Prawdziwa radość z jazdy weszła już na stałe do klasy kompaktowej. Dzięki nowej, drugiej wersji BMW serii 1, debiutującej 8 marca 2007 r. podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, z nowymi silnikami i udoskonaleniami stylistycznymi tak wyglądu zewnętrznego, jak i wnętrza, radość z jazdy zostaje doprowadzona do poziomu perfekcji.
Spis treści
Podstawowe informacje. 3
Więcej powodów
do świętowania:
nowe BMW serii 1. 6
Dane techniczne.
14
Wymiary
zewnętrzne i wewnętrzne. 18
Wykres mocy
i momentu obrotowego. 22
Nowe BMW serii
1.
Podstawowe informacje.
• Wprowadzenie
drugiej wersji limuzyny BMW w wersji hatchback, której
sprzedaż sięgnęła ponad 200 000 egzemplarzy. Jako dodatek
do modelu 5-drzwiowego – sportowy model 3-drzwiowy z nową
koncepcją tylnej kanapy w postaci dwóch pojedynczych
foteli; wersja pięcioosobowa dostępna bez dopłaty.
• Atrakcyjne
zmiany w wyglądzie zewnętrznym, bardziej dynamiczna stylistyka
reflektorów, wlotu powietrza, grilla atrapy chłodnicy,
reflektorów przeciwmgielnych, pasa przedniego i tylnego,
lamp tylnych i zderzaków. Udoskonalenie wnętrza poprzez
dodatkowe schowki, wysokiej jakości materiały wykończeniowe
i nowoczesną kolorystykę.
• Nowa
generacja czterocylindrowych silników benzynowych z systemem
bezpośredniego wtrysku (High Precision Injection), systemem Brake
Energy Regeneration, automatyczną funkcją włączania i wyłączania
silnika oraz wskaźnikiem zmiany biegów. Nowy system
EfficientDynamics oferujący zwiększoną moc przy mniejszym –
o 20 procent w stosunku do poprzednich modeli –
zużyciu paliwa.
• Nowa
generacja czterocylindrowych silników wysokoprężnych
z układem wtryskowym Common Rail, turbodoładowaniem VNT,
umieszczonym blisko silnika filtrem cząstek stałych, systemem
odzyskiwania energii hamowania, automatyczną funkcją włączania
i wyłączania silnika oraz wskaźnikiem zmiany biegów.
Zwiększenie mocy o 10–15 kW (14–21 KM), momentu
obrotowego o 10–20 Nm, zmniejszenie zużycia paliwa
o około 15 procent w stosunku do poprzednich modeli.
• Poszerzenie
unikalnej oferty BMW w klasie kompaktowej. BMW serii 1 jest
jedynym w segmencie pojazdem z napędem na tylną oś;
połączenie wszystkich funkcji typowych dla tej klasy pojazdów
z typową dla BMW dynamiką jazdy.
• Wyjątkowo
bogata jak na klasę kompaktową gama opcji z zakresu
komfortu i bezpieczeństwa: poduszki przednie, boczne i kurtyny
chroniące głowę dla foteli przednich i tylnych, opony
typu Run Flat z sygnalizacją uszkodzenia, Funkcja Car/Key
Memory, system Condition Based Service w wyposażeniu
podstawowym, reflektory biksenonowe ze światłami dziennymi,
reflektory adaptacyjne, opcjonalny aktywny układ kierowniczy,
najwyższej klasy funkcje audiofoniczne, nawigacyjne i komunikacyjne,
wyjścia AUX i USB do podłączania zewnętrznych urządzeń
z funkcjami rozrywki.
• Zaawansowany
układ jezdny z napędem na tylną oś, aluminiową osią
przednią z podwójnymi przegubami, pięciowahaczową osią
tylną, wykonaną w lekkiej konstrukcji stalowej, układem
dynamicznej kontroli stabilności DSC i elektrycznym
wspomaganiem kierownicy EPS.
• Najszerszy
rozstaw osi w klasie kompaktowej, przestrzeń ładunkowa
o zróżnicowanej pojemności od 330 do 1150
litrów.
• Wersje
silników dla modelu 3-drzwiowego:
BMW 130i:
Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem
VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność skokowa: 2996 cm3,
moc: 195 kW/265 KM, maks. moment obrotowy: 315 Nm,
przyspieszenie (0–100 km/h): 6,0 s, prędkość
maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie
paliwa wg UE: 8,3 l/100 km.
BMW
120i: Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z bezpośrednim
wtryskiem 2. generacji (High Precision
Injection), pojemność skokowa: 1995 cm3, moc:
125 kW/170 KM, maks. moment obrotowy: 210 Nm,
przyspieszenie (0–100 km/h): 7,7 s, prędkość
maksymalna: 224 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE:
6,4 l/100 km.
BMW 118i: Czterocylindrowy rzędowy
silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem 2. generacji (High Precision Injection), pojemność skokowa: 1995 cm3,
moc: 105 kW/143 KM, maks. moment obrotowy: 190 Nm,
przyspieszenie (0–100 km/h): 8,7 s, prędkość
maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 5,9 l/100 km.
BMW 120d: Czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny
z układem wtryskowym Common Rail, turbodoładowaniem VNT
i filtrem cząstek stałych w standardzie, pojemność
skokowa: 1995 cm3, moc: 130 kW/177 KM,
maks. moment obrotowy: 350 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h):
7,5 s, prędkość maksymalna: 228 km/h, średnie zużycie
paliwa wg UE: 4,9 l/100 km.
BMW 118d:
Czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z układem
wtryskowym Common Rail, turbodoładowaniem VNT i filtrem cząstek
stałych w standardzie, pojemność skokowa: 1995 cm3,
moc: 105 kW/143 KM, maks. moment obrotowy: 300 Nm,
przyspieszenie (0–100 km/h): 8,9 s, prędkość
maksymalna: 220 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 4,7 l/100 km.
• Wersje
silników dla modelu 5-drzwiowego:
BMW 130i:
Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem
VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność skokowa: 2996 cm3,
moc: 195 kW/265 KM, maks. moment obrotowy: 315 Nm,
przyspieszenie (0–100 km/h): 6,0 s, prędkość
maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie
paliwa wg UE: 8,3 l/100 km.
BMW
120i: Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z bezpośrednim
wtryskiem 2. generacji (High Precision
Injection), pojemność skokowa: 1995 cm3, moc:
125 kW/170 KM, maks. moment obrotowy: 210 Nm,
przyspieszenie (0–100 km/h): 7,8 s, prędkość
maksymalna: 224 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE:
6,4 l/100 km.
BMW 118i: Czterocylindrowy rzędowy
silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem 2. generacji (High Precision Injection), pojemność skokowa: 1995 cm3,
moc: 105 kW/143 KM, maks. moment obrotowy: 190 Nm,
przyspieszenie (0–100 km/h): 8,8 s, prędkość
maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE:
5,9 l/100 km.
BMW 116i: Czterocylindrowy rzędowy
silnik benzynowy z układem Double VANOS, pojemność skokowa:
1596 cm3, moc: 85 kW/115 KM, maks. moment
obrotowy: 150 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 10,8 s,
prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE:
7,5 l/100 km.
BMW 120d: Czterocylindrowy rzędowy
silnik wysokoprężny z układem wtryskowym Common Rail,
turbodoładowaniem VNT i filtrem cząstek stałych
w standardzie, pojemność skokowa: 1995 cm3,
moc: 130 kW/177 KM, maks. moment obrotowy: 350 Nm,
przyspieszenie (0–100 km/h): 7,6 s, prędkość
maksymalna: 228 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 4,9 l/100 km.
BMW 118d: Czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny
z układem wtryskowym Common Rail, turbodoładowaniem VNT
i filtrem cząstek stałych w standardzie, pojemność
skokowa: 1995 cm3, moc: 105 kW/143 KM,
maks. moment obrotowy: 300 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h):
9,0 s, prędkość maksymalna: 220 km/h, średnie zużycie
paliwa wg UE: 4,7 l/100 km.
Więcej powodów
do świętowania:
nowe BMW serii 1.
Prawdziwa radość
z jazdy weszła już na stałe do klasy kompaktowej.
Dzięki nowej, drugiej wersji BMW serii 1, debiutującej 8 marca 2007
r. podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie,
z nowymi silnikami i udoskonaleniami stylistycznymi tak
wyglądu zewnętrznego, jak i wnętrza, radość z jazdy
zostaje doprowadzona do poziomu perfekcji. Co więcej, BMW serii
1 będzie również dostępne po raz pierwszy w wersji
3-drzwiowej, o sportowej, a zarazem eleganckiej linii
i wyjątkowo zwinnej charakterystyce jezdnej.
Dzięki nowej
generacji silników czterocylindrowych, 3- i 5-drzwiowa
wersja BMW serii 1 wkracza na wyjątkowy poziom „wydajnej
dynamiki”. Więcej mocy przy mniejszym zużyciu paliwa
zapewnia aluminiowa skrzynia korbowa i nowy układ Common Rail
dla silników wysokoprężnych oraz system bezpośredniego
wtrysku 2. generacji (High Precision Injection) dla silników
benzynowych.
Kolejnymi cechami
nowych silników są system odzyskiwania energii hamowania
Brake Energy Regeneration, automatyczna funkcja włączania
i wyłączania silnika oraz wskaźnik zmiany biegów.
BMW 130i na długo
pozostanie wyjątkowym w swej klasie modelem
z sześciocylindrowym silnikiem, aluminiową skrzynią korbową
i technologią VALVETRONIC, dzięki której teraz także
i wersja 3-drzwiowa jest w stanie rozwijać imponującą
moc 195 kW/265 KM.
W związku
ze sprzedażą ponad 200 000 egzemplarzy na całym świecie
BMW serii 1 ustanowiło nowe wzorce w segmencie pojazdów
kompaktowych. Silnik z przodu, a siła napędowa
przenoszona na tylne koła – oto koncepcja zapewnienia także
w tej klasie maksymalnej radości z jazdy. Po raz
pierwszy funkcjonalność kompaktowego 5-drzwiowego samochodu
połączona została z typową dla pojazdów marki
BMW charakterystyką jazdy.
Pierwszy – i jak do tej
pory jedyny – kompaktowy samochód z napędem na tylną
oś znów wkracza do akcji, odzwierciedlając, zwłaszcza
w wersji 3-drzwiowej, dynamiczne osiągi tej koncepcji napędu.
Wygląd zewnętrzny nowego modelu
3-drzwiowego podkreśla wydłużony przód i wyraźnie
przesuwa optycznie środek ciężkości pojazdu ku tyłowi. Z
boku pojazd charakteryzuje się długimi drzwiami z bezramowym
oknem i jednoelementowym tylnym oknem bocznym. Już sama tylko
dynamiczna stylistyka świadczy o sportowym charakterze nowego
3-drzwiowego modelu BMW.
Odzwierciedlenie mocy: nowe elementy
przednie i tylne.
Odpowiednie
modyfikacje przodu i tyłu nadają nowemu BMW serii 1 jeszcze
mocniejszy i bardziej charakterystyczny wygląd. Wersja 3-
i 5-drzwiowa posiadają obecnie wyjątkowy front z umieszczonym
centralnie udoskonalonym i powiększonym grillem atrapy
chłodnicy. Charakterystyczny wygląd podkreślają nowe otoczki
reflektorów w dolnej części zderzaka, przyciemnione
obramowania świateł, szerszy wlot powietrza w dolnej części
przedniego pasa, bardziej wyeksponowana krawędź aerodynamiczna oraz
nowa listwa ozdobna. Ponadto jeszcze bardziej uderzający wygląd
mają teraz opcjonalne reflektory przeciwmgielne.
Dzięki dominacji linii poziomych
również i tył BMW serii 1 ma szerszy i masywniejszy
wygląd. Nowa, wyrazista linia w pasie tylnym ciągnie się
wzdłuż bocznych progów aż po krawędź przedniego
spojlera.
BMW serii 1 posiada
w dalszym ciągu całkiem wyjątkowe dla klasy kompaktowej
proporcje uzyskane poprzez wydłużoną maskę silnika i mocno
cofniętą kabinę pasażerską. Ta sportowa koncepcja stylistyczna
widoczna jest przede wszystkim w wersji 3-drzwiowej, która
wzbudza zainteresowanie wszędzie tam, gdzie mobilność wiąże się
ze spontanicznością i prawdziwą radością z jazdy.
Eleganckie kontury linii bocznej pojazdu to symbol wyjątkowego
temperamentu i dynamiki na drodze, a opcjonalna
chromowana listwa wokół okien tylko potęguje to wrażenie.
Niepokonana: sześciocylindrowa
jednostka napędowa BMW 130i.
BMW serii 1 łączy
fascynujący charakter BMW ze wszystkimi zaletami pojazdu klasy
kompaktowej, oferując wszystko to, co najlepsze. Dotyczy to
zwłaszcza modelu 130i z sześciocylindrową rzędową jednostką
napędową o pojemności 3 l, wyposażoną w zespoloną
skrzynię korbową z aluminium i magnezu oraz układ
VALVETRONIC i Double VANOS, i rozwijającą 195 kW/265
KM mocy. Oznacza to wspaniałe osiągi na drodze,
przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6 sekund w wersji
3-drzwiowej i w 6,1 sekundy w 5-drzwiowej limuzynie oraz
prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250 km/h.
Jednocześnie niezwykła wydajność sześciocylindrowej jednostki
rzędowej zapewnia wzorcowe w tej klasie pojazdów zużycie
paliwa rzędu 8,3 l/100 km (model 3- i 5-drzwiowy BMW 130i)
w cyklu pomiarowym UE.
Jednym z elementów
składających się na tę wyjątkową wydajność jest
funkcja Brake Energy Regeneration dostępna we wszystkich
modelach benzynowych i wysokoprężnych BMW serii 1. Ogromną
zaletą tej nowoczesnej technologii jest przetwarzanie
niewykorzystywanej dotychczas energii cieplnej powstającej
na tarczach hamulcowych do wytwarzania prądu. Dzięki temu
każde hamowanie będzie zasilać układ elektryczny pojazdu
w dodatkową energię. Silnik uzyskuje maksymalną moc wtedy,
gdy jest to najbardziej potrzebne, np. podczas przyspieszania,
co gwarantuje najwyższy standard dynamiki jezdnej.
Funkcja
automatycznego włączania i wyłączania silnika: zero zużycia
paliwa przy prędkości 0 km/h.
W połączeniu
z nowymi czterocylindrowymi silnikami benzynowymi
i wysokoprężnymi funkcja automatycznego włączania
i wyłączania silnika, dostępna w wersjach z manualną
skrzynią biegów, podnosi ekonomiczność zużycia paliwa
na jeszcze wyższy poziom. Aby skorzystać z tej funkcji,
należy podczas zatrzymania pojazdu na światłach czy w korku
na drodze przesunąć drążek zmiany biegów do pozycji
neutralnej i zwolnić sprzęgło. Następuje wówczas
automatyczne wyłączenie silnika. Ponowne włączenie odbywa się
po wciśnięciu sprzęgła. W praktyce oznacza to, że dzięki
funkcji automatycznego włączania i wyłączania silnika
uniknąć można zużycia nawet najmniejszej ilości paliwa podczas
postoju.
Nowe
czterocylindrowe wersje BMW serii 1 odznaczają się równie
niezwykłą oszczędnością w zużyciu paliwa podczas jazdy: w
chwili podjęcia decyzji o podwyższeniu biegu i obniżeniu
prędkości obrotowych silnika w celu zmniejszenia zużycia
paliwa, wskaźnik momentu zmiany biegów sygnalizuje
najbardziej optymalny moment zmiany biegów. Migająca strzałka
oraz wskaźnik biegów w zestawie wskaźników dają
kierowcy dyskretny, choć rozpoznawalny sygnał do zmiany
biegów.
Wyposażone w układ High
Precision Injection: nowe czterocylindrowe silniki benzynowe.
Funkcje odzyskiwania
energii hamowania, automatycznego włączania i wyłączania
silnika czy wskaźnik zmiany biegów wprowadzają nowe
czterocylindrowe jednostki napędowe na jeszcze wyższy poziom
wydajności. Nowe BMW serii1 dostępne jest z co najmniej
dwoma wariantami nowych silników benzynowych z bezpośrednim
wtryskiem 2. generacji. Ta nowoczesna technologia pozwala na tzw.
pracę z ubogą mieszanką paliwowo-powietrzną, w której
zawartość benzyny jest minimalna przy szerokim zakresie
prędkości obrotowej silnika i jego obciążenia.
Technologia ta, zwana High Precision Injection, pozwala na znaczną
redukcję zużycia paliwa.
Czterocylindrowa
jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem sprawdza się
na dwóch poziomach osiągów: w nowym BMW 120i
silnik o pojemności 2,0 litrów rozwija maksymalną moc
125 kW/170 KM, przyspieszając od 0 do100 km/h w jedyne
7,7 sekundy (wersja 5-drzwiowa w 7,8 sekundy) i osiągając
prędkość maksymalną 224 km/h. Pomimo tak imponujących
osiągów nowy silnik (w obu wersjach) spala zaledwie 6,4 litra
paliwa na100 km w cyklu pomiarowym UE, co w porównaniu
z poprzednim modelem, pracującym w oparciu o zewnętrzną
mieszankę paliwową, oznacza zmniejszenie zużycia o prawie 14
procent przy zwiększeniu mocy o 15 kW/20 KM.
Nowe BMW 118i
oferuje osiągi w podobnym stylu: rozwijając maksymalną moc
105 kW/143 KM, model przyspiesza do 100 km/h w 8,7
sekundy (wersja 5-drzwiowa w 8,8 sekundy) i osiąga
prędkość maksymalną 210 km/h. Zużycie paliwa w cyklu
pomiarowym UE wynosi jedynie 5,9 litra na 100 km.
Sprawdzona jednostka
o pojemności 1,6 litra z zewnętrzną mieszanką paliwową
i układem Double VANOS staje się w modelu
5-drzwiowym podstawowym wariantem silnika. Maksymalna moc to
85 kW/115 KM, przyspieszenie do 100 km/h w 10,9
sekundy, a prędkość maksymalna to 200 km/h przy zużyciu
paliwa 7,5 litra na 100 km w cyklu pomiarowym UE.
Lekkie, mocne, wydajne: nowe
czterocylindrowe silniki wysokoprężne.
Czterocylindrowe
silniki wysokoprężne to również produkty nowej generacji,
dzięki którym BMW serii 1 odczuje jako jeden z pierwszych
modeli korzyści ze zwiększenia mocy i zredukowania
zużycia paliwa. Udoskonalenia wynikają między innymi z modyfikacji
dokonanych w komorach spalania, układzie prowadzenia powietrza,
układzie turbodoładowania ze zmienną geometrią turbiny oraz
układzie wtryskowym Common Rail. Z kolei aluminiowa skrzynia
korbowa pomaga znacznie zredukować ogólną masę silnika.
Nowa czterocylindrowa jednostka wysokoprężna o pojemności 2,0
litra występuje w BMW serii 1 w dwóch odmianach
wyposażonych standardowo w umieszczony blisko silnika filtr
cząstek stałych pozwalający spełnić wymogi normy emisji spalin
Euro 4.
W BMW 120d
czterocylindrowy diesel rozwija maksymalną moc 130 kW/177 Km
i moment obrotowy 350 Nm, co powoduje zwiększenie
mocy o 10 kW/14 KM, przyspieszenie do 100 km/h
w 7,5 sekundy (w wersji 5-drzwiowej w 7,6 s) i prędkość
maksymalną 228 km/h w obu wersjach modelowych.
Jednocześnie zużycie paliwa w cyklu
pomiarowym UE zostało zmniejszone o 5% do 4,9 l
na 100 kilometrów.
Maksymalna moc
silnika wysokoprężnego nowego BMW 118d została zwiększona o 15
kW/20 KM: rozwijając maksymalną moc 105 kW/143 Km i moment
obrotowy 300 Nm, BMW 118d przyspiesza do 100 km/h w 8,9
s (w wersji 5-drzwiowej w 9,0 s). Prędkość maksymalna w obu
wersjach modelowych to 210 km/h. Pomimo jednak znacznej poprawy
osiągów i dynamiki jezdnej średnie spalanie w cyklu
pomiarowym UE wynosi 4,7 l na 100 km.
Sześciobiegowa radość z jazdy:
manualna lub automatyczna.
Nowe BMW serii 1 dostępne jest
standardowo z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.
Opcjonalnie model BMW 130i z sześciocylindrową jednostką
napędową oraz wersje czterocylindrowe wyposażyć można
w sześciobiegową przekładnię automatyczną z funkcją
Steptronic.
Obecna wersja
skrzyni automatycznej posiada nową przekładnię hydrokinetyczną
z tłumikiem drgań. Krótkie czasy reakcji automatycznej
skrzyni biegów oraz bezpośrednie połączenie z silnikiem
sprzyja aktywnej jeździe nowym BMW serii 1. Biegi zmieniać można
również manualnie za pomocą dźwigni zmiany biegów,
a w modelu BMW 130i – za pomocą dźwigienek
przy kierownicy.
Nowe elektryczne
wspomaganie kierownicy (EPS) przyczynia się do podniesienia
precyzji i komfortu jazdy. Wraz z kolejną, standardową
funkcją Servotronic, układ EPS pozwala na zwiększenie
wydajności pojazdu, zużywając energię wyłącznie podczas skrętów
kierownicą (w przeciwieństwie do pochłaniającego energię
w sposób stały układu hydraulicznego).
Nowe BMW serii 1 po jedyny
samochód w segmencie dostępny z opcją aktywnego
układu kierowniczego.
Będący elementem
wyposażenia dodatkowego modeli BMW 130i, BMW 120i i BMW 120d
aktywny układ kierowniczy optymalnie dostosowuje wymagany kąt
skrętu przednich kół do prędkości pojazdu. Pozwala to
kierowcy, zwłaszcza podczas parkowania przy niższych
prędkościach, na płynne i komfortowe manewrowanie
pojazdem przy minimalnym skręcie kierownicy. Przy wyższych
prędkościach układ reguluje moment skrętu w celu zapewnienia
bezpieczeństwa i precyzji kierowania.
Sztywna karoseria oraz wyposażenie
chroniące pasażerów to cechy BMW serii 1 zapewniające
unikalny w klasie kompaktowej poziom bezpieczeństwa.
Zastosowanie stali o dużej wytrzymałości oraz zaawansowanego
systemu belek wzdłużnych i poprzecznych wzmocnień pomaga
pochłaniać i odprowadzać maksimum siły uderzenia podczas
wypadków i kolizji, utrzymując pełną stabilność
kabiny pasażerskiej.
Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa
i zagłówki na wszystkich siedzeniach, ograniczniki
siły naciągu i napinacze na fotelach przednich,
dwustopniowe przednie poduszki powietrzne, poduszki boczne z przodu
oraz kurtynowe poduszki chroniące głowę dla jadących
z przodu oraz na tylnych siedzeniach należą do bogatego
systemu bezpieczeństwa BMW.
Jeszcze bardziej efektywna: dynamiczna
kontrola stabilności DSC.
Oprócz
precyzyjnego układu kierowniczego i wydajnego układu
hamulcowego centralnym elementem służącym do zapewnienia
aktywnego bezpieczeństwa na drodze jest zoptymalizowany
pod względem efektywności i dokładności sterowania
układ dynamicznej kontroli stabilności DSC. Szczególnie
ważnymi funkcjami układu DSC są hamulce z ABS oraz układ
automatycznej kontroli stabilności (ASC), zapewniający płynne
ruszanie bez buksowania kół napędowych. Układ DSC jest
również niezwykle pomocny przy bardzo dynamicznym
pokonywaniu zakrętów. Poprzez precyzyjne wyhamowywanie
poszczególnych kół i, gdy zajdzie taka potrzeba,
redukcję mocy silnika układ DSC zapobiega jakimkolwiek przypadkom
nad- lub podsterowności pojazdu. W razie potrzeby asystent
hamulców maksymalizuje siłę hamowania.
Układ kontroli
hamowania na zakrętach (CBC) redukuje z kolei tendencję
kół do buksowania przy lekkim hamowaniu
na zakręcie, natomiast tryb DTC (dynamiczna kontrola trakcji)
powoduje podwyższenie progu aktywacji hamowania.
W BMW 130i układ
DSC posiada również funkcję automatycznej kompensacji
ciśnienia hamowania w przypadku przegrzania hamulców,
co zapewnia doskonałą skuteczność hamowania nawet podczas
bardzo dynamicznej jazdy. Kolejnymi elementami systemu są asystent
ruszania oraz funkcja suszenia tarcz hamulcowych.
Funkcja gotowości
hamulców z wstępnym przybliżeniem klocków
poprawia reakcję hamulców. W połączeniu z aktywnym
układem kierowniczym układ DSC łagodnie i dokładnie kontruje
zbyt mocny skręt kół podczas hamowania na nawierzchniach
o zmiennej przyczepności, utrzymując tym samym nieustanną
stabilność jazdy.
Nowa technologia świetlna dla poprawy
widoczności i wyglądu.
W połączeniu
z opcjonalnymi reflektorami ksenonowymi nowe BMW serii 1
dysponuje atrakcyjną i praktyczną możliwością wykorzystania
pierścieni świateł pozycyjnych, umieszczonych w podwójnych
okrągłych reflektorach, do jazdy w dzień. Kolejnym
elementem wyposażenia nowego BMW serii 1 są reflektory adaptacyjne
oraz unikalny w tym segmencie system doświetlania zakrętów
przy prędkości nie większej niż 40 km/h, który
pozwala na oświetlanie drogi w sposób podobny
do reflektorów adaptacyjnych.
Atmosfera luksusu w segmencie aut
kompaktowych.
Dzięki funkcjom
i opcjom wyposażenia spotykanym dotychczas tylko w samochodach
sportowych klas wyższych BMW serii 1 zaznacza swój wyjątkowy
charakter tak pod względem bezpieczeństwa, jak i komfortu
jazdy. W połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacyjnym
koncepcja obsługi iDrive, którą można na życzenie
wzbogacić o funkcję sterowania głosem, umożliwia łatwą,
wydajną, wygodną i ergonomiczną regulację funkcji
drugorzędnych i komfortowych.
Dostępne w nowym
BMW serii 1 systemy audio plasują się w przedziale
najbardziej zaawansowanych technologii klasy kompaktowej. Bogaty
wybór opcji rozrywki składa się, między innymi,
z opcjonalnego interfejsu USB, dopełniającego montowany
standardowo wtyk AUX, który służy do podłączenia
zewnętrznych źródeł dźwięku, takich jak odtwarzacze MP3,
do systemu audio.
Udoskonalone wnętrze łączy
dynamiczny i nowoczesny wygląd z prostotą jakości
i wyrafinowania. We wnętrzu nowego BMW serii 1 dominują
wydłużone, poziome linie. Dolna część zestawu wskaźników
i boczków drzwi została jeszcze bardziej dopracowana,
przez co wskaźniki i przyrządy mogły być
harmonijnie rozmieszczone na konsoli środkowej. Boczne
powierzchnie drzwi aż do podłokietników utrzymane są
w nowej, eleganckiej stylistyce i wykończone tym samym
materiałem, co wewnętrzna część foteli.
Nowa faktura
powierzchni z tworzyw sztucznych to odzwierciedlenie jakości,
którą widać i czuć. Klamki, regulatory wentylacji,
przycisk pokrywy popielniczki, obramowania wskaźników
na desce rozdzielczej, dekoracyjne obramowanie przycisku
start/stop oraz pokrętła do obsługi klimatyzacji i radia
zostały wykonane z galwanizowanych materiałów.
Standardem nowego
BMW serii 1 są również elektryczne szyby. Zaokrąglone
kształtem kieszenie na mapy w boczkach drzwi oraz schowek
na rękawiczki harmonizują z liniami wnętrza i mają
ponadto większą pojemność. Kolejnym, praktycznym elementem
wyposażenia wnętrza jest siatka oddzielająca powierzchnię
ładunkową, rozciągnięta od podłogi bagażnika po linię
podsufitki tuż za oparciami tylnych siedzeń
w przypadku złożonych foteli.
Wersja 3-drzwiowa BMW serii 1 jest
samochodem czteroosobowym, dlatego pomiędzy tylnymi fotelami
zalazło się również miejsce na dodatkowy schowek.
Wersję pięcioosobową serii 1 zamówić można bez dopłaty.
Spoglądając na wszystkie te
cechy, można stwierdzić, że nowe BMW serii 1 zachowało swój
charakter, oferując jednak jeszcze więcej stylu i klasy.
Będąca wyjątkowo sportowym i dynamicznym modelem nowa wersja
3-drzwiowa wprowadza dodatkowo świeży powiew do segmentu aut
kompaktowych. Udoskonalenie stylistyki, więcej klasy i stylu
we wnętrzu, lepsza dynamika jezdna i niezwykła wydajność
silnika to innowacje, dzięki którym BMW serii 1 może
zaoferować jeszcze wyższy standard prawdziwej radości z jazdy.
Produkcja wyłącznie w zakładach
BMW w Lipsku.
Nowe 3-drzwiowe BMW serii 1 produkowane
jest wyłącznie w lipskich zakładach produkcyjnych BMW.
Zaledwie dwa lata po otwarciu zakładów i rozpoczęciu
produkcji seryjnej limuzyny BMW serii 3 w zakładzie w Lipsku
– podobnie jak w innych zakładach BMW – uruchomiona zostaje
produkcja kolejnego modelu. Linia produkcyjna została zaprojektowana
tak, by rozpoczęcie produkcji nowych modeli nie kolidowało
z dotychczasową pracą produkcyjną. Wprowadzenie BMW serii 1
uwidoczniło to bardzo wyraźnie: przygotowania do rozpoczęcia
działań w pracowni konstruowania karoserii czy lakierni
oraz wszelkie czynności montażowe były prowadzone obok produkcji
bieżącej. BMW serii 3 oraz serii 1 produkuje się obecnie
na jednej taśmie na indywidualne życzenie klienta.
Oznacza to optymalne i zgodne z zapotrzebowaniem rynkowym
wykorzystanie możliwości produkcyjnych i zwiększenie
elastyczności działania.
Dane
techniczne BMW serii 1.
118i,
120i, 130i.
Karoseria |
|
118i |
120i |
130i |
|
Liczba |
|
3/4 |
3/4 |
3/4 |
|
Dł./szer./wys. |
mm |
4.239/1.748/1.421 |
4.239/1.748/1.421 |
4.239/1.748/1.421 |
|
Rozstaw |
mm |
2.660 |
2.660 |
2.660 |
|
Rozstaw |
mm |
1.484/1.497 |
1.480/1.493 |
1.474/1.487 |
|
Prześwit |
mm |
145 |
145 |
145 |
|
Promień |
m |
10,7 |
10,7 |
10,7 |
|
Pojemność |
ok. l |
53 |
53 |
53 |
|
Układ |
l |
7,3 |
7,3 |
8,2 |
|
Olej |
l |
4,25 |
4,25 |
6,5 |
|
Olej |
l |
napełnienie |
napełnienie |
napełnienie |
|
Olej |
l |
napełnienie |
napełnienie |
napełnienie |
|
Masa |
kg |
1.340 |
1.365 |
1.400 |
|
Ładowność |
kg |
500 |
500 |
500 |
|
Dop. |
kg |
1.765 |
1.790 |
1.875 |
|
Dop.obciążenie |
kg |
855/1.020 |
875/1.020 |
920/1.045 |
|
Dopuszczalna |
|
|
|
|
|
hamowanej |
kg |
1.200/650 |
1.200/665 |
1.200/680 |
|
Dop. |
kg |
75/75 |
75/75 |
75/75 |
|
Poj. |
l |
330–1.150 |
330–1.150 |
330–1.150 |
|
Opór |
cd |
0,30 |
0,30 |
0,32 |
|
Silnik |
|
|
|
|
|
Typ/liczba |
|
R/4/4 |
R/4/4 |
R/6/4 |
|
Przygotowanie |
|
MSD |
MSD |
MSV |
|
Pojemność |
cm3 |
1.995 |
1.995 |
2.996 |
|
Skok/średnica |
mm |
90/84 |
90/84 |
88,0/85,0 |
|
Stopień |
:1 |
12,0 |
12,0 |
10,7 |
|
Paliwo |
|
LO |
LO |
LO |
|
Moc |
kW/KM |
105/143 |
125/170 |
195/265 |
|
przy |
obr/min |
6.000 |
6.700 |
6.650 |
|
Maks. |
Nm |
190 |
210 |
315 |
|
przy |
obr/min |
4.500 |
4.250 |
2.750 |
|
Instalacja |
|
|
|
|
|
Akumulator/miejsce montażu |
Ah/– |
70/bagażnik |
70/bagażnik |
70/bagażnik |
|
Alternator |
A/W |
180/2.520 |
180 |
180/2.520 |
|
Układ |
|
|
|
|
|
Zawieszenie |
|
Oś |
|
||
Zawieszenie |
|
Pięciowahaczowa |
|
||
Hamulce |
|
Hamulce |
|
||
Średnica |
mm |
292 |
300 |
330 |
|
Hamulce |
|
Hamulce |
|
||
Średnica |
mm |
296 |
296 |
300 |
|
Systemy |
|
ABS, |
|
||
Układ |
|
zębatkowy |
|
||
Przełożenie |
:1 |
16,0 |
16,0 |
16,0 |
|
Skrzynia |
|
Sześciobiegowa |
|
||
Przełożenie |
:1 |
4,323(4,171) |
4,323 |
4,350 |
|
II |
:1 |
2,456 |
2,456 |
2,496 |
|
III |
:1 |
1,659 |
1,659 |
1,665 |
|
IV |
:1 |
1,230 |
1,230 |
1,230 |
|
V |
:1 |
1,000 |
1,000 |
1,000 |
|
VI |
:1 |
0,848 |
0,848 |
0,851 |
|
R |
:1 |
3,938 |
3,938 |
3,926 |
|
Przełożenie |
:1 |
3,38 |
3,73 |
3,46 |
|
Opony |
|
Runflat |
Runflat |
Runflat |
|
Obręcze |
|
6,5J |
7J |
7J |
|
Osiągi |
|
|
|
|
|
Stosunek masy |
kg/kW |
12,0 |
10,3 |
7,1 |
|
Moc |
kW/KM |
52,6 |
62,7 |
65,1 |
|
Przyspieszenie |
s |
8,7
|
7,7 ( |
6,0
|
|
0–1000 |
s |
29,7 |
28,3 |
25,4 |
|
80–120 |
s |
8,9 |
7,4 |
5,6 |
|
Prędkość maksymalna |
km/h |
210 |
224 |
250 |
|
Zużycie |
|
|
|
|
|
cykl miejski |
l/100 |
7,9 |
8,7 |
12,2 |
|
cykl |
l/100 |
4,7 |
5,1 |
6,0 |
|
cykl mieszany |
l/100 |
5,9 |
6,4 |
8,3 |
|
Emisja |
g/km |
140 |
152 |
197 |
|
Inne |
|
|
|
|
|
Klasa |
|
Euro |
Euro |
Euro |
|
Liczby w nawiasach
odnoszą się do modeli z automatyczną skrzynią
biegów.
Masa
pojazdu z płynami eksploatacyjnymi (DIN) + 75 kg na kierowcę i
bagaż.
2 W określonych warunkach
wartości te mogą być większe.
Dane techniczne
dotyczą samochodów przeznaczonych na rynek niemiecki.
Dane
techniczne BMW serii 1.
118d,
120d.
|
118d |
120d |
|
|
|
Liczba |
|
3/4 |
3/4 |
|
|
Dł./szer./wys. |
mm |
4.239/1.748/1.421 |
4.239/1.748/1.421 |
|
|
Rozstaw |
mm |
2.660 |
2.660 |
|
|
Rozstaw |
mm |
1.484/1.497 |
1.480/1.493 |
|
|
Prześwit |
mm |
145 |
145 |
|
|
Promień |
m |
10,7 |
10,7 |
|
|
Pojemność |
ok. l |
51 |
51 |
|
|
Układ |
l |
7,2 |
7,2 |
|
|
Olej |
l |
5,5 |
5,5 |
|
|
Olej |
l |
napełnienie |
napełnienie |
|
|
Olej |
l |
napełnienie |
napełnienie |
|
|
Masa |
kg |
1.385 |
1.440 |
|
|
Ładowność |
kg |
510 |
500 |
|
|
Dop. |
kg |
1.830 |
1.875 |
|
|
Dop.obciążenie |
kg |
885/1.040 |
905/1.050 |
|
|
Dopuszczalna |
|
|
|
|
|
hamowanej |
kg |
1.200/690 |
1.200/705 |
|
|
Dop. |
kg |
75/75 |
75/75 |
|
|
Poj. |
l |
330–1.150 |
330–1.150 |
|
|
Opór |
cd |
0,30 |
0,30 |
|
|
Silnik |
|
|
|
|
|
Typ/liczba |
|
rzędowy |
rzędowy |
|
|
Przygotowanie |
|
DDE |
DDE |
|
|
Pojemność |
cm3 |
1.995 |
1.995 |
|
|
Skok/średnica |
mm |
90/84 |
90/84 |
|
|
Stopień |
:1 |
16,0 |
16,0 |
|
|
Paliwo |
|
olej |
olej |
|
|
Moc |
kW/KM |
105/143 |
130/177 |
|
|
przy |
obr/min |
4.000 |
4.000 |
|
|
Maks. |
Nm |
300 |
350 |
|
|
przy |
obr/min |
2.000 |
2.000 |
|
|
Instalacja |
|
|
|
|
|
Akumulator/miejsce montażu |
Ah/– |
80/bagażnik |
80/bagażnik |
|
|
Alternator |
A/W |
180/2.520 |
180/2.520 |
|
|
Układ |
|
|
|
|
|
Zawieszenie |
|
Oś |
|
|
|
Zawieszenie |
|
Pięciowahaczowa |
|
|
|
Hamulce |
|
Hamulce |
|
|
|
Średnica |
mm |
292 |
300 |
|
|
Hamulce |
|
Hamulce |
|
|
|
Średnica |
mm |
300 |
300 |
|
|
Systemy |
|
ABS, |
|
|
|
Układ |
|
zębatkowy |
|
|
|
Przełożenie |
:1 |
16,0 |
16,0 |
|
|
Skrzynia |
|
Sześciobiegowa |
|
|
|
Przełożenie |
:1 |
4,002 |
5,140 |
|
|
II |
:1 |
2,108 |
2,830 |
|
|
III |
:1 |
1,380 |
1,804 |
|
|
IV |
:1 |
1,000 |
1,257 |
|
|
V |
:1 |
0,780 |
1,000 |
|
|
VI |
:1 |
0,645 |
0,831 |
|
|
R |
:1 |
3,187 |
4,638 |
|
|
Przełożenie |
:1 |
3,07 |
2,56 |
|
|
Opony |
|
Runflat |
Runflat |
|
|
Obręcze |
|
6,5J |
7J |
|
|
Osiągi |
|
|
|
|
|
Stosunek masy |
kg/kW |
12,5 |
10,5 |
|
|
Moc |
kW/KM |
52,6/71,5 |
65,2/88,7 |
|
|
Przyspieszenie |
s |
8,9 |
7,5 |
|
|
0–1000 |
s |
29,8 |
28,1 |
|
|
80–120 |
s |
7,6 |
6,3 |
|
|
Prędkość maksymalna |
km/h |
210 |
228 |
|
|
Zużycie |
|
|
|
|
|
cykl miejski |
l/100 |
5,7 |
6,2 |
|
|
cykl |
l/100 |
4,1 |
4,1 |
|
|
cykl mieszany |
l/100 |
4,7 |
4,9 |
|
|
Emisja |
g/km |
123 |
129 |
|
|
Inne |
|
|
|
|
|
Klasa |
|
Euro |
Euro |
|
|
Liczby w nawiasach
odnoszą się do modeli z automatyczną skrzynią
biegów.
Masa
pojazdu z płynami eksploatacyjnymi (DIN) + 75 kg na kierowcę i
bagaż.
2 W określonych warunkach
wartości te mogą być większe.
Dane techniczne
dotyczą samochodów przeznaczonych na rynek niemiecki.
Dane
techniczne BMW serii 1.
116i,
118i, 120i,130i.
Karoseria |
|
116i |
118i |
120i |
130i |
Liczba |
|
5/5 |
5/5 |
5/5 |
5/5 |
Dł./szer./wys. |
mm |
4.227/1.751/1.430 |
4.239/1.748/1.421 |
4.239/1.748/1.421 |
4.239/1.748/1.421 |
Rozstaw |
mm |
2.660 |
2.660 |
2.660 |
2.660 |
Rozstaw |
mm |
1.484 |
1.484/1.497 |
1.480/1.493 |
1.474/1.487 |
Prześwit |
mm |
145 |
145 |
145 |
145 |
Promień |
m |
10,7 |
10,7 |
10,7 |
10,7 |
Pojemność |
ok. l |
50 |
53 |
53 |
53 |
Układ |
l |
7,0 |
7,3 |
7,3 |
8,2 |
Olej |
l |
4,25 |
4,25 |
4,25 |
6,5 |
Olej |
l |
napełnienie |
napełnienie |
napełnienie |
napełnienie |
Olej |
l |
napełnienie |
napełnienie |
napełnienie |
napełnienie |
Masa |
kg |
1.280 |
1.350 |
1.375 |
1.460 |
Ładowność |
kg |
500 |
500 |
500 |
500 |
Dop. |
kg |
1.705 |
1.775 |
1.800 |
1.885 |
Dop.obciążenie |
kg |
805/975 |
855/1.020 |
875/1.020 |
920/1.045 |
Dopuszczalna |
|
|
|
|
|
hamowanej |
kg |
1.200/635 |
1.200/650 |
1.200/665 |
1200/680 |
Dop. |
kg |
75/75 |
75/75 |
75/75 |
75/75 |
Poj. |
l |
330–1.150 |
330–1.150 |
330–1.150 |
330–1.150 |
Opór |
cd |
0,29 |
0,30 |
0,30 |
0,32 |
Silnik |
|
|
|
|
|
Typ/liczba |
|
R/4/4 |
R/4/4 |
R/4/4 |
R/6/4 |
Przygotowanie |
|
wtrysk |
MSD |
MSD |
MSV |
Pojemność |
cm3 |
1.596 |
1.995 |
1.995 |
2.996 |
Skok/średnica |
mm |
72,0/84,0 |
90/84 |
90/84 |
88,0/85,0 |
Stopień |
:1 |
10,2 |
12,0 |
12,0 |
10,7 |
Paliwo |
|
LO |
LO |
LO |
LO |
Moc |
kW/KM |
85/115 |
105/143 |
125/170 |
195 |
przy |
obr/min |
6.000 |
6.000 |
6.700 |
6.650 |
Maks. |
Nm |
150 |
190 |
210 |
315 |
przy |
obr/min |
4.300 |
4.500 |
4.250 |
2.750 |
Instalacja |
|
|
|
|
|
Akumulator/miejsce montażu |
Ah/– |
46/bagażnik |
70/bagażnik |
70/bagażnik |
70/bagażnik |
Alternator |
A/W |
110 |
180/2.520 |
180/2.520 |
180/2.520 |
Układ |
|
|
|
|
|
Zawieszenie |
|
Oś |
|||
Zawieszenie |
|
Pięciowahaczowa |
|||
Hamulce |
|
Hamulce |
|||
Średnica |
mm |
284 |
292 |
300 |
330 |
Hamulce |
|
Hamulce |
|||
Średnica |
mm |
280 |
296 |
296 |
300 |
Systemy |
|
ABS, |
|||
Układ |
|
zębatkowy |
|||
Przełożenie |
:1 |
14,25 |
16,0 |
16,0 |
16,0 |
Skrzynia |
|
Sześciobiegowa |
|||
Przełożenie |
:1 |
4,230 |
4,323(4,171) |
4,323 |
4,350 |
II |
:1 |
2,519 |
2,456 |
2,456 |
2,496 |
III |
:1 |
1,665 |
1,659 |
1,659 |
1,665 |
IV |
:1 |
1,222
|
1,230 |
1,230 |
1,230 |
V |
:1 |
1,000 |
1,000 |
1,000 |
1,000 |
VI |
:1 |
|
0,848 |
0,848 |
0,851 |
R |
:1 |
4,040 |
3,938 |
3,938 |
3,926 |
Przełożenie |
:1 |
3,64 |
3,38 |
3,73 |
3,46 |
Opony |
|
Runflat |
Runflat |
Runflat |
Runflat |
Obręcze |
|
6,5J |
6,5J |
7J |
7J |
Osiągi |
|
|
|
|
|
Stosunek masy |
kg/kW |
14,2 |
12,1 |
10,4 |
7,1 |
Moc |
kW/KM |
53,3 |
52,6 |
62,7 |
65,1 |
Przyspieszenie |
sec |
10,8 |
8,8
|
7,8 ( |
6,1
|
0–1000 |
sec |
31,9 |
29,8 |
28,4 |
25,5 |
80–120 |
sec |
10,7 |
9,0 |
7,5 |
5,7 |
Prędkość maksymalna |
km/h |
200 |
210 |
224 |
250 |
Zużycie |
|
|
|
|
|
cykl miejski |
l/100 |
10,5 |
7,9 |
8,7 |
12,2 |
cykl |
l/100 |
5,9 |
4,7 |
5,1 |
6,0 |
cykl mieszany |
l/100 |
7,5 |
5,9 |
6,4 |
8,3 |
Emisja |
g/km |
181 |
140 |
152 |
197 |
Inne |
|
|
|
|
|
Klasa |
|
Euro |
Euro |
Euro |
Euro |
Liczby w nawiasach
odnoszą się do modeli z automatyczną skrzynią
biegów.
Masa
pojazdu z płynami eksploatacyjnymi (DIN) + 75 kg na kierowcę i
bagaż.
2 W określonych warunkach
wartości te mogą być większe.
Dane techniczne
dotyczą samochodów przeznaczonych na rynek niemiecki.
Dane
techniczne BMW serii 1.
118d,
120d.
Karoseria |
|
118d |
120d |
|
Liczba |
|
5/5 |
5/5 |
|
Dł./szer./wys. |
mm |
4.239/1748/1.421 |
4.239/1.748/1.421 |
|
Rozstaw |
mm |
2.660 |
2.660 |
|
Rozstaw |
mm |
1.484/1.497 |
1.480/1.493 |
|
Prześwit |
mm |
145 |
145 |
|
Promień |
m |
10,7 |
10,7 |
|
Pojemność |
ok. l |
51 |
51 |
|
Układ |
l |
7,2 |
7,2 |
|
Olej |
l |
5,5 |
5,5 |
|
Olej |
l |
napełnienie |
napełnienie |
|
Olej |
l |
napełnienie |
napełnienie |
|
Masa |
kg |
1.395 |
1.450 |
|
Ładowność |
kg |
510 |
500 |
|
Dop. |
kg |
1.830 |
1.875 |
|
Dop.obciążenie |
kg |
885/1.040 |
905/1.050 |
|
Dopuszczalna |
|
|
|
|
hamowanej |
kg |
1.200/690 |
1.200/705 |
|
Dop. |
kg |
75/75 |
75/75 |
|
Poj. |
l |
330–1.150 |
330–1.150 |
|
Opór |
cd |
0,30 |
0,30 |
|
Silnik |
|
|
|
|
Typ/liczba |
|
rzędowy |
rzędowy |
|
Przygotowanie |
|
DDE |
DDE |
|
Pojemność |
cm3 |
1.995 |
1.995 |
|
Skok/średnica |
mm |
90/84 |
90/84 |
|
Stopień |
:1 |
16,0 |
16,0 |
|
Paliwo |
|
olej |
olej |
|
Moc |
kW/KM |
105/143 |
130/177 |
|
przy |
obr/min |
4.000 |
4.000 |
|
Maks. |
Nm |
300 |
350 |
|
przy |
obr/min |
2.000 |
2.000 |
|
Instalacja |
|
|
|
|
Akumulator/miejsce montażu |
Ah/– |
80/bagażnik |
80/bagażnik |
|
Alternator |
A/W |
180/2.520 |
180/2.520 |
|
Układ |
|
|
|
|
Zawieszenie |
|
Oś |
|
|
Zawieszenie |
|
Pięciowahaczowa |
|
|
Hamulce |
|
Hamulce |
|
|
Średnica |
mm |
292 |
300 |
|
Hamulce |
|
Hamulce |
|
|
Średnica |
mm |
300 |
300 |
|
Systemy |
|
ABS, |
|
|
Układ |
|
zębatkowy |
|
|
Przełożenie |
:1 |
16,0 |
16,0 |
|
Skrzynia |
|
Sześciobiegowa |
|
|
Przełożenie |
:1 |
4,002 |
5,140 |
|
II |
:1 |
2,108 |
2,830 |
|
III |
:1 |
1,380 |
1,804 |
|
IV |
:1 |
1,000 |
1,257 |
|
V |
:1 |
0,780 |
1,000 |
|
VI |
:1 |
0,645 |
0,831 |
|
R |
:1 |
3,187 |
4,638 |
|
Przełożenie |
:1 |
3,07 |
2,56 |
|
Opony |
|
Runflat |
Runflat |
|
Obręcze |
|
6,5J |
7J |
|
Osiągi |
|
|
|
|
Stosunek masy |
kg/kW |
12,6 |
10,6 |
|
Moc |
kW/KM |
52,6/71,5 |
65,2/88,7 |
|
Przyspieszenie |
s |
9,0 |
7,6 |
|
0–1000 |
s |
29,9 |
28,2 |
|
80–120 |
s |
7,7 |
6,4 |
|
Prędkość maksymalna |
km/h |
210 |
228 |
|
Zużycie |
|
|
|
|
cykl miejski |
l/100 |
5,7 |
6,2 |
|
cykl |
l/100 |
4,1 |
4,1 |
|
cykl mieszany |
l/100 |
4,7 |
4,9 |
|
Emisja |
g/km |
123 |
129 |
|
Inne |
|
|
|
|
Klasa |
|
Euro |
Euro |
|
Liczby w nawiasach
odnoszą się do modeli z automatyczną skrzynią
biegów.
Masa
pojazdu z płynami eksploatacyjnymi (DIN) + 75 kg na kierowcę i
bagaż.
2 W określonych warunkach
wartości te mogą być większe.
Dane techniczne
dotyczą samochodów przeznaczonych na rynek niemiecki.
2007-01-24