Po modelu FX, Infiniti wyposaża w silnik Diesla także mniejszego ze swoich crossoverów – EX’a.
Specyfikacja silnika:
– moment obrotowy 550 Nm już przy 1 750 obr./min.
– moc 175 kW (238 KM)
– 8,5 l / 100 km w cyklu mieszanym
– 0-100 km/h w 7,9 sekundy
– 224 g/km emisji CO2
Infiniti szacuje, że modele z silnikami Diesla będą stanowiły 80%
sprzedaży wszystkich EX’ów w Polsce.
Wraz z wprowadzeniem modelu EX30d, linia EX zostaje rozszerzona o topową wersję wyposażenia – GT Premium. Wersja ta została wprowadzona po analizie oczekiwań klientów, którzy najczęściej zamawiają właśnie najpełniejsze opcje. Nowa wersja EX GT Premium, dostępna zarówno dla modeli z silnikiem diesla EX30 jak i z silnikiem benzynowym EX37, łączy elementy wyposażenia wersji GT z technologiami innowacyjnego pakietu „Tarczy Bezpieczeństwa” (ang. Safety Shield), takimi jak inteligentny tempomat (ICC – Intelligent Cruise Control) z pełnym zakresem prędkości, inteligentne wspomagania hamowania (IBA – Intelligent Brake Assist) oraz system ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW – Forward Collision Warning).
Innym elementem bezpieczeństwa, dostępnym tylko w wersjach z silnikiem diesla, jest wyposażenie modeli wersji EX30d GT Premium w system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP – Lane Departure Prevention), dostępny po raz pierwszy w Europie. W odróżnieniu od systemów stosowanych w konkurencyjnych modelach, które jedynie ostrzegają kierowcę, gdy samochód zjeżdża z wytyczonego pasa ruchu, system LDP w Infiniti ostrzega, ale – co ważniejsze – również ingeruje, jeśli ostrzeżenie zostanie zlekceważone. Delikatnie hamuje koła po jednej stronie samochodu, aby przywrócić auto z powrotem na właściwy pas ruchu.
Oczekuje się, że w całej Europie GT Premium staną się najlepiej sprzedawanymi wersjami Infiniti.
Ceny pełnej gamy modeli EX na rok 2010:
EX37 – 206 600 PLN
EX30d – 207 000 PLN
EX37 GT – 214 000 PLN
EX30d GT – 214 400 PLN
EX37 GT Premium – 230 900 PLN
EX30d GT Premium – 233 300 PLN
Modele z silnikiem diesla można rozpoznać po zmienionym profilu przedniego zderzaka. Zawiera on dodatkowe wloty powietrza, których wprowadzenie wiąże się z innymi wymaganiami chłodzenia nowego silnika.
2010-05-24