W pierwszych trzech miesiącach przedsiębiorstwo sprzedało 312 600 samochodów, o 18,4 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. We wszystkich regionach odnotowano dwucyfrowy wzrost sprzedaży. W kolejnych miesiącach do dalszego wzrostu sprzedaży przyczyni się nowa limuzyna A6, która 1 kwietnia trafiła do niemieckich dealerów.

„Audi A6 odnosi sukcesy w swoim segmencie. W nowej generacji widzimy jeszcze większy potencjał – przede wszystkim w Chinach i USA, ale również w Niemczech.”, powiedział Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu AUDI AG. „Oczekujemy, że sprzedaż nowej limuzyny A6 będzie o 25% większa niż modelu poprzedniej generacji”.

Do wzrostu w pierwszym kwartale przyczyniła się również sprzedaż Audi A1: w marcu 13 880 klientów zdecydowało się na zakup najmniejszego modelu z oferty producenta z Ingolstadt. Od stycznia AUDI AG sprzedało prawie 31 000 A1, które dotychczas dostępne było głównie na europejskich rynkach. W sumie przedsiębiorstwo sprzedało w Europie w pierwszych trzech miesiącach tego roku 186 500 samochodów, co oznacza wzrost o 14,8 procent w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. W minionym miesiącu Audi dostarczyło europejskim klientom 79 900 samochodów, wzrost o 11,4%. Uzyskanie tak dobrego wyniku było możliwe dzięki dobremu kwartałowi na rodzimym niemieckim rynku: Audi sprzedało 56 283 samochody, o 13,7 procent więcej niż w pierwszym kwartale 2010 roku.

Również w Wielkiej Brytanii, gdzie Audi jest tradycyjnie silną marką, sprzedaż wzrosła w pierwszych trzech miesiącach do 34 869 samochodów, o 13,7 procent.

W USA sprzedaż wzrosła w pierwszych trzech miesiącach o 19,1 procent do 25 383 samochodów, tylko w marcu 9 818 mieszkańców USA kupiło nowy samochód marki Audi (14,3 procent więcej niż w roku ubiegłym).

Od stycznia do marca tego roku marka z czterema pierścieniami wydała klientom w Chinach 64 122 samochody, 24,6 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W marcu 23 000 chińskich klientów zdecydowało się na zakup nowego modelu Audi, wzrost o 17,7 procent w porównaniu z marcem 2010. Również na pozostałych rynkach w regionie Azji i Pacyfiku Audi odnotowało w pierwszym kwartale wyraźny wzrost – o 21,4 procent i dostarczyło klientom 15 800 samochodów. Tylko w marcu Audi sprzedało tutaj 5 900 aut, wzrost o 21,3 procent.

 

Sprzedaż

Audi AG

Marzec

Od stycznia do marca

 

2011

2010

Zmiana w stosunku do

2010

2011

2010

Zmiana w stosunku do 2010

Świat

125.700

110.370

+13,9%

312.600

264.017

+18,4%

Europa

79.900

71.745

+11,4%

186.500

162.431

+14,8%

-Niemcy

23.993

22.217

+8,0%

56.283

49.521

+13,7%

-Wielka  
  Brytania

21.243

18.682

+13,7%

34.869

30.671

+13,7%

-Włochy

6.188

5.507

+12,4%

16.698

15.612

+7,0%

-Francja

5.903

4.730

+24,8%

16.094

12.631

+27,4%

-Hiszpania

4.328

4.162

+4,0%

12.375

11.194

+10,6%

USA

9.818

8.589

+14,3%

25.383

21.315

+19,1%

Azja
i Pacyfik

28.900

24.404

+18,4%

79.900

64.446

+24,0%

Chiny (wliczając Honkong)

23.000

19.543

+17,7%

64.122

51.449

+24,6%