Brabus 700 Biturbo, czyli SLS na sterydach

Brabus 700 Biturbo to ekskluzywna wersja Mercedesa SLS AMG przygotowana przez specjalistów ze znanej niemieckiej firmy tuningowej. Samochód został pokazany podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie.

Nadwozie pojazdu wyposażono w pakiet Widestar, co oznacza, iż tylna część karoserii została poszerzona o 20 mm w celu zamontowania kół w rozmiarze 11Jx21 (9,5Jx20 z przodu). Brabus twierdzi, że nowe elementy karoserii zostały poddane testom w tunelu aerodynamicznym, które potwierdziły, iż 700 Biturbo jest niezwykle stabilny przy wyższych prędkościach.

Wnętrze supersamochodu z Niemiec może zostać przyozdobione elementami z włókna węglowego w kolorze, jaki zażyczy sobie właściciel, aluminiowymi nakładkami na pedały czy sportową kierownicą. Prędkościomierz wyskalowano nieco na wyrost do 400 km/h, bowiem Brabus 700 Biturbo rozpędza się „zaledwie” do 340 km/h. To i tak o 23 km/h szybciej od modelu seryjnego. Z kolei sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy, czyli o 0,1 sekundy mniej, niż w seryjnym SLS-ie. Sekret osiągów tkwi w technologii podwójnego doładowania zastosowanej w silniku V8, dzięki której moc wzrasta do 700 KM, a maksymalny moment obrotowy do 850 Nm. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem siedmiostopniowej przekładni Speedshift DTC.

Brabus zastosował także nowy układ wydechowy oraz zmodyfikowane zawieszenie obniżające samochód o 30 mm.

2011-03-10

Brabus 700 Biturbo, czyli SLS na sterydach

Nadwozie pojazdu wyposażono w pakiet Widestar, co oznacza, iż tylna część karoserii została poszerzona o 20 mm w celu zamontowania kół w rozmiarze 11Jx21 (9,5Jx20 z przodu). Brabus twierdzi, że nowe elementy karoserii zostały poddane testom w tunelu aerodynamicznym, które potwierdziły, iż 700 Biturbo jest niezwykle stabilny przy wyższych prędkościach.

Wnętrze supersamochodu z Niemiec może zostać przyozdobione elementami z włókna węglowego w kolorze, jaki zażyczy sobie właściciel, aluminiowymi nakładkami na pedały czy sportową kierownicą. Prędkościomierz wyskalowano nieco na wyrost do 400 km/h, bowiem Brabus 700 Biturbo rozpędza się „zaledwie” do 340 km/h. To i tak o 23 km/h szybciej od modelu seryjnego. Z kolei sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy, czyli o 0,1 sekundy mniej, niż w seryjnym SLS-ie. Sekret osiągów tkwi w technologii podwójnego doładowania zastosowanej w silniku V8, dzięki której moc wzrasta do 700 KM, a maksymalny moment obrotowy do 850 Nm. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem siedmiostopniowej przekładni Speedshift DTC.

Brabus zastosował także nowy układ wydechowy oraz zmodyfikowane zawieszenie obniżające samochód o 30 mm.

Leave a Reply