Mocny wzrost w BMW Group również w lutym

Wzrost sprzedaży samochodów o 13.8% do 94 751 sztuk. Umocnienie pozycji w segmencie premium.
Wzrost sprzedaży samochodów BMW Group o 13.8% w lutym 2006 roku jest wyraźną oznaką pozytywnego rozwoju. Łącznie do klientów trafiło 94 751 pojazdów BMW, MINI i Rolls-Royce, (w roku ubiegłym: 83 255). Od początku roku do końca lutego BMW Group odnotowała wzrost sprzedaży do 188 580 samochodów (w roku ubiegłym 165 118; +14.2%).

W przypadku marki BMW liczba aut sprzedanych w lutym wzrosła o 18.5% do 82 507 (w roku ubiegłym: 69 648). Od początku roku do końca lutego sprzedano 160 763 samochodów BMW. Oznacza to wzrost o 19.5% w stosunku do roku ubiegłego (134 481). Szczególnie pozytywny rozwój w pierwszych dwóch miesiącach 2006 roku odnotowano w odniesieniu do głównych produktów koncernu: BMW serii 3, serii 5 i serii 7.

Najlepiej sprzedającą się serią pozostaje ze znacznym wyprzedzeniem BMW serii 3. Od początku roku do końca lutego sprzedano 69 232 egzemplarzy tych aut (w roku ubiegłym 45 091; +53.5%). Głównym motorem tego wzrostu jest BMW serii 3 Limuzyna i BMW serii 3 Touring. Nowa limuzyna serii 3 dostępna jest od początku marca 2005 roku i tym samym jest obecna na rynku dokładnie od roku. Już w samych dwóch pierwszych miesiącach roku sprzedano 46 903 egzemplarzy tych aut. Od debiutu rynkowego w marcu 2005 roku jest to 276 835 egz. Sprzedaż BMW serii 3 Touring wzrosła w pierwszych dwóch miesiącach 2006 roku o 69.1% do 15 622 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 9 237). W tym przypadku nowy model pojawił się na rynku we wrześniu 2005 roku. Znaczny wzrost odnotowało również BMW serii 5: +13% w pierwszych dwóch miesiącach roku 2006 (33 693 / w roku ubiegłym 29 821). Najwyższy model marki BMW serii 7, odnotowała od początku roku do końca lutego 2006 roku wzrost o 33.2% do 6 798 sprzedanych egzemplarzy (w roku ubiegłym: 5 105).

Średnioterminowe zwiększenie produkcji MINI do 240 000egzemplarzy.

Sukces rynkowy MINI trwa nadal. Od debiutu tego kultowego samochodu na rynku latem 2001 roku popyt był stale wyższy niż podaż. Dlatego zakłady w Oxford zwiększą średnioterminowo produkcję roczną do 240 000 egzemplarzy. Konieczne w związku z tym przebudowy wymagały przerwania produkcji od połowy grudnia 2005 do połowy lutego 2006 roku.

Spowodowało to obecne trudności w dostawach i wynikający z tego spadek sprzedaży w lutym 2006 roku o 10% do 12 214 egzemplarzy (w roku ubiegłym 13 567). Od początku roku do końca lutego sprzedano 27 757 egzemplarzy MINI (w roku ubiegłym 30 565; -9.2%).

Sprzedaż aut Rolls-Royce Phantom wyniosła w lutym 2006 roku 30 egzemplarzy (w roku ubiegłym 40). Od początku roku do końca lutego Rolls-Royce Motor Cars sprzedało 60 aut Phantom (w roku ubiegłym 72; / -16.7%).

Dr Michael Ganal, Członek Zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing stwierdził: "W roku 2005 byliśmy odnoszącym najlepsze wyniki producentem aut segmentu premium, a w pierwszych dwóch miesiącach 2006 r. jeszcze dalej wyprzedziliśmy konkurencję. To dobra prognoza na utrzymanie w tym roku pozycji leadera na rynku."

W segmencie motocykli sprzedaż w lutym kształtowała się na poziomie 5 372 egzemplarzy (w roku ubiegłym 5 777; -7%). Od początku roku do końca lutego sprzedano 9 326 egzemplarzy motocykli (w roku ubiegłym 9 455; -1.4%).

2006-03-10

Mocny wzrost w BMW Group również w lutym

Wzrost sprzedaży samochodów BMW Group o 13.8% w lutym 2006 roku jest wyraźną oznaką pozytywnego rozwoju. Łącznie do klientów trafiło 94 751 pojazdów BMW, MINI i Rolls-Royce, (w roku ubiegłym: 83 255). Od początku roku do końca lutego BMW Group odnotowała wzrost sprzedaży do 188 580 samochodów (w roku ubiegłym 165 118; +14.2%).

W przypadku marki BMW liczba aut sprzedanych w lutym wzrosła o 18.5% do 82 507 (w roku ubiegłym: 69 648). Od początku roku do końca lutego sprzedano 160 763 samochodów BMW. Oznacza to wzrost o 19.5% w stosunku do roku ubiegłego (134 481). Szczególnie pozytywny rozwój w pierwszych dwóch miesiącach 2006 roku odnotowano w odniesieniu do głównych produktów koncernu: BMW serii 3, serii 5 i serii 7.

Najlepiej sprzedającą się serią pozostaje ze znacznym wyprzedzeniem BMW serii 3. Od początku roku do końca lutego sprzedano 69 232 egzemplarzy tych aut (w roku ubiegłym 45 091; +53.5%). Głównym motorem tego wzrostu jest BMW serii 3 Limuzyna i BMW serii 3 Touring. Nowa limuzyna serii 3 dostępna jest od początku marca 2005 roku i tym samym jest obecna na rynku dokładnie od roku. Już w samych dwóch pierwszych miesiącach roku sprzedano 46 903 egzemplarzy tych aut. Od debiutu rynkowego w marcu 2005 roku jest to 276 835 egz. Sprzedaż BMW serii 3 Touring wzrosła w pierwszych dwóch miesiącach 2006 roku o 69.1% do 15 622 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 9 237). W tym przypadku nowy model pojawił się na rynku we wrześniu 2005 roku. Znaczny wzrost odnotowało również BMW serii 5: +13% w pierwszych dwóch miesiącach roku 2006 (33 693 / w roku ubiegłym 29 821). Najwyższy model marki BMW serii 7, odnotowała od początku roku do końca lutego 2006 roku wzrost o 33.2% do 6 798 sprzedanych egzemplarzy (w roku ubiegłym: 5 105).

Średnioterminowe zwiększenie produkcji MINI do 240 000egzemplarzy.

Sukces rynkowy MINI trwa nadal. Od debiutu tego kultowego samochodu na rynku latem 2001 roku popyt był stale wyższy niż podaż. Dlatego zakłady w Oxford zwiększą średnioterminowo produkcję roczną do 240 000 egzemplarzy. Konieczne w związku z tym przebudowy wymagały przerwania produkcji od połowy grudnia 2005 do połowy lutego 2006 roku.

Spowodowało to obecne trudności w dostawach i wynikający z tego spadek sprzedaży w lutym 2006 roku o 10% do 12 214 egzemplarzy (w roku ubiegłym 13 567). Od początku roku do końca lutego sprzedano 27 757 egzemplarzy MINI (w roku ubiegłym 30 565; -9.2%).

Sprzedaż aut Rolls-Royce Phantom wyniosła w lutym 2006 roku 30 egzemplarzy (w roku ubiegłym 40). Od początku roku do końca lutego Rolls-Royce Motor Cars sprzedało 60 aut Phantom (w roku ubiegłym 72; / -16.7%).

Dr Michael Ganal, Członek Zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing stwierdził: "W roku 2005 byliśmy odnoszącym najlepsze wyniki producentem aut segmentu premium, a w pierwszych dwóch miesiącach 2006 r. jeszcze dalej wyprzedziliśmy konkurencję. To dobra prognoza na utrzymanie w tym roku pozycji leadera na rynku."

W segmencie motocykli sprzedaż w lutym kształtowała się na poziomie 5 372 egzemplarzy (w roku ubiegłym 5 777; -7%). Od początku roku do końca lutego sprzedano 9 326 egzemplarzy motocykli (w roku ubiegłym 9 455; -1.4%).

Leave a Reply