W mijającym roku firma Ford Polska Sp. z o.o. sprzedała 30.910 nowych pojazdów, osiągając udział w rynku w wysokości 8,3%. Jest to o 2% większa sprzedaż w porównaniu z 2009 rokiem. Dzięki temu Ford utrzymał czwartą pozycję wśród najchętniej kupowanych marek na polskim rynku.
W rankingu najchętniej kupowanych samochodów osobowych firma Ford Polska uplasowała się na trzecim miejscu, ze sprzedażą 26.880 samochodów. Z danych opublikowanych zaś przez Centralną Ewidencję Pojazdów i Kierowców wynika, że Ford uplasował się na drugim miejscu wśród najczęściej rejestrowanych nowych samochodów w Polsce, z 25.426 pojazdami.
W Europie Ford utrzymał drugą pozycję wśród najchętniej wybieranych marek nowych samochodów osobowych, pomimo spadku udział w rynku z 9.1% w 2009 roku do 8.4% w 2010 roku. W minionym roku Ford był liderem rynku w Wielkiej Brytanii, Danii, Irlandii, Turcji i na Węgrzech.
– Za nami fantastyczny rok dla Forda w Polsce – powiedział Adam Kołodziejczyk, Prezes i Dyrektor Generalny Ford Polska Sp. z o.o. Zdobyliśmy miejsce na podium wśród najchętniej kupowanych samochodów osobowych. Łączna sprzedaż Forda na polskim rynku – samochodów osobowych i dostawczych – wzrosła o 2% w porównaniu z 2009 rokiem. Nasza gama modelowa jeszcze nigdy nie była tak kompletna, nowoczesna i wyposażona w najnowsze technologie. Od początku roku w salonach sprzedaży dostępna jest szeroka oferta nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, a już niedługo na polskim rynku zadebiutuje zupełnie nowy Ford Focus – dodał Adam Kołodziejczyk.
Liderem sprzedaży Forda w Polsce pozostaje niezmiennie Ford Focus – w 2010 roku do klientów trafiło 11.329 sztuk tego modelu, jest to o blisko 18% większa sprzedaż niż w 2009 roku. Drugim najchętniej kupowanym modelem Forda jest Ford Mondeo – jego sprzedaż w 2010 roku wyniosła 5.941 sztuk, tym samym była większa od sprzedaży w 2009 roku o blisko 10%.
Bardzo dużym zainteresowaniem klientów w mijającym roku cieszył się Ford Kuga – do klientów trafiło 2.225 sztuk tego modelu, jest to o blisko 25% więcej niż w 2009 roku. Również rodzinne vany Forda pozostają liderami tego segmentu w Polsce – sprzedaż Forda S-MAX wyniosła 1.178 sztuk w 2010 roku (wzrost o blisko 75% w porównaniu z 2009 rokiem), zaś w przypadku Forda Galaxy sprzedaż wyniosła 412 sztuk (wzrost o 13%).
Wśród samochodów dostawczych liderem sprzedaży Forda pozostaje Ford Transit – w ubiegłym roku do klientów trafiło 3.112 sztuk tego modelu (wzrost sprzedaży w porównaniu z 2009 rokiem o ponad 25%). W minionym roku do klientów trafiło 461 sztuk Forda Connect (wzrost sprzedaży w porównaniu do 2009 roku o blisko 50%).
Ford jest jedną z najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce. Od wielu lat cieszy się ogromną popularnością nie tylko wśród klientów indywidualnych, ale także wśród klientów instytucjonalnych. Samochody spod znaku błękitnego owalu cenione są za niezawodność, doskonałe właściwości jezdne oraz bezpieczeństwo, zaś dzięki dynamicznej i atrakcyjnej stylistyce kinetic design Ford zyskuje wielu nowych entuzjastów marki. Ostatnio wprowadzane modele – odnowione Fordy Mondeo, S-MAX, Galaxy czy nowe Fordy C-MAX i Grand C-MAX – wyposażone są w najnowsze technologie wspomagające pracę kierowcy oraz zapewniające podróżującym bezpieczeństwo, komfort i wygodę.
Tabela z wynikami sprzedaży poszczególnych modeli Forda na polskim rynku w 2010 roku w zakładce MEDIA
2011-01-19