Ford ogłosił, iż samochody marki Lincoln nie będą jedynie lepiej wyposażonymi odmianami Fordów.
Koncern Forda przez ostatnie lata pozbył się wielu „ciężarów”. Dzięki sprzedaży Volvo, Jaguara, Land Rovera i likwidacji marki Mercury, firma zyskała oszczędności, których zamierza użyć do dalszego rozwoju Lincolna. Derrick Kuzak, jedna z osób odpowiedzialnych za rozwój produktów marki, odnosząc się do Lincolna powiedział w czasie wystawy w Detroit: „Nasza strategia to nie tylko nowe produkty, ale pełne oddzielenie (Lincolna) od Forda nie tylko w kwestii designu, ale również technologii”.
Na początek Ford chce używać swoich odpowiednio podrasowanych platform, a także obiecuje nowe podejście do stylistyki wnętrza, więcej silników V6, łopatki do zmiany biegów, czy napęd 4×4. Póki co Lincoln planuje zmniejszenie sieci dilerskiej o blisko 200 punktów. Ci, którzy zostaną będą musieli zmodernizować salony i wprowadzić zmiany w jakości obsługi.
Europejczycy nie będą mieli możliwości zapoznania się z nową jakością Lincolna. Ford chce, aby wyroby Lincolna były sprzedawane wyłącznie na terenie USA.
2011-01-18