Książę Leopold Bawarski pokona w MINI E Race północną pętlę toru Nürburgring przed 24-godzinnym wyścigiem.
Miesiąc temu model MINI E Race został pierwszym pojazdem z napędem elektrycznym, który pokonał legendarną północną pętlę toru Nürburgring z wyścigową prędkością. Teraz BMW Group chce powtórzyć ten wyczyn przed publicznością podczas 24-godzinnego wyścigu długodystansowego, pokładając nadzieje w kierowcy arystokracie. W sobotę 15 maja tego roku Jego Wysokość Książę Leopold Bawarski zasiądzie za kierownicą MINI E, aby szybko i niemal bezgłośnie pokonać okrążenie „Zielonego Piekła”.

„Z niecierpliwością czekam na to wydarzenie, a w szczególności pragnę poczuć ogromną moc silnika elektrycznego. W mojej karierze kierowcy wyścigowego miałem zaszczyt prowadzić jedne z najpiękniejszych i najsłynniejszych pojazdów w historii wyścigów samochodowych. MINI E Race będzie kontynuatorem tej tradycji,” skomentował były kierowca DTM i praprawnuk króla Ludwika I Bawarskiego.

MINI E Race to zmodyfikowana wersja seryjnego MINI E. W celu zapewnienia optymalnych osiągów i bezpieczeństwa na torze, samochód został wyposażony w specjalne lekkie nadwozie oraz klatkę zabezpieczającą. Poszczególne komponenty, takie jak zawieszenie, hamulce i opony, również przygotowano w specyfikacji wyścigowej. Wszystkie pozostałe elementy pozostały praktycznie niezmienione w stosunku do standardowego MINI E. Do napędu służy silnik elektryczny o mocy 150 kW/204 KM zasilany z akumulatora litowo-jonowego składającego się z 5 088 ogniw.

Sygnał do startu dla księcia Leopolda Bawarskiego zabrzmi w sobotę około godziny 11.15, zaraz po wyścigu MINI Challenge, który także będzie rozgrywany, jako wstęp do wyścigu 24-godzinnego. Materiał wideo z tego wydarzenia będzie dostępny w Internecie tego samego dnia około godziny 18.00 w serwisie YouTube na kanale www.youtube.com/MINI.

Specyfikacja techniczna


 

MINI E

MINI E Race

Masa własna

1,465 kg

1,240 kg

Obciążenie osi przód/tył

750 kg / 715 kg

632 kg / 626 kg

Rozkład mas na osie

52% na przód / 48% na tył

51% na przód / 49% na tył

Wysokość środka ciężkości

540 mm

430 mm 1

Przełożenie skrzyni biegów

8.94

7.82

Osiągi

0-100 km/h w 8,5 s

0-100 km/h w 8,5 s 2

Maksymalna moc silnika

150 kW / 204 KM

150 kW / 204 KM

Maksymalne obroty

12,500 obr./min.

13,000 obr./min. 3

Moment obrotowy

225 Nm

225 Nm

Prędkość maksymalna

152 km/h, ograniczona elektronicznie

187 km/h

Pojemność akumulatora

35 kWh

35 kWh przy 100%

Konstrukcja akumulatora

53 ogniwa połączone równolegle tworzą
jednostkę, dwie jednostki połączone w serię tworzą moduł, 48 modułów
zgrupowanych w serię tworzy akumulator; w sumie 5 088 indywidualnych ogniw

 

Modyfikacje
modelu

 

Wnętrze

Fotele Recaro Pro Racer (HANS) CFRP, 6-punktowe pasy
bezpieczeństwa (3-calowe), zamszowo-skórzana kierownica o średnicy 320 mm

Klatka bezpieczeństwa

Lekka konstrukcja CrMo4, waga około 35 kg łącznie z
elementami mocującymi

Przeniesienie napędu

Mechaniczny wielotarczowy mechanizm różnicowy o
ograniczonym poślizgu z kątem rampowym 40°/50°, obciążenie wstępne 55 Nm

Silnik

Zmienne ustawienia pracy silnika

Zawieszenie  

Zawieszenie sprężynowe KW Variant 3, dostosowane do
wyższych obciążeń osi MINI E Race i zmodyfikowane pod kątem charakterystyki
tłumienia i pracy sprężyn

Nadwozie

Dyfuzor, tylny spoiler dachowy, elementy nadwozia z
kompozytów CFRP

Bezpieczeństwo

Wyścigowy układ ABS
Zmieniona koncepcja głównego wyłącznika

1 – rezultat obniżonego zawieszenia i zredukowanej wagi; zapewnia pewniejsze i bardziej stabilne właściwości jezdne
2 – rezultat dłuższych przełożeń skrzyni biegów
3 – rezultat zmian w elektronicznym układzie sterowania
2010-05-14