• Pojazd typu crossover łączący cechy coupe i kombi

• Innowacyjne podejście przy tworzeniu nowego modelu

Koncepcyjny model Genus to odpowiedź
koncernu Hyundai na przyszłe zapotrzebowanie europejskich klientów
na pojazd z segmentu D. Hyundai Genus w udany sposób łączy
sportową dynamikę coupe z wielofunkcyjnym charakterem tradycyjnego
kombi. Ośrodek badawczo-rozwojowy koncernu Hyundai w Rüsselsheim
pod Frankfurtem wyznacza nowe trendy w budowie najwyższej
jakości modeli koncepcyjnych.

Thomas Bürkle, kierownik zepołu inżynierskiego firmy
Hyundai w Europie, wyjaśnia zalety nowego koncepcyjnego modelu
Genus: “Ten dynamiczny, pięciodrzwiowy pojazd to połączenie
przestronnego wnętrza i wygody z praktyczną elegancją. Rzuca
wyzwanie tradycyjnemu kompromisowi, który nabywca musi
osiągnąć poprzez wybór między stylistyką a praktycznymi
zaletami pojazdu. Genus oferuje bowiem przestrzeń i wygodę
charakterystyczną dla tradycyjnych pojazdów kombi, ale
zamkniętą w eleganckim i dynamicznym nadwoziu, i dlatego stanowi
swego rodzaju kompromis pomiędzy stylistycznie wysmakowanym autem o
sportowych temperamencie, a samochodem o bardziej praktycznym
charakterze."

Potencjał

Zespół stylistów z Rüsselsheim stworzył
modelu Genus z myślą o szerokiej grupie odbiorców z
segmentu D. W rezultacie wielozadaniowy model koncepcyjny Genus
sprawdza się znakomicie jako wakacyjny środek transportu dla całej
rodziny, jako samochód, który bezpiecznie dowiezie nas
na zakupy lub do pracy, ale również jako pojazd rekreacyjny w
szerokim tego słowa znaczeniu.

Duży rozstaw osi, zmniejszony zwis przedni i tylny oraz szeroka
sylwetka umożliwiły, bez zachwiania fundamentalnych proporcji
typowego coupe, stworzenie przestronnego i wygodnego wnętrza kabiny
pasażerskiej oraz dużego przedziału bagażowego.

Aby zapewnić maksymalną funkcjonalność, w podłodze modelu
Genus, pod specjalną klapą zamontowano ukryte, składane siedzenie,
które po rozłożeniu opiera się o próg bagażnika i
razem z ukrytą w zderzaku, wysuwaną płytą tworzy wielofunkcyjne
siedzisko zewnętrzne. Wysuwana płyta może być również
używana samodzielnie do transportu rowerów lub innego sprzętu
rekreacyjnego.

Dzięki zastosowaniu wbudowanego wewnętrznie słupka środkowego
boczne okna tworzą jednolitą płaszczyznę i, w połączeniu z
dużym, panoramicznym, szklanym dachem, dostarczają niezapomnianych
wrażeń widokowych, które zwykle przypisuje się modelom
coupe lub cabrio.

Średniej wielkości kombi napędza wysokoprężna jednostka o
pojemności 2,2 litra w technologii bezpośredniego wtrysku
paliwa Common-Rail (CRDi) sprzężona z 5-stopniową przekładnią
automatyczną, co zapewnia dynamiczne osiągi, przy jednoczesnym
ograniczeniu zużycia paliwa i zachowaniu wysokiego komfortu jazdy.
Sportowy charakter modelu Genus podkreśla również układ
napędu na cztery koła (4WD).

Stylistyka nadwozia

To morskie fale stanowiły główne źródło
inspiracji przy tworzeniu purystycznej koncepcji modelu Genus.
Wyrazisty przód i tył pojazdu harmonijnie łączy miękka,
falista linia nadwozia, której atrakcyjności przydaje jeszcze
oryginalny kolor lakieru – metallic champagne.

Sześciokątny przedni profil stylistycznie nawiązuje do wlotu
powietrza nowoczesnego samolotu myśliwskiego. Biorą tu początek
wszystkie linie, które decydują potem o kształcie dalszej
części nadwozia. Klejnoty łezkowatych lamp przednich, które
przypominają swym kształtem oczy drapieżnego ptaka, mocno zachodzą
na boki, tnąc wyrazistą rzeźbę przedniego profilu.

Masywne, przednie słupki, głęboko osadzone w szerokim
wytłoczeniu maski, płynnie komponują się z jej płaszczyzną.
Krawędzie wytłoczenia zbiegają się tuż nad charakterystycznym
przednim grillem, tworząc kształt przypominający grot strzały.

Płynny zarys przedniej części nadwozia wznosi się łagodnie i
elegancko łączy z wysmukłą linią dachu, by wreszcie, niczym
wzburzona fala, opaść gwałtownie w jego tylnej części.
Niezmącona kształtem środkowego słupka linia boczna rozszczepia
się, wypełnia taflą szkła i łagodnie spotyka z krawędzią
tylnej klapy, dzięki czemu pojazd zachowuje kształt okien do
złudzenia przypominający stylistykę coupe.

Rozpostarta pomiędzy tylną a przednią lampą wypukłość
bocznego profilu, niczym jedwabny szal rozpięty między ramionami
naprężonego łuku, buduje napięcie i podkreśla zwartą sylwetkę
auta.

Rozpędzoną, wysmukłą linię panoramicznego, szklanego dachu
łagodnie hamują krągłości tylnej klapy. Linia wyznaczona przez
jej krawędź orbituje wokół tylnego okna tworząc, w
połączeniu z kształtem słupka D, podwójny pierścień.
Cała konstrukcja opiera się na harmonijnie wpasowanych, opływowych
tylnych lampach.

Stylistyka wnętrza

Wnętrze pojazdu w swej formie odzwierciedla ulotny charakter i
płynny kształt pustynnych wydm. Szerokie przestrzenie rzeźbione
lekkimi podmuchami wiatru budują napięcie i dynamiczny charakter,
jednocześnie zachowując łagodną płynność kształtów.
Centralnym elementem wnętrza jest elegancki panel oprzyrządowania
połączony z opływowym kształtem konsoli środkowej, w której
ukryto podświetlony na niebiesko ekran menu.

Kompozycję wnętrza, wyściełanego miękką brunatno-fioletową
tapicerką z naturalnej skóry i połyskującą, delikatną
tkaniną, uzupełniają jasnobeżowe skórzane wstawki.
Płynność form i kształtów podkreślają misterne wykonane
aluminiowe elementy – opływowe wloty powietrza, krawędzie zegarów
i wskaźników itp.

Wnętrze modelu Genus to wysoce funkcjonalna przestrzeń życiowa
– bezpieczne środowisko naturalne. Pasażerów otacza tu świat
płynnych łagodnych kształtów, które kojąco
odziałują na zmysły.

Niepowtarzalny profil foteli, zainspirowany łagodnym kształtem
morskich fal, zachęca do wspólnej podróży. Wrażenie
potęguje tapicerka siedzeń z deseniem w muszle. Całość idealnie
komponuje się z opływowym zarysem konsoli środkowej i
zintegrowanego podłokietnika.

Jednoczęściowa dachowa belka bezpieczeństwa z wbudowaną owalną
lampką oddziela przednią część przedziału pasażerskiego od
tylnej. Wyprofilowane siedzenia tylne można przesunąć do przodu i
zwiększyć tym samym przestrzeń bagażnika, który wyposażono
w dwu-płaszczyznową wysuwaną podłogę.

Dane techniczne modelu Genus

Konfiguracja układu napędowego

napęd na cztery koła (4WD), 2+2 coupe-kombi

Rozstaw osi

2850 mm

Długość całkowita

4750 mm

Wysokość całkowita

1565 mm

Szerokość całkowita

1870 mm

Koła

20-calowe z stopów metali lekkich

Silnik

wysokoprężny o poj. 2,2 litra w technologii Common Rail
(CRDi)

Skrzynia biegów

pięciostopniowa przekładnia automatyczna

2006-03-08