alfa Romeo od kilku lat sukcesywnie odchodzi od wizerunku marki, która produkuje auta dla wszystkich. Kolejne modele są coraz bardziej ekskluzywne i wyrafinowane, a 8C Competizione jest jak manifest, który ma za zadanie podnieść rangę marki, wprowadzając ją na sam szczyt.
Każda najmniejsza wypukłość karbonowej karoserii tchnie włoskim stylem. Ostra czerwień i czarne dodatki, mają odzwierciedlać to, iż Alfa ma dwoisty charakter, będąc idealnym połączeniem stylu i technologii.

Pod maską znajdziemy V8 o pojemności 4,7 litra, które produkuje 450 KM i 470Nm momentu obrotowego, tym samym stając się najmocniejszą Alfą w historii.

Nazwa samochodu to złożenie dwóch słów które nawiązują do sportowego dziedzictwa Alfy. Oznaczenie 8C było zarezerwowane dla sportowych samochodów drogowych i wyścigowych z lat trzydziestych i czterdziestych. Były one wyposażone w ośmiocylindrowe jednostki projektu Vittorio Jano. Competizione to fragment nazwy "6C 2500 Competizione" samochodu Alfy Romeo, który kierowany przez duet Fangio i Zanardi uczestniczył w 1950, w słynnym wyścigu Mille Miglia.

Prestiż nowego modelu podnosi fakt, iż firma zamierza wyprodukować jedynie 500 sztuk 8C Competizione.

Ponadto Alfa Romeo w Paryżu pokarze również swój nowy, przedni, samoblokujący się dyferencjał Q2, specjalną wersję modelu GT (Black Line Edition) i inne, aktualnie produkowane samochody.

2006-09-19