Ósmy rok działalności BMW Group Polska zakończyła na polskim rynku na pozycji niekwestionowanego lidera sprzedaży samochodów marki premium i prawie 30% udziałem w rynku w tzw. segmencie plus.

Po raz pierwszy łączna liczba sprzedanych samochodów BMW i MINI przekroczyła 6 000. Auta BMW osiągnęły największą dynamikę sprzedaży spośród wszystkich producentów samochodów segmentu premium. Wzrost sprzedaży samochodów marki BMW wyniósł 25%, MINI 8,5% a motocykli ponad 38%. Sprzedaż wszystkich pojazdów koncernu w Polsce wzrosła o prawie 25%.

„Wygląda na to, że nasze auta trafiają coraz bardziej w upodobania polskich konsumentów zaspokajając jednocześnie ich najbardziej wysublimowane potrzeby – mówi szef BMW Group Polska, Andreas Biehler. „Rośniemy znacznie szybciej, niż podnoszący się z kryzysu polski rynek motoryzacyjny oraz nasz segment premium plus. Odnotowujemy niesłychaną popularność aut z napędem xDrive. Stanowią one ponad 66% naszej sprzedaży. Klienci oszaleli na punkcie BMW X6 i BMW X5. Wydaje się to nieprawdopodobne, ale sprzedajemy więcej tych aut w Polsce, niż np. w Szwajcarii czy w Austrii – w krajach, gdzie segment aut 4×4 jest tradycyjnie bardzo silny. Nawet w końcowym roku sprzedaży poprzedniego modelu BMW X3 zanotowaliśmy rekordy sprzedaży, a popyt na nowe X3 przeszedł nasze oczekiwania. Okres oczekiwania na ten model to obecnie ponad trzy miesiące. Modele niszowe, takie jak BMW serii 5 GT i BMW Z4 również przyczyniły się do wzrostu sprzedaży firmy. Sprzedaliśmy ponad 200 sztuk modelu GT oraz 87 BMW Z4 (wzrost o prawie 100%), co zapewniło temu pięknemu roadsterowi pozycję lidera tego segmentu aut. Wszystkie wprowadzone w tym roku modele zostały bardzo dobrze przyjęte na polskim rynku, więc również rok 2011 wygląda dla nas obiecująco.”

Wzrost sprzedaży został osiągnięty m.in. przez duży popyt na modele BMW z inteligentnym napędem na cztery koła xDrive. Prawdziwym hitem okazało się BMW X1, którego sprzedano 1041 sztuk (61 w 2009 r.) i które było najlepiej sprzedającym się modelem BMW w 2010 roku. Wzrost sprzedaży BMW X6 o ponad 17% świadczy o niegasnącym od momentu wprowadzenia na rynek olbrzymim popycie na ten unikatowy model Sport Activity Coupe. Razem z BMW X5 auta biją na głowę konkurencję i stanowią największy udział w sprzedaży firmy (1600 sztuk- ponad 36% wolumenu).

Debiutujące w roku 2010 nowe BMW serii 5 odniosło niemal natychmiast duży sukces na polskim rynku. Najpopularniejszą wersją silnikową było BMW 520d, które stanowi również duży udział sprzedaży flotowej firmy. Wprowadzony w drugiej połowie roku napęd xDrive przyczynił się do wzrostu sprzedaży serii 5 i auta z tym napędem będą dominowały również w 2011 roku.

Długo oczekiwane, dostępne w sprzedaży od jesieni 2010 roku nowe MINI Countryman przyczyniło się do 8,5% wzrostu sprzedaży samochodów tej marki (prawie 45% udziału). Większość sprzedanych egzemplarzy tego modelu była wyposażona w inteligentny napęd na cztery koła All 4. W przyszłym roku spodziewany jest wzrost udziału tego najmniejszego SAV-a w ogólnej sprzedaży MINI w Polsce i na świecie.

Prawdziwy boom przeżywają również motocykle BMW. „Rok 2010 był bardzo udany dla BMW Motorrad na całym świecie, a szczególnie duży sukces odnieśliśmy w Polsce” – komentuje Robert Domański, szef działu motocykli. „Nie uwzględniając przetargu dla policji, zajęliśmy I miejsce z ponad 18% udziałem w sprzedaży motocykli  pow. 500 cm3 ( klasa e2 i e3 w.g. statystyk UE ). Oznacza to 38% wzrost sprzedaży w porównaniu do roku 2009. Najlepiej sprzedającymi się motocyklami BMW jest obecnie rodzina GS turystycznych modeli Enduro na czele z R 1200 GS/Adventure i F 800 GS, wyznaczającymi już kolejny rok standardy w tym segmencie. Warto też podkreślić, że również w zupełnie nowym dla BMW segmencie motocykli sportowych Superbike, absolutnym liderem rynku w Polsce, jak i na świecie, został rewolucyjny model S 1000 RR, który jednocześnie nakreślił nowe kierunki dla technologii i osiągów w tej klasie motocykli. Podobnego sukcesu w roku 2011 oczekujemy po naszym kolejnym innowacyjnym nowym modelu, K 1600 GT/GTL, który z pewnością będzie królował na rynku ciężkich motocykli turystycznych, oferując niedostępny nigdzie indziej pakiet wyposażenia i komfort podróży. Przy wsparciu pozostałych 2 nowych modeli na rok 2011:  G 650 GS oraz nowej wersji klasycznego R 1200 R, zamierzamy w tym roku zwiększyć naszą sprzedaż o kolejne 20% oraz umocnić swoją pozycję na polskim rynku.”

 

 

2008

2009

2010

RAZEM

4018

4683

5850

BMW serii 1 (E87, E88, E81, E82)

722

872

395

BMW serii 3 (E90,E91,E92,E93)

1117

877

706

BMW serii 5 (E60,E61)

869

826

894

BMW serii 5 GT (F07)

 

2

203

BMW serii 6 (E63,E64)

38

14

1

BMW serii 7 (F01, F02, E65, E66)

110

160

164

BMW X1 (E84)

 

61

1041

BMW X3 (E83, F25)

528

404

759

BMW X5 (E70)

530

616

655

BMW X6 (E71)

87

807

945

BMW Z4 (E85, E86)

17

44

87

MINI

345

362

393

BMW Motocykle

380

430

599

BMW Group Polska razem (BMW + MINI + Motocykle)

4743

5475

6842

2011-01-18