BMW Group bije kolejny rekord sprzedaży, tym razem za rok 2007. Do końca listopada sprzedanych zostało 1,347,998 sztuk BMW, MINI i Rolls-Royce. Porównując do wyników zeszłorocznych (1,244,778), sprzedaż wzrosła o 103,220 sztuki czyli 8.3%.
Do listopada tego roku, sprzedaż samochodów BMW wzrosła do 1,145,101 sztuk (w roku ubiegłym wynosiła 1,070,054, + 7.0%). W listopadzie zostało sprzedanych 110,247 sztuk (w roku ubiegłym: 100,839, +9.3%).
Najlepiej sprzedającym się modelem był ponownie BMW serii 3, który w listopadzie stanowił ponad 40% wszystkich sprzedanych samochodów. Duży wzrost sprzedaży odnotowały zwłaszcza BMW serii 3 Coupé – 7,913 sztuk (w roku ubiegłymi: 7,207, +9.8%) oraz BMW serii 3 Cabrio – 4,569 sztuk (w roku ubiegłym: 1,477, +209.3%).
Spory udział w sprzedaży przypadł również BMW serii 5 – 20,484 (w roku ubiegłym: 20,453, +0.2%) oraz BMW serii 1 – 16,639 (w roku ubiegłym: 11,473, +45.0%).
Porównując wszystkie modele najwyższą dynamikę sprzedaży osiągnął, dokładnie rok po wprowadzeniu na rynek, nowy model BMW X5 – 12,744 sprzedanych samochodów (w rok ubiegłym: 5,269 /+141.9%).
Stefan Krause, członek zarządu BMW AG, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing tak skomentował wyniki: "Mimo ciężkiej sytuacji rynkowej, z godną pozazdroszczenia prędkością, zbliżamy się do wyznaczonych na 2007 rok celów. Jesteśmy przekonani, że osiągniemy wzrost sprzedaży wyrażony wysoką cyfrą.”
MINI Clubman odnosi sukcesy na rynku: sprzedanych ponad 2100 pojazdów.
Ilość wszystkich modeli MINI sprzedanych do końca listopada wzrosła o 16.1% do 202,076 sztuk (w roku ubiegłym: 174,082). Oznacza to, że w ciągu 11 miesięcy 2007 roku sprzedano tyle samo MINI, co w całym najlepszym pod względem sprzedaży roku 2005 (200,400 sztuk). W listopadzie sprzedanych zostało 19,078 (w roku ubiegłym: 13,402). Porównując do listopada roku poprzedniego, odnotowano wzrost o 42.4%.
Nowy członek rodziny, MINI Clubman, który rozszerzył wachlarz modeli MINI do trzech wersji nadwoziowych, dostępny w Europie zaledwie od 10 listopada skutecznie podniósł sprzedaż.
W ciągu kilku tygodni od premiery sprzedały się 2,142 sztuki. Sprzedaż wyraźnie wzrośnie wraz z pojawieniem się Clubmana na rynku amerykańskim (od 16 lutego 2008) oraz azjatyckim. Przewiduje się, że w 2008 roku co piąte sprzedane MINI to będzie właśnie Clubman.
Marka Rolls-Royce do listopada bieżącego roku również odnotowała wzrost sprzedaży – o 27.9% do 821 sztuk. W listopadzie sprzedało się 135 sztuk (w roku ubiegłym: 90, +50.0%).
W segmencie motocyklowym sprzedaż na koniec listopada osiągnęła poziom 95,663 pojazdów (w roku ubiegłym: 92,605, +3.3%). W listopadzie liczba sprzedanych motocykli wyniosła 5,980 sztuk (w roku ubiegłym: 6,354, -5.9%).
2007-12-18