Nieznacznie zmodyfikowana wersja elektrycznego MINI E pokonała okrążenie legendarnego “Zielonego Piekła” w czasie 9 minut i 51,45 sekundy.
Podczas przejazdu, samochód osiągnął maksymalną prędkość 187 km/h, a za kierownicą usiadł były kierowca wyścigów DTM – Thomas Jäger z Monachium.
Celem testu nie było bicie rekordu toru, a pokazanie, iż elektryczne samochody nie są już tak powolne, jak kiedyś.
MINI E napędzane jest silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (204 KM) zasilanym z wysokowydajnego akumulatora litowo-jonowego i przenoszącym moc do przednich kół prawie bezgłośnie i bez emisji spalin za pomocą skrzyni biegów. Zaprojektowany do użytku w samochodach akumulator jest w stanie zasilać pojazd do zasięgu ok. 240 kilometrów.
Napęd elektryczny MINI E rozwija maksymalny moment obrotowy 220 Nm, który pozwala na rozpędzenie pojazdu do 100 km/h w 8,5 s.
Modyfikacje egzemplarza „torowego”:
– Kubełkowe fotele Recaro ze sportowymi pasami bezpieczeństwa
– Klatka bezpieczeństwa
– Zmienione oprogramowanie silnika
– Zmodyfikowane zawieszenie
– Sportowy ABS
MINI E na Nurburgring – wideo:
2010-04-13