Typ zwycięzcy rozbudowuje swoje mocne strony – Audi udoskonala serię A6. Ofertę jednostek napędowych uzupełniają sportowe silniki, zużycie paliwa zmniejszono średnio o około 15 procent. Zmodyfikowane podwozie i nowoczesne systemy wspomagania kierowcy czynią modele z tej serii jeszcze bardziej wyjątkowymi. System MMI ma teraz dodatkowe, całkowicie nowe funkcje.
Sposób prowadzenia linii nadwozia odzwierciedla sportowy charakter A6 z klasyczną dla Audi sylwetką z wysoko podniesionymi „barkami”, płaskim pasem okien i elegancko opływowym tyłem. Optyczny punkt ciężkości bryły leży przed tylną osią, co sprawia, że tył wydaje się być lżejszy, a cała sylwetka pochyla się jakby do przodu.

Cisza wewnątrz, wysoki komfort jazdy, sportowe prowadzenie, wysokie bezpieczeństwo podczas zderzenia – wszystkie te zalety Audi A6 wynikają przede wszystkim z dużej sztywności karoserii. Jednym z jej kluczowych czynników jest zastosowanie blach stalowych o podwyższonej i wysokiej wytrzymałości, które jednocześnie wpływają na obniżenie ciężaru pojazdu. W wersji bazowej limuzyna waży zaledwie 1.520 kilogramów.

Do dyspozycji nowego A6 jest pięć silników benzynowych i cztery diesle z czterema, sześcioma i ośmioma cylindrami; z wyjątkiem dwóch są one gruntownie zmodyfikowane lub całkowicie nowe. Wszystkie zasilane są z układu common rail, za pośrednictwem wtrysku bezpośredniego; wykorzystują bardzo nowoczesne technologie FSI, TFSI i TDI. Silniki mają większą moc i jednocześnie są bardziej efektywne. Staranne dopracowanie szczegółów pozwoliło zredukować tarcie wewnętrzne – w całej palecie silników wartości zużycia paliwa zmniejszyły się o około 15 procent, w niektórych jednostkach nawet o 16 procent.

Więcej na temat nowego Audi A6
2008-11-07