Książę Leopold Bawarski pokona w MINI E Race północną pętlę toru Nürburgring przed 24-godzinnym wyścigiem.
Miesiąc temu model MINI E Race został pierwszym pojazdem z napędem elektrycznym, który pokonał legendarną północną pętlę toru Nürburgring z wyścigową prędkością. Teraz BMW Group chce powtórzyć ten wyczyn przed publicznością podczas 24-godzinnego wyścigu długodystansowego, pokładając nadzieje w kierowcy arystokracie. W sobotę 15 maja tego roku Jego Wysokość Książę Leopold Bawarski zasiądzie za kierownicą MINI E, aby szybko i niemal bezgłośnie pokonać okrążenie „Zielonego Piekła”.
„Z niecierpliwością czekam na to wydarzenie, a w szczególności pragnę poczuć ogromną moc silnika elektrycznego. W mojej karierze kierowcy wyścigowego miałem zaszczyt prowadzić jedne z najpiękniejszych i najsłynniejszych pojazdów w historii wyścigów samochodowych. MINI E Race będzie kontynuatorem tej tradycji,” skomentował były kierowca DTM i praprawnuk króla Ludwika I Bawarskiego.
MINI E Race to zmodyfikowana wersja seryjnego MINI E. W celu zapewnienia optymalnych osiągów i bezpieczeństwa na torze, samochód został wyposażony w specjalne lekkie nadwozie oraz klatkę zabezpieczającą. Poszczególne komponenty, takie jak zawieszenie, hamulce i opony, również przygotowano w specyfikacji wyścigowej. Wszystkie pozostałe elementy pozostały praktycznie niezmienione w stosunku do standardowego MINI E. Do napędu służy silnik elektryczny o mocy 150 kW/204 KM zasilany z akumulatora litowo-jonowego składającego się z 5 088 ogniw.
Sygnał do startu dla księcia Leopolda Bawarskiego zabrzmi w sobotę około godziny 11.15, zaraz po wyścigu MINI Challenge, który także będzie rozgrywany, jako wstęp do wyścigu 24-godzinnego. Materiał wideo z tego wydarzenia będzie dostępny w Internecie tego samego dnia około godziny 18.00 w serwisie YouTube na kanale www.youtube.com/MINI.
Specyfikacja techniczna
|
MINI E |
MINI E Race |
Masa własna |
1,465 kg |
1,240 kg |
Obciążenie osi przód/tył |
750 kg / 715 kg |
632 kg / 626 kg |
Rozkład mas na osie |
52% na przód / 48% na tył |
51% na przód / 49% na tył |
Wysokość środka ciężkości |
540 mm |
430 mm 1 |
Przełożenie skrzyni biegów |
8.94 |
7.82 |
Osiągi |
0-100 km/h w 8,5 s |
0-100 km/h w 8,5 s 2 |
Maksymalna moc silnika |
150 kW / 204 KM |
150 kW / 204 KM |
Maksymalne obroty |
12,500 obr./min. |
13,000 obr./min. 3 |
Moment obrotowy |
225 Nm |
225 Nm |
Prędkość maksymalna |
152 km/h, ograniczona elektronicznie |
187 km/h |
Pojemność akumulatora |
35 kWh |
35 kWh przy 100% |
Konstrukcja akumulatora |
53 ogniwa połączone równolegle tworzą |
|
|
||
Modyfikacje |
|
|
Wnętrze |
Fotele Recaro Pro Racer (HANS) CFRP, 6-punktowe pasy |
|
Klatka bezpieczeństwa |
Lekka konstrukcja CrMo4, waga około 35 kg łącznie z |
|
Przeniesienie napędu |
Mechaniczny wielotarczowy mechanizm różnicowy o |
|
Silnik |
Zmienne ustawienia pracy silnika |
|
Zawieszenie |
Zawieszenie sprężynowe KW Variant 3, dostosowane do |
|
Nadwozie |
Dyfuzor, tylny spoiler dachowy, elementy nadwozia z |
|
Bezpieczeństwo |
Wyścigowy układ ABS |
1 – rezultat obniżonego zawieszenia i zredukowanej wagi; zapewnia pewniejsze i bardziej stabilne właściwości jezdne
2 – rezultat dłuższych przełożeń skrzyni biegów
3 – rezultat zmian w elektronicznym układzie sterowania
2010-05-14