BMW Sauber F1 w drodze do Melbourne

Atmosfera staje się gorąca. Już w ten weekend członków i maszynerię zespołu zobaczymy po długiej podróży w Australii. Wszyscy czekają w napięciu na pierwszą próbę sił pomiędzy zespołami Formuły 1, która odbędzie się w weekend – 14-16 marca – w Albert Park w Melbourne.
Z zespołu BMW Sauber F1 Team na drugą stronę kuli ziemskiej wybiera się 80 osób – od najważniejszych postaci ekipy, po hostessy. Z Monachium wysłane zostaną 32 tony sprzętu. Pośród innego sprzętu znajdą się tam trzy podwozia, silniki, kilka zapasowych zestawów, 160 obręczy z lekkich stopów, 100 zestawów radiowych, słuchawki, narzędzia, komputery i wyposażenie boksów. Wszystko zapakowane na trzy dziesięciostopowe palety i w pięć tak zwanych igloo, czyli w kontenery zawierające pomieszczenia zespołu.

Standardowa elektronika i wydłużony przebieg skrzyni biegów były w związku ze zmianami w przepisach w centrum uwagi podczas przerwy zimowej. Rzucające się w oczy rozwiązania aerodynamiczne BMW Sauber F1.08 stanowiły osobną kwestię. Podczas testów w Walencji, Jerez i Barcelonie zespół pokonał dwoma egzemplarzami F1.08 w sumie 11233 kilometrów testowych.

BMW Sauber F1 Team ma ambitne plany na swój trzeci sezon startów. Młoda drużyna, która okazała się w 2007 roku trzecią siłą w Formule 1, chce zwyciężyć w pierwszym wyścigu Grand Prix.
2008-03-11

BMW Sauber F1 w drodze do Melbourne

Z zespołu BMW Sauber F1 Team na drugą stronę kuli ziemskiej wybiera się 80 osób – od najważniejszych postaci ekipy, po hostessy. Z Monachium wysłane zostaną 32 tony sprzętu. Pośród innego sprzętu znajdą się tam trzy podwozia, silniki, kilka zapasowych zestawów, 160 obręczy z lekkich stopów, 100 zestawów radiowych, słuchawki, narzędzia, komputery i wyposażenie boksów. Wszystko zapakowane na trzy dziesięciostopowe palety i w pięć tak zwanych igloo, czyli w kontenery zawierające pomieszczenia zespołu.

Standardowa elektronika i wydłużony przebieg skrzyni biegów były w związku ze zmianami w przepisach w centrum uwagi podczas przerwy zimowej. Rzucające się w oczy rozwiązania aerodynamiczne BMW Sauber F1.08 stanowiły osobną kwestię. Podczas testów w Walencji, Jerez i Barcelonie zespół pokonał dwoma egzemplarzami F1.08 w sumie 11233 kilometrów testowych.

BMW Sauber F1 Team ma ambitne plany na swój trzeci sezon startów. Młoda drużyna, która okazała się w 2007 roku trzecią siłą w Formule 1, chce zwyciężyć w pierwszym wyścigu Grand Prix.

Leave a Reply

BMW Sauber F1 w drodze do Melbourne

Tygodnie przed rozpoczęciem sezonu to dla BMW Sauber F1 Team najbardziej intensywny czas w całym roku. Samochód musi być przede wszystkim świetnie przygotowany do nowego sezonu Formuły 1. „Po debiucie nowego samochodu zespół zaczyna prace nad optymalizacją ustawień. Oznacza to zdecydowanie lepsze poznanie samochodu" – wyjaśnia Willy Rampf.

„Zespół przeprowadza tak zwane skany parametrów." – dodaje Dyrektor Techniczny, opisując pracę swojej załogi. „W tym celu jeździsz z różnymi ustawieniami, aby zobaczyć, jak zachowuje się samochód. Odczucia kierowców są porównywane z innymi zgromadzonymi danymi, aby umożliwić inżynierom zgromadzenie informacji w swego rodzaju bazie danych."

Wraz z postępem testów F1.08 zbliża się do wersji, która wystartuje w otwierającym sezon Grand Prix Australii w Melbourne. „Na następne testy oczekujemy już kolejnych części z tunelu aerodynamicznego." – zdradza Rampf. „Są to na ogół poprawione wersje już używanych elementów, na przykład zmodyfikowane przednie skrzydło, albo ulepszony tył. Badamy, o ile lepiej zachowują się nowe części, dając jednocześnie znać inżynierom w tunelu aerodynamicznym, na czym powinni się skupić przy dalszym rozwoju. Przykładowo, czy więcej uwagi powinni poświęcić szybkim, czy wolnym zakrętom."

Praca inżynierów i techników nie skończy się jednak po pierwszym wyścigu w wykonaniu BMW Sauber F1.08 w Australii. Aby zmniejszyć stratę do czołowych zespołów, BMW Sauber F1 Team będzie rozwijał swoje BMW Sauber F1.08 przez cały sezon.

Leave a Reply