Biuletyn Informacyjny Hondy nr 79. Listopad 2009 r.
1. Hybrydowy Insight samochodem roku 2009-2010 Hali Sław Japońskiej Motoryzacji
Honda Motor Co., Ltd. ogłosiła, że Komitet Hali Sław Japońskiej Motoryzacji (JAHFA) przyznał hybrydowej Hondzie Insight miano samochodu roku 2009-2010. Działająca na zasadzie organizacji non-profit JAHFA nadała ten tytuł biorąc pod uwagę następujące czynniki:
– strategia dostępnych cen, którą kierowała się Honda wprowadzając Insight na rynek;
– zrównoważone parametry prowadzenia pojazdu i parametry ekologiczne Hondy Insight;
– oryginalny system napędu hybrydowego Hondy – zintegrowany napęd hybrydowy (IMA) – technologia, która umożliwia osiąganie dużych prędkości przy znacznych oszczędnościach paliwa.
http://www.hondanews.info/news/en/auto/4091029eng
2. 41. Salon Motoryzacyjny w Tokio:
przemówienie Pana Takanobu Ito, Prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego
Od momentu powstania firmy Honda, naszym celem było ułatwienie ludziom poruszania się poprzez udostępnienie im podstawowych środków transportu. Dajemy ludziom większą swobodę i radość z mobilności oraz zwiększamy wygodę i komfort życia. W ubiegłym roku dostarczyliśmy około 23 milionów motocykli, samochodów oraz maszyn i urządzeń, klientom we wszystkich częściach świata.
http://www.hondanews.eu/en/news/index.pmode/modul,detail,0,1299-DEFAULT,21,text,1/index.pmode
3. Honda Aircraft Company ogłasza znaczne postępy w programie HondaJet
Podczas konferencji Krajowego Zrzeszenia Lotnictwa Biznesowego (NBAA), Honda Aircraft Company, Inc. ogłosiła osiągnięcie znacznych postępów w realizacji programu dot. lekkiego odrzutowca HondaJet. Między innymi, wykonane zostały główne zespoły konstrukcyjne dla pierwszego samolotu zgodnego z normami dotyczącymi produkcji seryjnej.
Poinformowano także o:
– wprowadzeniu znacznych usprawnień systemu awioniki dla seryjnie produkowanego samolotu;
– pierwszym, zakończonym powodzeniem, locie na skonstruowanym przez Hondę symulatorze – Advanced Systems Integration Test Facility;
– programie serwisowym Flight ReadyTM;
– partnerstwie logistycznym grupy z FedEx®.
http://www.hondanews.eu/en/news/index.pmode/modul,detail,0,1298-DEFAULT,21,text,1/index.pmode
4. Europejski Civic Type R już w Japonii
Honda Motor poinformowała, że rozpoczęła import produkowanego w Europie (Honda UK Manufacturing w Swindon, Wielka Brytania) 3-drzwiowego Civic’a Type R. W Japonii jest on oferowany obok dostępnego tylko na tamtym rynku, 4-drzwiowego modelu Civic Type R. Nowy model, pod nazwą Civic Type R Euro, jest sprzedawany w Japonii od listopada tego roku. Decyzję o imporcie podjęto po wprowadzeniu tego auta na rynki Australii i RPA.
http://www.hondanews.eu/en/news/index.pmode/modul,detail,0,1323-DEFAULT,21,text,1/index.pmode
5. Podsumowanie skonsolidowanych wyników za 2. kwartał finansowy, do 30 września 2009
http://www.hondanews.eu/en/news/index.pmode/modul,detail,0,1305-DEFAULT,21,text,1/index.pmode
6. Rekordowy poziom produkcji w Azji i Chinach w pierwszej połowie roku finansowego
Honda Motor Co., Ltd. ogłosiła wyniki dotyczące produkcji samochodów, ich sprzedaży na rynku japońskim oraz eksportu za wrzesień 2009 r. i pierwszą połowę bieżącego roku finansowego (kwiecień-wrzesień 2009).
http://www.hondanews.info/news/en/corporate/c091028eng
7. Włoski debiut nowego ASIMO na festiwalu techniki w Genui
Nowy ASIMO został zaprezentowany na Festiwalu Techniki w Genui. To pierwsza wizyta najnowszej wersji tego humanoidalnego robota Hondy we Włoszech. Tematem tegorocznego festiwalu jest przyszłość, a ASIMO służy jako sztandarowy przykład technologii, która może być powszechnie stosowana za 10 – 20 lat.
http://www.hondanews.eu/en/news/index.pmode/modul,detail,0,1300-DEFAULT,21,text,1/index.pmode
Więcej informacji na tematy poruszone w powyższych artykułach można znaleźć na witrynach internetowych:
Europa: www.hondanews.eu
USA: www.hondanews.com
Japonia: www.honda.co.jp/PR/
world.honda.com
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW W PODZIALE NA KRAJE – PAŹDZIERNIK 2009 – EUROPA
KRAJ |
Paź 09 |
Paź 08 |
|
Sty-Paź 09 |
Sty-Paź 08 |
|
Austria |
268 |
266 |
0,8% |
3.278 |
3.039 |
7,9% |
Belgia (i |
472 |
409 |
15,4% |
4.337 |
4.959 |
-12,5% |
Dania |
282 |
162 |
74,1% |
3.450 |
1.878 |
83,7% |
Finlandia |
268 |
408 |
-34,3% |
3.790 |
5.713 |
-33,7% |
Francja |
1.344 |
899 |
49,5% |
12.595 |
10.852 |
16,1% |
Niemcy |
3.405 |
3.406 |
0,0% |
40.826 |
34.045 |
19,9% |
Grecja |
413 |
263 |
57,0% |
4.836 |
4.986 |
-3,0% |
Irlandia |
28 |
55 |
-49,1% |
1.114 |
3.115 |
-64,2% |
Włochy |
1.553 |
1.409 |
10,2% |
16.255 |
16.764 |
-3,0% |
Holandia |
755 |
581 |
29,9% |
9.773 |
7.957 |
22,8% |
Portugalia |
312 |
340 |
-8,2% |
3.021 |
4.818 |
-37,3% |
Hiszpania |
1.388 |
1.452 |
-4,4% |
13.507 |
16.544 |
-18,4% |
Szwecja |
362 |
385 |
-6,0% |
3.563 |
4.109 |
-13,3% |
Wielka Brytania |
4.482 |
4.284 |
4,6% |
65.389 |
76.763 |
-14,8% |
UE 15 |
15.332 |
14.319 |
7,1% |
185.734 |
195.542 |
-5,0% |
Islandia |
3 |
10 |
-70,0% |
150 |
499 |
-69,9% |
Norwegia |
230 |
214 |
7,5% |
2.719 |
3.437 |
-20,9% |
Szwajcaria |
440 |
423 |
4,0% |
7.267 |
6.818 |
6,6% |
EFTA |
673 |
647 |
4,0% |
10.136 |
10.754 |
-5,7% |
UE 15 + EFTA |
16.005 |
14.966 |
6,9% |
195.870 |
206.296 |
-5,1% |
Bułgaria |
43 |
76 |
-43,4% |
329 |
545 |
-39,6% |
Cypr |
76 |
144 |
-47,2% |
1.109 |
2.037 |
-45,6% |
Czechy |
214 |
297 |
-27,9% |
2.184 |
2.374 |
-8,0% |
Estonia |
52 |
136 |
-61,8% |
598 |
2231 |
-73,2% |
Węgry |
159 |
307 |
-48,2% |
2.452 |
3.661 |
-33,0% |
Łotwa |
2 |
44 |
-95,5% |
110 |
948 |
-88,4% |
Litwa |
13 |
77 |
-83,1% |
211 |
1184 |
-82,2% |
Malta |
11 |
25 |
-56,0% |
166 |
268 |
-38,1% |
Polska |
946 |
1162 |
-18,6% |
9.727 |
11.571 |
-15,9% |
Rumunia |
87 |
207 |
-58,0% |
786 |
2.280 |
-65,5% |
Słowacja |
125 |
165 |
-24,2% |
813 |
1.303 |
-37,6% |
Słowenia |
87 |
125 |
-30,4% |
750 |
1.230 |
-39,0% |
EU – 12 |
1.815 |
2.765 |
-34,4% |
19.235 |
29.632 |
-35,1% |
Unia |
17.147 |
17.084 |
0,4% |
204.969 |
225.174 |
-9,0% |
W sumie UE |
17.820 |
17.731 |
0,5% |
215.105 |
235.928 |
-8,8% |
Białoruś |
31 |
18 |
72,2% |
172 |
275 |
-37,5% |
Chorwacja |
95 |
151 |
-37,1% |
919 |
1.516 |
-39,4% |
Gibraltar |
10 |
16 |
-37,5% |
135 |
329 |
-59,0% |
Izrael |
604 |
811 |
-25,5% |
6.553 |
11.689 |
-43,9% |
Macedonia |
12 |
14 |
-14,3% |
134 |
231 |
-42,0% |
Rosja |
1.305 |
9.509 |
-86,3% |
20.550 |
69.949 |
-70,6% |
Serbia |
11 |
117 |
-90,6% |
499 |
1.107 |
-54,9% |
Turcja |
556 |
1287 |
-56,8% |
13.021 |
17.807 |
-26,9% |
Ukraina |
365 |
1.613 |
-77,4% |
3.753 |
11.516 |
-67,4% |
Inne |
45 |
83 |
-45,8% |
938 |
938 |
0,0% |
W sumie Inne |
3.034 |
13.619 |
-77,7% |
46.674 |
115.357 |
-59,5% |
W SUMIE |
20.854 |
31.350 |
-33,5% |
261.779 |
351.285 |
-25,5% |
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW W PODZIALE NA MODELE – PAŹDZIERNIK 2009 – EUROPA
MODEL |
Paź 09 |
Paź 08 |
|
Sty-Paź 09 |
Sty-Paź 08 |
|
Jazz |
4.226 |
6.236 |
-32,2% |
68.051 |
61.028 |
11,5% |
Civic – |
7.072 |
12.602 |
-43,9% |
90.707 |
115.159 |
-21,2% |
Diesel |
1.093 |
1.738 |
-37,1% |
15.918 |
23.495 |
-32,2% |
Hybrid |
403 |
787 |
-48,8% |
8.955 |
13.954 |
-35,8% |
Accord – |
3.450 |
4.302 |
-19,8% |
30.877 |
41.454 |
-25,5% |
Diesel |
1.121 |
1.159 |
-3,3% |
11.326 |
11.990 |
-5,5% |
CR-V |
3.834 |
6.861 |
-44,1% |
45.978 |
78.134 |
-41,2% |
Diesel |
1.442 |
2.200 |
-34,5% |
21.108 |
28.819 |
-26,8% |
FR-V |
326 |
618 |
-47,2% |
4.822 |
8.884 |
-45,7% |
Diesel |
106 |
233 |
-54,5% |
1.531 |
3.428 |
-55,3% |
S2000 |
8 |
19 |
-57,9% |
660 |
676 |
-2,4% |
City |
115 |
161 |
-28,6% |
2891 |
4.120 |
-29,8% |
Legend |
31 |
34 |
-8,8% |
436 |
689 |
-36,7% |
Pilot |
221 |
463 |
147,7% |
1826 |
913 |
300,0% |
Insight |
1.571 |
0 |
++++ |
13.958 |
0 |
++++ |
Inne modele |
0 |
31 |
-100,0% |
132 |
228 |
-42,1% |
W SUMIE |
19.283 |
31.327 |
-38,4% |
260.338 |
311.285 |
-16,4% |
Diesel |
3.762 |
5.330 |
-29,4% |
49.883 |
67.732 |
-26,4% |
Diesel % |
19,5% |
17,0% |
|
19,2% |
21,8% |
|
Źródło: Honda
2009-12-15