Ósmy rok działalności BMW Group Polska zakończyła na polskim rynku na pozycji niekwestionowanego lidera sprzedaży samochodów marki premium i prawie 30% udziałem w rynku w tzw. segmencie plus.
Po raz pierwszy łączna liczba sprzedanych samochodów BMW i MINI przekroczyła 6 000. Auta BMW osiągnęły największą dynamikę sprzedaży spośród wszystkich producentów samochodów segmentu premium. Wzrost sprzedaży samochodów marki BMW wyniósł 25%, MINI 8,5% a motocykli ponad 38%. Sprzedaż wszystkich pojazdów koncernu w Polsce wzrosła o prawie 25%.
„Wygląda na to, że nasze auta trafiają coraz bardziej w upodobania polskich konsumentów zaspokajając jednocześnie ich najbardziej wysublimowane potrzeby – mówi szef BMW Group Polska, Andreas Biehler. „Rośniemy znacznie szybciej, niż podnoszący się z kryzysu polski rynek motoryzacyjny oraz nasz segment premium plus. Odnotowujemy niesłychaną popularność aut z napędem xDrive. Stanowią one ponad 66% naszej sprzedaży. Klienci oszaleli na punkcie BMW X6 i BMW X5. Wydaje się to nieprawdopodobne, ale sprzedajemy więcej tych aut w Polsce, niż np. w Szwajcarii czy w Austrii – w krajach, gdzie segment aut 4×4 jest tradycyjnie bardzo silny. Nawet w końcowym roku sprzedaży poprzedniego modelu BMW X3 zanotowaliśmy rekordy sprzedaży, a popyt na nowe X3 przeszedł nasze oczekiwania. Okres oczekiwania na ten model to obecnie ponad trzy miesiące. Modele niszowe, takie jak BMW serii 5 GT i BMW Z4 również przyczyniły się do wzrostu sprzedaży firmy. Sprzedaliśmy ponad 200 sztuk modelu GT oraz 87 BMW Z4 (wzrost o prawie 100%), co zapewniło temu pięknemu roadsterowi pozycję lidera tego segmentu aut. Wszystkie wprowadzone w tym roku modele zostały bardzo dobrze przyjęte na polskim rynku, więc również rok 2011 wygląda dla nas obiecująco.”
Wzrost sprzedaży został osiągnięty m.in. przez duży popyt na modele BMW z inteligentnym napędem na cztery koła xDrive. Prawdziwym hitem okazało się BMW X1, którego sprzedano 1041 sztuk (61 w 2009 r.) i które było najlepiej sprzedającym się modelem BMW w 2010 roku. Wzrost sprzedaży BMW X6 o ponad 17% świadczy o niegasnącym od momentu wprowadzenia na rynek olbrzymim popycie na ten unikatowy model Sport Activity Coupe. Razem z BMW X5 auta biją na głowę konkurencję i stanowią największy udział w sprzedaży firmy (1600 sztuk- ponad 36% wolumenu).
Debiutujące w roku 2010 nowe BMW serii 5 odniosło niemal natychmiast duży sukces na polskim rynku. Najpopularniejszą wersją silnikową było BMW 520d, które stanowi również duży udział sprzedaży flotowej firmy. Wprowadzony w drugiej połowie roku napęd xDrive przyczynił się do wzrostu sprzedaży serii 5 i auta z tym napędem będą dominowały również w 2011 roku.
Długo oczekiwane, dostępne w sprzedaży od jesieni 2010 roku nowe MINI Countryman przyczyniło się do 8,5% wzrostu sprzedaży samochodów tej marki (prawie 45% udziału). Większość sprzedanych egzemplarzy tego modelu była wyposażona w inteligentny napęd na cztery koła All 4. W przyszłym roku spodziewany jest wzrost udziału tego najmniejszego SAV-a w ogólnej sprzedaży MINI w Polsce i na świecie.
Prawdziwy boom przeżywają również motocykle BMW. „Rok 2010 był bardzo udany dla BMW Motorrad na całym świecie, a szczególnie duży sukces odnieśliśmy w Polsce” – komentuje Robert Domański, szef działu motocykli. „Nie uwzględniając przetargu dla policji, zajęliśmy I miejsce z ponad 18% udziałem w sprzedaży motocykli pow. 500 cm3 ( klasa e2 i e3 w.g. statystyk UE ). Oznacza to 38% wzrost sprzedaży w porównaniu do roku 2009. Najlepiej sprzedającymi się motocyklami BMW jest obecnie rodzina GS turystycznych modeli Enduro na czele z R 1200 GS/Adventure i F 800 GS, wyznaczającymi już kolejny rok standardy w tym segmencie. Warto też podkreślić, że również w zupełnie nowym dla BMW segmencie motocykli sportowych Superbike, absolutnym liderem rynku w Polsce, jak i na świecie, został rewolucyjny model S 1000 RR, który jednocześnie nakreślił nowe kierunki dla technologii i osiągów w tej klasie motocykli. Podobnego sukcesu w roku 2011 oczekujemy po naszym kolejnym innowacyjnym nowym modelu, K 1600 GT/GTL, który z pewnością będzie królował na rynku ciężkich motocykli turystycznych, oferując niedostępny nigdzie indziej pakiet wyposażenia i komfort podróży. Przy wsparciu pozostałych 2 nowych modeli na rok 2011: G 650 GS oraz nowej wersji klasycznego R 1200 R, zamierzamy w tym roku zwiększyć naszą sprzedaż o kolejne 20% oraz umocnić swoją pozycję na polskim rynku.”
|
2008 |
2009 |
2010 |
RAZEM |
4018 |
4683 |
5850 |
BMW serii 1 (E87, E88, E81, E82) |
722 |
872 |
395 |
BMW serii 3 (E90,E91,E92,E93) |
1117 |
877 |
706 |
BMW serii 5 (E60,E61) |
869 |
826 |
894 |
BMW serii 5 GT (F07) |
|
2 |
203 |
BMW serii 6 (E63,E64) |
38 |
14 |
1 |
BMW serii 7 (F01, F02, E65, E66) |
110 |
160 |
164 |
BMW X1 (E84) |
|
61 |
1041 |
BMW X3 (E83, F25) |
528 |
404 |
759 |
BMW X5 (E70) |
530 |
616 |
655 |
BMW X6 (E71) |
87 |
807 |
945 |
BMW Z4 (E85, E86) |
17 |
44 |
87 |
MINI |
345 |
362 |
393 |
BMW Motocykle |
380 |
430 |
599 |
BMW Group Polska razem (BMW + MINI + Motocykle) |
4743 |
5475 |
6842 |
2011-01-18