Zespół
Honda Racing F1 Team ogłosił wprowadzenie nowej inicjatywy na sezon
2007 wyścigów Formuły 1. Aby podnieść świadomość
problemów związanych z ochroną środowiska, na bolidzie
RA107 – zamiast reklam i logo sponsorów, które można
było zobaczyć przez dziesiątki lat na innych pojazdach –
umieszczony zostanie duży obraz Ziemi.
Ogromny
wizerunek kuli ziemskiej na samochodzie F1 jest potężnym apelem do
kibiców, sponsorów, a także klientów i
szerokiej publiczności, aby razem z Hondą poświęcić się
działaniom na rzecz ochrony środowiska.
Dzięki
stronie www.myearthdream.com
każdy będzie miał możliwość umieścić swoje nazwisko na
bolidzie, tym samym składając deklarację zmiany stylu życia w
celu poprawy stanu środowiska i przekazania dotacji organizacji
charytatywnej działającej na rzecz ochrony środowiska. Zgodnie z
koncepcją „nasz samochód to Twój samochód”,
każde nazwisko stanowić będzie jeden z pikseli, które
składać się będą na wizerunek planety na pojeździe. Każde
nazwisko będzie widoczne na stronie internetowej od momentu złożenia
deklaracji, oraz na samochodzie, po powiększeniu mikroskopem.
Universal
Music, największa firma fonograficzna na świecie, oraz Gatorade to
pierwsze globalne marki, będące partnerami zespołu w realizacji
tej nowej koncepcji.
Obecni partnerzy z entuzjazmem podeszli do pomysłu i będą
kontynuować swoje zaangażowanie w sukces zespołu także i w
sezonie ’07. Ponadto
zespół z przyjemnością informuje, że do partnerów i
dostawców zespołu dołączyły takie firmy jak: File,
Instron, Oliver Sweeney, Perkin Elmer, Showa Denko, TUF i GF Agie
Charmilles.
Zespół
Honda Racing F1 Team będzie ściśle współpracował ze
światowymi organizacjami charytatywnymi działającymi na rzecz
ochrony środowiska w celu rozwinięcia obecnego etosu firmy Honda w
najbardziej znanym na świecie sporcie motorowym.
Nick
Fry, Dyrektor Generalny Honda Racing F1 Team
„Zmiany
klimatyczne stanowią jeden z największych problemów z jakimi
boryka się nasza planeta, i dotyczy on również Formuły 1.
Z drugiej strony, uważamy, że F1, dzięki globalnemu zasięgowi i
najnowocześniejszej technologii może odegrać istotną rolę nie
tylko podkreślając wagę problemu, ale także uczestnicząc w
opracowywaniu rozwiązań. Ponadto, FIA rozumie, że F1 może odegrać
ważną rolę w rozwijaniu technologii mogących w długim okresie
działać na korzyść społeczeństwa. Na przykład, do roku 2009 w
bolidach instalowane będą urządzenia odzyskujące energię.
Członkowie zespołu
Honda F1 dumni są z faktu, że nasze samochody stanowią narzędzie
pomagające chronić środowisko. Wierzymy, że rozwiązania mogą
pochodzić bezpośrednio od inżynierów pracujących nad
programem F1 i pracujemy ciężej niż kiedykolwiek, aby
urzeczywistnić nasze marzenia i wygrać Mistrzostwa Świata
pozostając w zgodzie i podkreślając etos Hondy związany ze
środowiskiem.
Jesteśmy przede
wszystkim zespołem wyścigowym, a Formuła 1 to zdecydowanie sport
drużynowy. Nasze cele na torze osiągamy tylko dzięki współpracy
i wiemy, że by sprostać wyzwaniom związanym z ochroną środowiska
musimy pracować razem. Mamy nadzieję, że podnosząc świadomość
i podkreślając niektóre problemy, będziemy zachęcać
społeczeństwo do wspólnego działania i pomocy w sprostaniu
wyzwaniom związanym ze zmianami klimatycznymi.”
Yasuhiro Wada, prezes Honda Racing
F1 Team i szef Honda Motor Company
„Honda
chce podjąć wyzwanie i zdobyć mistrzostwo świata Formuły 1 w
roku 2007. Mamy nadzieję, że nadchodzący sezon przyniesie nam
wiele emocji i sukcesów. W tym samym stopniu pragniemy dać
coś od siebie w formie nowej koncepcji na rzecz ochrony środowiska,
wierzymy, że wniesie ona nową jakość i świeżość do sportu
motorowego.
Honda
stale dąży do innowacji w zakresie technologii i w sposobie
myślenia, chcąc tym samym sprostać oczekiwaniom klientów i
społeczeństwa. Honda w swojej działalności korporacyjnej zawsze
dokładała dużo starań w zakresie ochrony środowiska naturalnego.
Mamy nadzieję, że nowa inicjatywa firmy w Formule 1 pomoże w
podniesieniu świadomości i zainteresowania ważnymi zagadnieniami
dotyczącymi środowiska na całym świecie.”
W
celu uzyskania więcej informacji dotyczących zespołu wyścigowego
Honda Racing F1 Team, prosimy o kontakt z:
Zespołem
Honda Racing F1 Team 19 Entertainment/Henry’s House
Kontakty: Tracy
Novak/Nicola Armstrong Kontakty: Charlotte Speedy/Dan Cooper
Tel. +44
(0)1280 844096 Połączenie bezpośrednie: +44 (0)207 291 3000
Faks: +44
(0)1280 844211 Faks: +44 (0)207 291 3001
e-mail: media@HondaRacingF1.com
e-mail: dan@henryshouse.com
Aby
uzyskać najnowsze wiadomości i zdjęcia zespołu, należy odwiedzić
stronę HondaRacingF1.com
Uwagi
do wydawców:
1.
Korporacja Honda
posiada bogate tradycje w zakresie pionierskiej działalności na
rzecz ochrony środowiska. Przykłady takich działań to:
-
1972 Wprowadzenie
na rynek silnika Honda CVCC (Compound Vortex Controlled Combustion),
pierwszego na świecie silnika, który spełniał wymogi
amerykańskiej Ustawy o czystym powietrzu. Licencja została
sprzedana innym producentom samochodów w celu zmniejszenia
emisji spalin. -
1976 W
roku 1976 Honda zainicjowała program zalesiania, zasadzono ponad
250 000 drzew wokół zakładów należących do
spółki. -
1999 Spółka
wyprodukowała pierwszy samochód hybrydowy. Pojazd Insight
był pierwszym wyprodukowanym samochodem dostępnym zarówno w
USA jak i w Europie. -
2006 Honda,
jako pierwszy producent na świecie, podała do publicznej
wiadomości zamiar zmniejszenia emisji dwutlenku węgla związanej z
produkcją. -
2007 Model
Honda Civic GX został uznany przez Agencję ds. Ochrony Środowiska
za „najczystszy” samochód z silnikiem spalinowym
wewnętrznego spalania na świecie.
Aby
uzyskać informacje o polityce dotyczącej ochrony środowiska firmy
Honda Motor Co, odwiedź stronę
http://world.honda.com/environment/reports/.
2.
Właściciel zespołu
Honda
Racing F1 Team stanowi własność spółki Honda Motor Co.;
Bolid RA107 to wynik 10 miesięcznego programu rozwoju, który
opierał się na dorobku inżynierskim zakładów Honda w
Wielkiej Brytanii i Japonii. Zespół Honda Racing F1 Team
stawia sobie za cel budowanie przyszłości na sukcesach osiągniętych
w drugiej połowie 2006 roku i jest w pełni zaangażowany w
realizowanie ambicji związanych z Mistrzostwami Świata.
Cytaty
Yasuhiro
Wada, prezes Honda Racing F1 Team i szef Honda Motor Company
„Honda
chce podjąć wyzwanie i zdobyć mistrzostwo świata Formuły 1 w
roku 2007. Mamy nadzieję, że nadchodzący sezon przyniesie nam
wiele emocji i sukcesów. W tym samym stopniu pragniemy dać
coś od siebie w formie nowej koncepcji na rzecz ochrony środowiska,
wierzymy, że przyniesie ona nową jakość i świeżość do sportu
motorowego.
Honda
stale dąży do innowacji w zakresie technologii i w sposobie
myślenia, chcąc sprostać tym samym oczekiwaniom klientów i
społeczeństwa. Honda zawsze dokładała w swojej
działalności korporacyjnej dużo starań w zakresie ochrony
środowiska naturalnego. Mamy nadzieję, że nowa inicjatywa Hondy w
Formule 1 pomoże w podniesieniu świadomości i zainteresowania
ważnymi zagadnieniami dotyczącymi środowiska na całym świecie.”
Simon
Fuller,
19
Management
„Zdrowie
i pomyślność naszej planety to najważniejsze wyzwanie stojące
przed naszym pokoleniem.
Zaangażowanie
firmy Honda — wyrażające się w ofiarowaniu swego pojazdu na
rzecz podnoszenia świadomości problemów ochrony środowiska,
przy wykorzystaniu popularności wyścigów Formuły 1, wśród
milionów ludzi na całym świecie — to coś niebywałego.
„Samochód
Ziemi” to w rezultacie najcenniejsza na świecie reklama ochrony
środowiska.
Jestem
dumny, że uczestniczę w tym odważnym i pasjonującym projekcie.”
Jenson
Button
kierowca
Honda Racing F1
„Moim
pragnieniem jest wygranie mistrzostw świata ścigając się w
samochodzie Hondy. Przystępujemy do nowego sezonu myśląc bardzo
pozytywnie o naszych szansach związanych z mistrzowskim tytułem F1.
Jako
kierowca F1 pragnę otaczać się najlepszymi fachowcami w tym
sporcie. Pracownicy spółki zawsze myślą perspektywicznie i
w inny sposób, dowodem tego jest koncepcja związana z sezonem
2007. Jak zawsze skupiamy się na wygraniu mistrzostw świata, ale
ściganie się ze świadomością, że niesiemy ze sobą tak ważne
przesłanie, jest bardzo ekscytujące.”
Rubens Barrichello
kierowca
Honda Racing F1
„Jestem
bardzo podekscytowany myślą o sezonie 2007. Mamy duże szanse w
rywalizacji o tytuł mistrzowski.
Tegoroczny
bolid wniesie coś zupełnie nowego do tego sportu. To będzie coś
fantastycznego — ścigać się i manifestować oddanie Hondy dla
środowiska.”
Nick
Fry, Dyrektor Generalny, Honda Racing F1 Team
„Zmiany
klimatyczne stanowią jeden z największych problemów z jakimi
boryka się nasza planeta, i dotyczy on również Formuły 1.
Z drugiej strony, uważamy, że F1, dzięki globalnemu zasięgowi i
najnowocześniejszej technologii może odegrać istotną rolę nie
tylko podkreślając wagę problemu, ale także uczestnicząc w
opracowywaniu rozwiązań. Ponadto, FIA rozumie, że F1 może odegrać
ważną rolę w rozwijaniu technologii mogących w długim okresie
działać na korzyść społeczeństwa. Na przykład, do roku 2009 w
bolidach instalowane będą urządzenia odzyskujące energię.
Członkowie
zespołu Honda F1 dumni są z faktu, że nasze samochody stanowią
narzędzie pomagające chronić środowisko. Wierzymy, że
rozwiązania mogą pochodzić bezpośrednio od inżynierów
pracujących nad programem F1 i pracujemy ciężej niż
kiedykolwiek, aby urzeczywistnić nasze marzenia i wygrać
Mistrzostwa Świata pozostając w zgodzie i podkreślając etos Hondy
związany ze środowiskiem.
Jesteśmy
przede wszystkim zespołem wyścigowym, a Formuła 1 to zdecydowanie
sport drużynowy. Nasze cele na torze osiągamy tylko dzięki
współpracy i wiemy, że aby sprostać wyzwaniom związanym z
ochroną środowiska, musimy pracować razem. Mamy nadzieję, że
podnosząc świadomość i podkreślając niektóre problemy,
będziemy zachęcać społeczeństwo do wspólnego działania i
pomocy w sprostaniu wyzwaniom związanym ze zmianami klimatycznymi.”
Fraser
Davidson, wiceprezes Grupy IBM United Kingdom Limited
„Przemysł
związany z Formułą 1 to najlepszy przykład tego, jak ważna jest
innowacja w projektowaniu i produkowaniu produktów.
Stworzenie pojazdu wyścigowego, który sprawdza się w
wyścigach, wymaga skoordynowanych i precyzyjnych wysiłków —
począwszy od prac projektowych, przez jego zbudowanie i użytkowanie.
Firma
IBM jest dumna z tego, że rozwiązanie Product Lifecycle Management
Solutions — usługi obsługujące procesy biznesowe i
technologiczne — odgrywa kluczową rolę w tworzeniu pojazdu
wyścigowego roku 2008. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu i
ścisłej współpracy przez ostatnie dwanaście miesięcy
zespoły IBM i Honda F1 przetarły nowy szlak w tej zmuszającej do
intensywnej rywalizacji branży.
Obecnie
rozszerzamy nasze stosunki poza technologiczne i procesowe aspekty w
celu wykorzystania mocnych stron naszych firm, aby umożliwić
klientom IBM czerpanie korzyści z doświadczeń, które
wynieśliśmy ze współpracy przy projekcie Honda Racing F1.”
Doug
Morris, dyrektor naczelny i prezes firmy Universal Music Group
„Firma
Universal Music jest zaszczycona tym, że uczestniczy w
przedsięwzięciu myearthdream i Honda Racing F1 w tym, jak sądzimy,
epokowym przedsięwzięciu. Możliwość powiązania naszych znanych
na całym świecie marek na rzecz działań, mających na celu
zwiększenie świadomości związanej z ochroną środowiska, to coś
wobec czego nie mogliśmy przejść obojętnie. Z niecierpliwością
oczekujemy na kolejne inicjatywy zespołu Honda Racing F1 wspierające
ten cel.”
Londyn, Anglia, 26
lutego 2007
WSPIERANIE INFORMACJI O OCHRONIE ŚRODOWISKA
Ogólnym
celem spółki Honda Motor Co. jest sprawienie, by była
postrzegana jako firma, której obecności pragnie
społeczeństwo. W swojej działalności korporacyjnej Honda czyniła
zawsze dużo starań na rzecz ochrony środowiska naturalnego.
Zminimalizowanie wpływu na środowisko jest szczerym zamiarem firmy,
która przez lata była pionierem wielu działań związanych z
motoryzacją, zmierzających do osiągnięcia tego celu.
Oświadczenie złożone przez zespół
wyścigowy Honda Racing F1 Team jest zgodne z tą filozofią i
stanowi kolejny przykład myślenia perspektywicznego. Ogromny
wizerunek kuli ziemskiej na samochodzie F1 jest potężnym wezwaniem
dla kibiców, sponsorów i szerokiej publiczności, aby
razem z Hondą poświęcić się działaniom na rzecz środowiska.
Dzięki stronie
internetowej www.myearthdream.com
fani będą mogli złożyć deklarację związaną z ochroną
środowiska, a także przekazać datek charytatywny na ten cel.
Zespół F1 Hondy będzie ściśle współpracował ze
światowymi organizacjami charytatywnymi, aby rozwinąć obecny etos
firmy Honda w najbardziej znanym na świecie sporcie motorowym.
Przykłady działalności spółki
Honda na rzecz środowiska
Spuścizna firmy w pionierskich
działaniach na rzecz środowiska naturalnego jest dobrze
udokumentowana. Oto najważniejsze przykłady:
-
Od roku 1964 firma produkuje tylko
czterosuwowe silniki przyczepne do łodzi motorowych, są one o
około 90% czystsze, o 50% wydajniejsze pod względem zużycia
paliwa i cichsze od typowych dwusuwowych silników
przyczepnych. Co najważniejsze, silniki czterosuwowe nie powodują
przedostawania się paliwa bezpośrednio do wody. -
Spółka
rozpoczęła wycofywanie się z produkcji dwusuwowych silników
motocyklowych w
1997 roku, aby
promować bardziej przyjazne dla środowiska silniki czterosuwowe,
mimo że dwusuwy osiągają większą moc. Ich produkcji zaprzestano
w 2002 r.
-
W roku 1972 firma
wprowadziła silnik CVCC (Compound Vortex Controlled Combustion),
który był pierwszą jednostką spełniającą normy
amerykańskiej ustawy o czystym powietrzu. -
W roku 1976 Honda zainicjowała
program zalesiania, zasadzono ponad 250 000 drzew wokół
zakładów należących do spółki. -
W roku 1983 spółka
Honda utworzyła zespół odpowiedzialny za badania prowadzące
do zmniejszenia zużycia paliwa. Rezultatem działań zespołu stał
się silnik VTEC łączący w sobie dużą moc, ograniczone zużycie
paliwa na niskich obrotach oraz niską emisję spalin. -
W 1991 roku firma
rozpoczęła odzyskiwanie i przetwarzanie używanych zderzaków
na dużą skalę, a w 1997 roku stworzyła nowy projekt odzysku (New
Recycling Project), który zakłada recykling substancji
mających mały wpływ na środowisko i promujący przetwarzanie
surowców w każdym momencie cyklu życia produktów. -
W
1993 roku Honda przystąpiła do wyścigu World Solar Challenge na
3000 kilometrów, wygrywając go pojazdem napędzanym energią
słoneczną, który w ciągu jednego dnia przejechał 803 km.
Firma ponownie pobiła rekord w 1996 roku, kiedy ukończyła trasę
wyścigu w czasie krótszym niż cztery dni, osiągając
średnią prędkość 89,76 km/h. -
Pod
koniec września 2006 roku Honda rozpoczęła konstrukcję nowego
zakładu na terenie istniejącej już fabryki Kumamoto, w którym
ruszy masowa produkcja ogniw słonecznych, a w grudniu założyła
nową spółkę zależną, Honda Soltec Co, Ltd., której
celem jest wprowadzenie Hondy do branży ogniw słonecznych. -
W 1995 roku Honda
wyprodukowała pojazd LEV (pojazd o niskiej emisji spalin — Low
Emission Vehicles), który emitował około 80% mniej tlenków
azotu, węglowodorów oraz tlenku węgla – substancji
odpowiedzialnych za powstawanie smogu. -
W 1999 roku spółka
wyprodukowała pierwszy samochód hybrydowy – Honda Insight,
który był pierwszym takim pojazdem dostępnym zarówno
w USA jak i w Europie. -
W 2000 roku firma
utworzyła zakłady o mniejszym zapotrzebowaniu na energię,
zaprojektowane pod kątem dbałości o środowisko, efektywnego
gospodarowania zasobów wodnych, wyższej wydajności
energetycznej i obniżonej emisji CO2. Zakład posiada
również odpowiedni system utylizacji odpadów
poprodukcyjnych, doskonałe odprowadzanie ścieków oraz
panele słoneczne zainstalowane na dachu. -
W 2000 roku inicjatywa Korchin Desert
Afforestation w Chinach rozpoczęła przewidziany na 30 lat projekt,
polegający na zalesieniu jałowej pustyni i przywróceniu jej
do stanu bujnych, żyznych lasów i łąk, którymi była
100 lat temu. -
W 2002 roku,
spółka jako pierwsza dostarczyła FCX (samochód
napędzany wodorem — Hydrogen Fuel Cell) dla instytucji rządowych
w Japonii i Stanach Zjednoczonych. Pojazd FCX emituje do środowiska
jedynie wodę. Do tej pory Honda dostarczyła 30 pojazdów FCX
do Japonii i USA. Limitowana sprzedaż
zupełnie nowego pojazdu opartego na tym projekcie rozpocznie się w
2008 roku w Japonii i Stanach Zjednoczonych. -
W marcu 2003 r.
firma Honda wprowadziła na rynek mały, przydomowy generator ciepła
i energii elektrycznej. Jednostka łączy w sobie najmniejszy na
świecie silnik tłokowy na gaz ziemny – GE160V z małym, dobrze
zaprojektowanym i lekkim systemem wykorzystującym unikalną
technologię Hondy w celu stworzenia zwartej jednostki odpowiedniej
dla wysokiej jakości źródła energii elektrycznej w domach,
porównywalnego z komercyjnymi źródłami energii. -
W 2007 roku, model Civic GX został
uznany przez Agencję ds. Ochrony Środowiska (Environmental
Protection Agency) za „najczystszy” samochód z silnikiem
wewnętrznego spalania na świecie.
W
celu uzyskania więcej informacji dotyczących zespołu wyścigowego
Honda Racing F1 Team, prosimy o kontakt z:
Zespołem
Honda Racing F1 Team
19
Entertainment/Henry’s House
Kontakty: Tracy
Novak/Nicola Armstrong Kontakty: Charlotte
Speedy/Dan Cooper
Tel. +44
(0)1280 844096 Połączenie bezpośrednie: +44 (0)207 291 3000
Faks: +44
(0)1280 844211 Faks: +44 (0)207 291 3001
e-mail: media@HondaRacingF1.com
e-mail: dan@henryshouse.com
Aby
uzyskać najnowsze wiadomości i zdjęcia zespołu, należy odwiedzić
stronę HondaRacingF1.com