Koncern Audi uzyskał w pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku finansowego wzrost obrotu o 19,9 procent do 26 mld euro (2009: 21,7). Równocześnie, nieproporcjonalnie poprawił się wynik operacyjny o 93,8 procent i osiągnął wartość 2,3 mld euro (2009: 1,2) – nowa rekordowa wartość w historii koncernu.
W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku finansowego koncern Audi mógł czerpać korzyści z rosnącego na całym świecie popytu i ze swoich atrakcyjnych modeli. Marka z czterema pierścieniami zwiększyła w pierwszych trzech kwartałach liczbę samochodów wydanych klientom do 829 307 (704 976) – kolejna rekordowa wartość. Oznacza to wzrost o 17,6 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Od stycznia do września przychody koncernu ze sprzedaży wzrosły o 19,9 procent do 26 mld (21,7). Równocześnie przedsiębiorstwo poprawiło swój wynik operacyjny o 93,8 procent do 2,3 mld euro (1,2) – zdecydowanie wyraźniej niż obrót. Nawet w porównaniu z rekordowym rokiem 2008, kiedy wynik operacyjny wynosił 2,1 mld euro, oznacza to wzrost o 10,3 procent. Operacyjny wskaźnik rentowności sprzedaży wyniósł w pierwszych trzech kwartałach 2010 8,7 procent.
W trzecim kwartale koncern Audi rozwijał się dynamicznie. Klientom Audi wydano o 14,7 procent więcej samochodów – 274 421 (239 172). Obrót zwiększył się nieproporcjonalnie do liczby sprzedanych samochodów – o 17,7 procent, do 8,4 mld euro (7,2). W ten sposób przedsiębiorstwo zwiększyło swój wynik operacyjny w stosunku do kryzysowego roku 2009 o 169,3 procent, do 940 mln euro (348). W porównaniu z dotychczasowym rokiem rekordowym 2008 z wynikiem operacyjnym wynoszącym 760 mln euro w trzecim kwartale oznacza to wzrost o 23,7 procent.
„Rekordowy wynik pokazuje wysoką atrakcyjność naszej marki na całym świecie i potwierdza wybrany przez nas kierunek wzrostu” powiedział Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów i organizacji. W Chinach Audi po raz pierwszy zajęło pierwsze miejsce w badaniu zadowolenia klientów w kategorii zakup oraz serwis. „Składane na całym świecie zamówienia znacznie przekroczyły nasze oczekiwania i liczymy na pełne wykorzystanie mocy produkcyjnych aż do roku 2011.” wyjaśnia Strotbek.
W tym roku marka Audi planuje 1 080 000 wydań do klientów. W roku 2015 przedsiębiorstwo chce sprzedać 1,5 miliona samochodów na całym świecie. Aby zapewnić taki wzrost koncern zwiększa swoje możliwości produkcyjne. W najbliższych trzech latach zainwestuje 900 mln euro w rozbudowę fabryki w Győr i stworzy tam 1 800 nowych miejsc pracy. Od 2013 roku z taśm produkcyjnych w Győr ma zjeżdżać 125 000 samochodów w roku – obok modeli Audi TT, TT Roadster i A3 Cabriolet kolejna wersja A3.
Koncern Audi jest również dobrej myśli, co do zakończenia tego roku: „Na podstawie składanych zamówień spodziewamy się dobrego czwartego kwartału i doskonałego wyniku w całym roku.” powiedział szef Audi Rupert Stadler. „Obok utrzymującego się dużego wzrostu w Chinach odnotowaliśmy także wyraźnie zwiększający się popyt w USA.” uzupełnił Strotbek.
—
Koncern AUDI sprzedał w 2009 roku 950 000 samochodów marki Audi. Przy obrocie 29,8 miliarda Euro przedsiębiorstwo uzyskało wynik operacyjny wynoszący 1,6 miliarda Euro. Produkcja Audi odbywa się w zakładach w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (Węgry), Changchun (Chiny) i w Brukseli (Belgia). Pod koniec roku 2007 rozpoczęła się produkcja Audi A6 i na początku października 2008 Audi A4 w Aurangabad w Indiach. Od maja 2010 Audi A1 zjeżdża z taśmy produkcyjnej fabryki w Brukseli. Przedsiębiorstwo działa na ponad 100 rynkach na całym świecie. Spółkami należącymi w 100% do AUDI AG są między innymi AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/ Włochy) i quattro GmbH (Neckarsulm). Audi zatrudnia obecnie około 58.000 pracowników, z tego 45.400 w Niemczech. Aby zapewnić stałą aktualność hasła „Przewaga dzięki technice”, marka z czterema pierścieniami planuje w latach 2010 – 2012 inwestycje w wysokości 5,5 mld euro, przede wszystkim w nowe produkty. Do 2015 roku Audi chce rozszerzyć liczbę oferowanych modeli do 42.
2010-11-03