Zmienne szczęście towarzyszyło kierowcom BMW Sauber F1 Team podczas kwalifikacji do Grand Prix Japonii na mokrym torze Fuji Speedway. Warunki na torze zmusiły zespół do korzystania z opon Bridgestone przeznaczonych do ekstremalnie mokrych nawierzchni na początku pierwszej sesji kwalifikacyjnej, a później – do opon na mokrą nawierzchnię. Nick Heidfeld zajął piątą pozycję, a Robert Kubica dziesiątą.
Kwalifikacje były pierwszymi jazdami dzisiaj z uwagi na odwołanie trzeciej sesji treningowej. Przyczyną były problemy z widocznością, która uniemożliwiłaby ewentualną pracę helikoptera medycznego. Jak tylko mgła się nieco podniosła, bolidy powróciły na tor, lecz zdążyły ukończyć tylko pierwsze okrążenie, podczas którego kierowcy testują poprawność działania wszystkich mechanizmów („installation lap”).

Nick Heidfeld:

BMW Sauber F1.07-08 / BMW P86/7

Kwalifikacje: 5. pozycja, 1.26.505 min (3. trening: bez czasu)

“Jestem bardzo zadowolony z piątej pozycji. Miałem nadzieje, że na starcie – z uwagi na mokrą nawierzchnię – będę miał jakąkolwiek szansę dogonienia któregoś z Ferrari, ale się nie udało. Kwalifikacje nie były proste, ale ogólnie poziom przyczepności mokrego toru jest tu całkiem niezły. Podczas ostatnich okrążeń nie mogłem nic poprawić, ponieważ ostatni zestaw nowych opon zużył się zbyt szybko. Najnowsze prognozy pogody są bardzo różne, ale jeśli miałbym wybierać, to wolałbym ścigać się na mokrej nawierzchni.”

Robert Kubica:

BMW Sauber F1.07-03 / BMW P86/7 (T-Car F1.07-04)

Kwalifikacje: 10. pozycja, 1.27,225 min (3. trening: bez czasu)

„Kwalifikacje nie wypadły dla mnie pomyślnie. Niestety nie mamy dużych doświadczeń w ściganiu się na mokrym torze. Moje opony starły się na granulki (tzw. „graining“), a poza tym uważam, że wybraliśmy nie najlepszy moment na ich zmianę podczas trzeciej sesji kwalifikacyjnej. Teraz musimy sprawdzić, jaka będzie jutro pogoda, aczkolwiek biorąc pod uwagę dzisiejsze osiągnięcia wolałbym, aby było sucho.“

Mario Theissen (Dyrektor BMW Motorsport):

“Dzisiejsze warunki pogodowe były bardzo nietypowe. Mimo tego, kolejność w pierwszej piątce na starcie jest jak zwykle zgodna z oczekiwaniami. Robertowi nie wszystko wyszło najlepiej w trzeciej sesji kwalifikacyjnej, ale Nick pojechał dobrze we wszystkich trzech sesjach. Prognoza pogody na jutro nie jest klarowna. Musimy przygotować się zarówno na mokrą jak i na schnącą nawierzchnię. Myślę, że należy spodziewać się różnych strategii podczas wyścigu – i dlatego powinno być ciekawie.”

Willy Rampf (Dyrektor Techniczny):

“To była nietypowa sobota. W piątek mogliśmy pracować jedynie nad konfiguracjami na suchy tor, a dziś nie mieliśmy szansy przetestować ustawień na mokrą nawierzchnię podczas trzeciej sesji treningowej. Tak czy inaczej udało nam się ponownie zakwalifikować obydwa bolidy do pierwszej dziesiątki na starcie. Wynik Roberta pokazuje, że nie wszystko w takich warunkach wychodzi idealnie. Z kolei Nick ma dobrą pozycję startową. Z uwagi na pogodę spodziewaną w niedzielę spodziewamy się interesującego wyścigu.”

2007-09-30