Ford kontynuuje strategię downsizingu jednostek napędowych, prowadzącą do redukcji zużycia paliwa i emisji CO2, wprowadzając do europejskiej gamy modelu Focus nowy, trzycylindrowy silnik EcoBoost o pojemności 1 litra.
Jednostka z rodziny EcoBoost oferuje osiągi odpowiadające tradycyjnemu silnikowi o pojemności 1,6 litra (który zastępuje), bijąc go przy tym na głowę pod względem oszczędności paliwa i redukcji poziomu emisji CO2. Blok cylindrów jednolitrowego silnika zajmuje powierzchnię kartki papieru formatu A4, ale generuje 125 KM mocy oraz 170 Nm momentu obrotowego (200 Nm z funkcją overboost). W ofercie pojawi się też wersja o niższej mocy 100 KM.
Jednostka ta ma być liderem pod względem oszczędności paliwa, zadowalając się jedynie 4,8 litrami benzyny na 100 kilometrów (5 l/100 km w wersji 125 KM) i emitując przy tym 114g CO2 na kilometr w wersji 125-konnej oraz 109 g CO2 na kilometr w wersji 100-konnej.
Jednostka 1.0 EcoBoost została opracowana przez europejskich ekspertów firmy Ford, włączając w to specjalistów z europejskiego centrum badawczo-rozwojowego firmy Ford w niemieckim Aachen oraz z brytyjskiego centrum Dunton Technical. Ceny Forda Focus z tym silnikiem będą rozpoczynały się od 13 995 funtów (w Wielkiej Brytanii). Silnik ten dostępny będzie również w Fordzie C-MAX oraz w nowym Fordzie B-MAX, którego produkcja rusza w tym roku.
2012-01-30