Dziennikarze szwedzkiej edycji magazynu auto motor i sport dotarli do tajnych dokumentów Lamborghini, w których opisano nowy system dezaktywacji cylindrów przygotowywany dla Aventadora 2013.

System ma za zadanie wyłączyć podczas jazdy sześć z dwunastu cylindrów, gdy kierowca nie wykorzystuje pełnego potencjału silnika. Co ważne, po nagłym wciśnięciu pedału gazu nieaktywne cylindry „włączają się do akcji” w czasie zaledwie 180 milisekund, dzięki czemu Aventador nie straci swojego hardkorowego charakteru. Układ będzie montowany standardowo wraz z technologią start/stop. Wprowadzone zmiany pozwolą obniżyć średnie zużycie paliwa z 17,2 do 16 litrów na 100 kilometrów, natomiast emisja CO2 spadnie z obecnych 398 do 370 g/km.

 

Aventador 2013 otrzyma dodatkowo sztywniejsze sprężyny i przeprojektowane amortyzatory, zmodyfikowaną skrzynię biegów, nowe wskaźniki w desce rozdzielczej oraz dodatki wykonane z włókna węglowego.

 

Nowe Lambo prawdopodobnie zadebiutuje podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Paryżu.

2012-07-30