Polska wizja nowego BMW serii 5 (F10)

Debiut nowego BMW serii 5 oznaczonego symbolem F10 spodziewany jest w połowie 2010 roku, ale już teraz pojawiają się wizje tego, jak nowe wcielenie bawarskiej limuzyny będzie się prezentować.
W ostatnim czasie w BMW zaszły duże zmiany, kontrowersyjny Chris Bangle opuścił studio projektowe bawarskiej marki, a jego miejsce zajął Adrian van Hooydonk. Nowy szef działu stylistycznego oznacza przeważnie mniejsze lub większe zmiany w podejściu do projektowania kolejnych modeli danej marki i z pewnością nie inaczej będzie w przypadku niemieckiej firmy.

Zmiany w wyglądzie wprowadzone do nowego BMW serii 5 będą prawdopodobnie podążać w kierunku wyznaczonym przez zaprezentowany niedawno concept-car o nazwie BMW 5 Gran Turismo – crossover będący swego rodzaju połączeniem obecnego BMW serii 7 z X6. Już wiadomo, że w listopadzie tego roku na rynku zadebiutuje auto zbliżone do zaprezentowanego BMW 5 GT, a to oznacza, że nowe BMW serii 5 po raz pierwszy w historii będzie oferowane w trzech wersjach nadwozia – sedan, kombi (Touring) i zaprezentowany crossover GT, którego nazwa handlowa przeobrazi się najprawdopodobniej w skrót PAS (Progressive Activity Sedan).

Pod maską nowej "piątki" znajdą się silniki benzynowe o mocach od 180 do 400 KM i diesle, których moc będzie zawierać się w przedziale od 180 do 290 KM. Istnieje także duże prawdopodobieństwo, że w późniejszym terminie do oferty trafi również hybrydowy układ napędowy. Topową odmianą będzie oczywiście model oznaczony symbolem M5, którego moc ok. 550 KM będzie pochodzić z benzynowego silnika V8 biturbo o pojemności 4.4-litra i trafiać na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni PDK.

Nowa seria 5, to również rozwiązania techniczne pochodzące m.in. od większego brata w postaci serii 7. Wśród nich można wymienić system aktywnego układu kierowniczego, którego praca jest ściśle powiązana z funkcją skrętu kół tylnej osi, co ma zapewnić łatwość prowadzenia i panowania nad samochodem. W "piątce" zagości również system Night-Vision, który dzięki podczerwieni pozwala zobaczyć na monitorze w samochodzie, to czego nie widać "gołym" okiem przez szybę w warunkach ograniczonej widoczności. Ponadto za bezpieczeństwo czynne odpowiadać będą m.in. aktywny układ hamulcowy i rozbudowany tempomat, z kolei system iDrive przejdzie kolejne zmiany usprawniające jego pracę i obsługę.

Polska wizja nowego BMW serii 5 (F10) w wersji sedan i kombi wg autoGALERIA.pl.
2009-02-25

Polska wizja nowego BMW serii 5 (F10)

W ostatnim czasie w BMW zaszły duże zmiany, kontrowersyjny Chris Bangle opuścił studio projektowe bawarskiej marki, a jego miejsce zajął Adrian van Hooydonk. Nowy szef działu stylistycznego oznacza przeważnie mniejsze lub większe zmiany w podejściu do projektowania kolejnych modeli danej marki i z pewnością nie inaczej będzie w przypadku niemieckiej firmy.

Zmiany w wyglądzie wprowadzone do nowego BMW serii 5 będą prawdopodobnie podążać w kierunku wyznaczonym przez zaprezentowany niedawno concept-car o nazwie BMW 5 Gran Turismo – crossover będący swego rodzaju połączeniem obecnego BMW serii 7 z X6. Już wiadomo, że w listopadzie tego roku na rynku zadebiutuje auto zbliżone do zaprezentowanego BMW 5 GT, a to oznacza, że nowe BMW serii 5 po raz pierwszy w historii będzie oferowane w trzech wersjach nadwozia – sedan, kombi (Touring) i zaprezentowany crossover GT, którego nazwa handlowa przeobrazi się najprawdopodobniej w skrót PAS (Progressive Activity Sedan).

Pod maską nowej "piątki" znajdą się silniki benzynowe o mocach od 180 do 400 KM i diesle, których moc będzie zawierać się w przedziale od 180 do 290 KM. Istnieje także duże prawdopodobieństwo, że w późniejszym terminie do oferty trafi również hybrydowy układ napędowy. Topową odmianą będzie oczywiście model oznaczony symbolem M5, którego moc ok. 550 KM będzie pochodzić z benzynowego silnika V8 biturbo o pojemności 4.4-litra i trafiać na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni PDK.

Nowa seria 5, to również rozwiązania techniczne pochodzące m.in. od większego brata w postaci serii 7. Wśród nich można wymienić system aktywnego układu kierowniczego, którego praca jest ściśle powiązana z funkcją skrętu kół tylnej osi, co ma zapewnić łatwość prowadzenia i panowania nad samochodem. W "piątce" zagości również system Night-Vision, który dzięki podczerwieni pozwala zobaczyć na monitorze w samochodzie, to czego nie widać "gołym" okiem przez szybę w warunkach ograniczonej widoczności. Ponadto za bezpieczeństwo czynne odpowiadać będą m.in. aktywny układ hamulcowy i rozbudowany tempomat, z kolei system iDrive przejdzie kolejne zmiany usprawniające jego pracę i obsługę.

Polska wizja nowego BMW serii 5 (F10) w wersji sedan i kombi wg autoGALERIA.pl.

Leave a Reply