W pierwszych trzech miesiącach przedsiębiorstwo sprzedało 312 600 samochodów, o 18,4 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. We wszystkich regionach odnotowano dwucyfrowy wzrost sprzedaży. W kolejnych miesiącach do dalszego wzrostu sprzedaży przyczyni się nowa limuzyna A6, która 1 kwietnia trafiła do niemieckich dealerów.
„Audi A6 odnosi sukcesy w swoim segmencie. W nowej generacji widzimy jeszcze większy potencjał – przede wszystkim w Chinach i USA, ale również w Niemczech.”, powiedział Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu AUDI AG. „Oczekujemy, że sprzedaż nowej limuzyny A6 będzie o 25% większa niż modelu poprzedniej generacji”.
Do wzrostu w pierwszym kwartale przyczyniła się również sprzedaż Audi A1: w marcu 13 880 klientów zdecydowało się na zakup najmniejszego modelu z oferty producenta z Ingolstadt. Od stycznia AUDI AG sprzedało prawie 31 000 A1, które dotychczas dostępne było głównie na europejskich rynkach. W sumie przedsiębiorstwo sprzedało w Europie w pierwszych trzech miesiącach tego roku 186 500 samochodów, co oznacza wzrost o 14,8 procent w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. W minionym miesiącu Audi dostarczyło europejskim klientom 79 900 samochodów, wzrost o 11,4%. Uzyskanie tak dobrego wyniku było możliwe dzięki dobremu kwartałowi na rodzimym niemieckim rynku: Audi sprzedało 56 283 samochody, o 13,7 procent więcej niż w pierwszym kwartale 2010 roku.
Również w Wielkiej Brytanii, gdzie Audi jest tradycyjnie silną marką, sprzedaż wzrosła w pierwszych trzech miesiącach do 34 869 samochodów, o 13,7 procent.
W USA sprzedaż wzrosła w pierwszych trzech miesiącach o 19,1 procent do 25 383 samochodów, tylko w marcu 9 818 mieszkańców USA kupiło nowy samochód marki Audi (14,3 procent więcej niż w roku ubiegłym).
Od stycznia do marca tego roku marka z czterema pierścieniami wydała klientom w Chinach 64 122 samochody, 24,6 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W marcu 23 000 chińskich klientów zdecydowało się na zakup nowego modelu Audi, wzrost o 17,7 procent w porównaniu z marcem 2010. Również na pozostałych rynkach w regionie Azji i Pacyfiku Audi odnotowało w pierwszym kwartale wyraźny wzrost – o 21,4 procent i dostarczyło klientom 15 800 samochodów. Tylko w marcu Audi sprzedało tutaj 5 900 aut, wzrost o 21,3 procent.
Sprzedaż Audi AG |
Marzec |
Od stycznia do marca |
||||
|
2011 |
2010 |
Zmiana w stosunku do 2010 |
2011 |
2010 |
Zmiana w stosunku do 2010 |
Świat |
125.700 |
110.370 |
+13,9% |
312.600 |
264.017 |
+18,4% |
Europa |
79.900 |
71.745 |
+11,4% |
186.500 |
162.431 |
+14,8% |
-Niemcy |
23.993 |
22.217 |
+8,0% |
56.283 |
49.521 |
+13,7% |
-Wielka |
21.243 |
18.682 |
+13,7% |
34.869 |
30.671 |
+13,7% |
-Włochy |
6.188 |
5.507 |
+12,4% |
16.698 |
15.612 |
+7,0% |
-Francja |
5.903 |
4.730 |
+24,8% |
16.094 |
12.631 |
+27,4% |
-Hiszpania |
4.328 |
4.162 |
+4,0% |
12.375 |
11.194 |
+10,6% |
USA |
9.818 |
8.589 |
+14,3% |
25.383 |
21.315 |
+19,1% |
Azja |
28.900 |
24.404 |
+18,4% |
79.900 |
64.446 |
+24,0% |
Chiny (wliczając Honkong) |
23.000 |
19.543 |
+17,7% |
64.122 |
51.449 |
+24,6% |