Do modelu SL 63 AMG dołącza topowy SL 65 AMG zasilany jednostką V12 biturbo.
W nowym roadsterze zastosowano aluminiowe nadwozie, które ogranicza masę własną o 170 kg. Lekka konstrukcja pozwoliła również obniżyć zużycie paliwa. SL 65 AMG zużywa średnio 11,6 l/100 km, czyli o 17 proc. mniej w porównaniu do poprzednika. Kluczową rolę odgrywa tu siedmiostopniowa przekładnia AMG Speedshift Plus 7G-tronic, funkcja ECO start-stop oraz system zarządzania silnikiem i alternatorem. Mercedes-AMG stosuje lekkie materiały także w architekturze układu jezdnego. Z aluminium wykonano zwrotnice i wahacze w 4-wahaczowym zawieszeniu przednim oraz niemal wszystkie elementy wielowahaczowego zawieszenia tylnego.
Mimo niższego zużycia paliwa, moc podwójnie turbodoładowanej, widlastej "dwunastki" o pojemności 6 litrów wzrosła z 612 KM do 630 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 1000 Nm. Parametry jednostki napędowej przekładają się na piorunujące osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 4 s, od 0 do 200 km/h – 11,8 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie).
Za skuteczne wytracanie prędkości odpowiada układ hamulcowy AMG z kompozytowymi tarczami o wymiarach 390 x 36 mm i sześciotłoczkowymi zaciskami na przedniej osi oraz tarczami o wymiarach 360 x 26 mm i jednotłoczkowymi zaciskami pływającymi na osi tylnej.
Przysłowiową „kropką nad i” są pięcioramienne obręcze AMG w kolorze tytanu, obute w opony 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu. Opcjonalne, kute obręcze z palety AMG Performance Studio z ogumieniem 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 20 z tyłu pomagają dodatkowo ograniczyć masę nieresorowaną.
Lista elementów pozwalających na personalizację SL 65 AMG obejmuje także specjalne lakiery nadwozia. Barwy można łączyć ze skórzaną tapicerką, dostępną w ośmiu ekskluzywnych tonacjach, oraz paletą odcieni podsufitek i pasów bezpieczeństwa.
2012-03-20