Niektórzy na pewno kojarzą angielski super lekki, dwumiejscowy pojazd Ariel Atom w którym cała „karoseria”, to kilkanaście zespawanych ze sobą aluminiowych rurek i plastikowa nakładka na przód. Doładowany kompresorem silnik z Hondy Civic Type-R zamontowany w tym ważącym niecałe 600 kg szalonym wehikule rozpędza go do 100 km/h w zaledwie 3 sekundy.
Niedługo pojawi się jednak godny konkurent Ariela Atom o nazwie GTM 40R.
Podobnie jak Atom, nowy pojazd powstał z bardzo lekkich materiałów, by jak najbardziej ograniczyć masę własną i dostarczyć wrażenia z jazdy rodem z wyścigowych bolidów. Do budowy GT 40R użyto niemal wyłącznie aluminiowych profili i karbonu, dzięki czemu waży zaledwie 540 kilogramów. Silnik pochodzi także z Hondy Civic Type-R, przy czym zrezygnowano z doładowania. Zamiast tego zmieniono oprogramowanie jednostki wyciskając z niej 220 KM. GTM 40R przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4 sekundy i może być według konstruktorów wykorzystywany zarówno do codziennych przejażdżek, jak i do jazdy po torze. Szczególnie podczas tzw. „track days” ulubionej ostatnio rozrywki Brytyjczyków tłumnie gromadzących się w weekendy na dziesiątkach torów w Anglii, by sprawdzić swe auta i poprawić umiejętności.
Cena auta, które jeszcze w tym roku ma zostać wyprodukowane w krótkiej serii, wynieść ma 14-16 tysięcy funtów. Planuje się też stworzenie pucharu GTM 40R Cup, w którym mogliby startować kierowcy bez licencji wyścigowej.
2007-01-18
29 gru 2019
0