Z najnowszych badań J.D Power wynika, że klienci poszukując nowego samochodu wcale w pierwszej kolejności nie zwracają uwagi na niezawodność.
Niezawodność w ostatnich kilku latach przestała być najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę przez osoby kupujące nowy samochód. Na pierwszym miejscu pojawił się wygląd, który aż w 35% przypadków zdecydował o rezygnacji z zakupu danego modelu. Kolejnymi powodami, dla których klienci opuszczali salony były: cena, niska jakość, charakter wnętrza i niska reputacja producenta.
Marki takie jak GMC, Hyundai, Ram, Audi, Scion i Smart powiększyły swoją niezawodność w oczach klientów. W niektórych przypadkach nowe edycje znanych modeli zmieniły sposób patrzenia na markę i jej samochody. Tak było m.in. z Kią Sorento. Ludzie zwracają też baczną uwagę na swoje osobiste doświadczenia z daną marką, a także na ilość i charakter ogłoszonych akcji naprawczych.
2010-12-15