W pierwszym miesiącu (26.11-31.12.2009) funkcjonowania programu zostało zawartych 281 umów. W ubiegłym roku do programu przystąpiło 11.192 klientów, zaś do 10 października br. uruchomionych zostało 12.205 kontraktów serwisowych „Gwarancja 12”.
– Program Gwarancja 12 okazał się strzałem w dziesiątkę – powiedział Dariusz Lech, Dyrektor Działu Serwisu i Części Zamiennych Ford Polska Sp. z o.o. Porównując sprzedaż miesięczną w roku 2011 do roku 2010 obserwujemy wzrost zawieranych kontraktów na poziomie 25%. Mamy już także pierwszych klientów, którzy odnawiają kontrakt serwisowy na kolejny rok – naszym zdaniem świadczy to o bardzo dobrym przyjęciu tego programu przez klientów, a także o zapotrzebowaniu na tego typu produkty na rynku” – dodał D. Lech.
Program „Gwarancja 12” obejmuje najważniejsze, a zarazem najdroższe, podzespoły pojazdu m.in. silnik z wybranymi elementami osprzętu, układ przeniesienia napędu oraz skrzynię biegów. Dodatkowo w programie gwarancyjnym klient otrzymuje usługę Assistance 12, która w sytuacji awarii lub kolizji zapewni całodobową pomoc na drodze, przez 12 miesięcy od daty rozpoczęcia programu gwarancyjnego lub do następnego przeglądu. Koszt udziału w tym programie dla klienta pozostaje na niezmienionym od początku poziomie 89 zł.
Program "Gwarancja 12" jest skierowany do wszystkich właścicieli pojazdów marki Ford w wieku do 10 lat i przebiegu 200.000 km. Do programu mogą być włączone pojazdy zarejestrowane w Polsce, sprawdzone w autoryzowanym serwisie Forda zgodnie z procedurą programu, przy czym w chwili objęcia programem nie starsze niż 120 miesięcy (10 lat), licząc od daty pierwszej rejestracji i o przebiegu nie przekraczającym 150 000, 170 000, 180 000 lub 185 000 km (odpowiadającym przedostatniemu przeglądowi) w zależności od tego, jaki interwał między przeglądami jest przypisany do danego modelu (ochrona "Gwarancja 12" automatycznie wygasa w momencie osiągnięcia przez pojazd przebiegu 200 000 km lub wieku 120 miesięcy).
Program "Gwarancja 12" obejmuje następujące elementy:
1. Silnik
– wszystkie części smarowane zespołów bloku cylindrów i głowicy, włączając: wałki rozrządu, blok silnika, panewki, łożyska, korbowody, zawory i prowadnice zaworów, uszczelkę głowicy, pompę olejową, wał korbowy, śruby mocowania głowicy
– moduł PCM, moduł TCM, modulator ABS, alternator, rozrusznik, pompa podciśnieniowa, pompa wtryskowa, koło dwumasowe, sprężarka klimatyzacji
– inne części silnika, które uległy uszkodzeniu w wyniku awarii jednego z powyższych elementów, z wyłączeniem sprzęgła, jeśli zostało przypalone
2. Skrzynia biegów
– wszystkie wewnętrzne części, włączając: wałki wejściowe, pośrednie i wyjściowe, elementy synchronizatorów, przekładnię planetarną
– mechanizm różnicowy, przetwornik momentu (z wyłączeniem połączeń), przekładnia główna, mechanizm kół zębatych (z wyłączeniem elementów ciernych i zużywających się)
– skrzynia pośrednia w napędzie 4×4
3. Obudowy
– uszkodzenie obudów jest także objęte programem gwarancyjnym tylko w przypadku, jeśli uszkodzenie wywołane zostało przez awarię części objętej "Gwarancją 12"
4. Układ przeniesienia napędu
– półosie napędowe, przeguby, piasty kół, przeguby homokinetyczne, wał napędowy i łożyska kół przednich
– tylny i przedni most napędowy
5. Płyny eksploatacyjne
– płyny eksploatacyjne użyte w pojeździe niezbędne do przeprowadzenia naprawy objętej Gwarancją 12 z wyłączeniem dodatków do paliwa i płynu do spryskiwaczy
Przebieg i wiek pojazdu muszą być udokumentowane historią serwisową zapisaną w książce serwisowej pojazdu. Programem może zostać objęty również pojazd bez tzw. historii serwisowej, jeżeli spełnia powyższe warunki oraz przejdzie w autoryzowanym serwisie Forda przegląd kwalifikujący go do włączenia do programu. Od tego momentu pojazd objęty jest programem "Gwarancja 12" do chwili kolejnego przeglądu okresowego wykonywanego w autoryzowanym serwisie Forda lub przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy i z ograniczeniem przebiegu do 200.000 km i wieku 120 miesięcy.
Jeżeli pojazd zmieni właściciela w drodze sprzedaży, dziedziczenia lub aktu darowizny, program "Gwarancja 12" będzie nadal obowiązywał w niezmienionym zakresie aż do wcześniej ustalonego terminu jego wygaśnięcia.
Klient zobowiązany jest do wykonywania wszystkich przeglądów okresowych w autoryzowanych serwisach Forda zgodnie z planem obsługi pojazdu określonym przez Ford Polska oraz do wykorzystywania pojazdu zgodnie z jego przeznaczeniem i w zgodzie z zaleceniami opisanymi w instrukcji obsługi pojazdu.
Wszelkie naprawy elementów objętych programem "Gwarancja 12" muszą być wykonywane w autoryzowanych serwisach Forda. Wszelkie skutki napraw wykonanych poza siecią autoryzowanych serwisów Forda, które będą miały wpływ na elementy i zespoły wymienione w zakresie programu "Gwarancja 12", nie będą objęte programem.
Klient zobowiązany jest okazać kopię umowy programu "Gwarancja 12" podczas zgłoszenia awarii.
W ostatnich latach Ford Polska intensywnie szkoli i podnosi kwalifikacje pracowników zatrudnionych w autoryzowanych serwisach Forda. Celem tych działań jest zapewnienie klientom jak najwyższego poziomu świadczonych usług oraz zapewnienie pracownikom dostępu do najnowszych technologii obsługi i napraw samochodów. Dzięki tym działaniom sieć autoryzowanych serwisów Forda cieszy się coraz większym zaufaniem klientów.
– Doskonałe rezultaty sprzedaży nowych samochodów Ford na polskim rynku, które obserwujemy w ostatnich latach, wynikają także z szerokiego wachlarza usług serwisowych, które przygotowujemy we współpracy z autoryzowanymi serwisami Forda – powiedział Dariusz Lech. Najnowszą ofertą jest bezpłatny pakiet usług Assistance 12 dla wszystkich klientów, którzy wykonają przegląd okresowy w sieci autoryzowanych serwisów Forda, niezależnie od wieku pojazdu. Przy wymianie opon zapewniamy ich fachowe przechowanie, zaś kierowców starszych pojazdów zachęcamy do korzystania z atrakcyjnych rabatów przy zakupie i montażu oryginalnych części zamiennych Ford” – dodał D. Lech.