Zwycięzców polskiej edycji plebiscytu wybierali czytelnicy tygodnika „Auto Świat”. W ośmiu kategoriach o tytuł walczyło w sumie 46 samochodów, które miały swoją premierę w 2008 roku i są dostępne na polskim rynku.
Nagrodę dla GLK w imieniu Mercedes-Benz Polska odebrał z rąk Redaktora Naczelnego Auto-Świata, Stanisława Sewastianowicza, Paweł Miszkowski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Mercedes-Benz Cars. Oto jak podsumował zwycięstwo najmniejszego z offroaderów Mercedesa: "Ciesze się, że czytelnicy Auto Świata docenili samochód z takim charakterem. To oznacza, że odważna stylistyka przywołująca na myśl legendarną Klasę G, trafiła od razu w gusta szerokiego grona potencjalnych klientów. Szczególnie cieszy mnie fakt, że nasz GLK wygrał w kategorii tak silnie obsadzonej przez nowe modele konkurencji."