Nowe BMW serii 5 Touring

Dynamika, estetyka i funkcjonalność: charakterystyczne dla BMW serii 5 Touring połączenie cech na jeszcze wyższym poziomie.

Podobnie jak nowe BMW serii 5 Limuzyna również drugi wariant karoserii wyposażony jest w unikalny system wskazań i obsługi oraz nowatorskie systemy wspomagające kierowcę i oferuje znaczący postęp w zakresie skomunikowania pojazdu.

„BMW serii 5 Touring zostało zaprojektowane specjalnie na rynek europejski, gdzie ta wszechstronna koncepcja karoserii cieszy się popularnością już od 25 lat. W nowej, piątej generacji model ten bardziej niż kiedykolwiek spełnia wysokie wymaganie grupy docelowej oczekującej dużego i wszechstronnego bagażnika, dostojnej prezencji i typowej dla BMW radości z jazdy”, mówi dr Ian Robertson, Członek Zarządu BMW AG ds. dystrybucji i marketingu.

Światowa premiera nowego BMW serii 5 Touring będzie miała miejsce w marcu 2017 r. na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Na początku sprzedaży, od czerwca 2017 r. dostępne będą cztery silniki BMW Group aktualnej generacji oraz napęd na cztery koła BMW xDrive, który oferowany będzie w dwóch modelach. Inne warianty, zarówno z klasycznym napędem tylnym, jak i napędem na cztery koła, pojawią się w ciągu tego roku.

Mniejsza masa, większa zwinność, zoptymalizowana wydajność.

Sportowe właściwości jezdne nowego BMW serii 5 Touring to efekt układu jezdnego nowej konstrukcji oraz konsekwentnej redukcji masy. Wyposażenie standardowe obejmuje pneumatyczne zawieszenie tylnej osi z automatyczną regulacją poziomu. Opcjonalnie oferowany jest układ Dynamic Damper Control, Adaptive Drive z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych, zintegrowany aktywny układ kierowniczy, teraz dostępny również w połączeniu z xDrive, oraz obniżone o 10 mm sportowe zawieszenie M.

Belki podłużne zawieszenia i pokrywa bagażnika wykonane są teraz z aluminium. Ten lekki materiał oraz wysokowytrzymałe stale zastosowano także w wielu innych komponentach pojazdu, przede wszystkim w bardzo sztywnej karoserii. W połączeniu z wydajnym napędem i poprawioną aerodynamiką udało się przez to obniżyć zużycie paliwa i emisję spalin nawet o 11 procent w porównaniu z poprzednim modelem.

Atletyczna stylistyka wszechstronnego sportowca.

Wyraźnie atletyczne kształty karoserii i dynamiczne linie nowego BMW serii 5 Touring odzwierciedlają charakterystyczne dla tego modelu połączenie sportowego charakteru i wszechstronności. W widoku przednim dominują precyzyjne kontury. Standardowe reflektory diodowe sięgają aż do wysuniętego mocno do przodu grilla BMW. W widoku bocznym oryginalna geometria auta łączy się z harmonijnymi proporcjami. Sportowy wygląd nowe BMW serii 5 Touring zawdzięcza również długiej linii dachu zakończonej mocno nachylonymi słupkami D. Tylną szybę okala spojler dachowy z wbudowanym trzecim światłem stop oraz boczne krawędzie aerodynamiczne. W dolnej części mocno nakreślone poziome linie i zachodzące mocno na boki lampy tylne w kształcie L podkreślają szerokość karoserii.

Zoptymalizowany komfort wnętrza oraz inteligentna funkcjonalność.

Wnętrze nowego BMW serii 5 Touring oferuje kokpit zorientowany na kierowcę oraz atmosferę premium wyróżniającą się nowoczesną elegancją, wysoką jakością materiałów i precyzyjnym wykonaniem. Niższa w porównaniu z poprzednim modelem deska rozdzielcza sprzyja przestronności wnętrza. Monitor pokładowy ma teraz postać wolnostojącego, płaskiego ekranu. Wszystkie siedzenia oferują odczuwalnie więcej miejsca nad głową, na wysokości ramion i na nogi. Zoptymalizowane kształty oparć, dłuższe siedziska i więcej miejsca na nogi zwiększają komfortem podróżowania na tylnej kanapie. Lepsze wytłumienie przedniej szyby, podsufitki oraz bagażnika zwiększa komfort akustyczny, który w nowym BMW serii 5 Touring jest na poziomie limuzyny. Większa szerokość wnętrza umożliwia bezpieczne i komfortowe zamocowanie z tyłu nawet trzech fotelików dziecięcych.

Pojemność bagażnika zwiększono w nowym BMW serii 5 Touring do 570-1700 l, a ładowność w zależności od modelu nawet o 120 kg do 720-730 kg. Oprócz tego wrażenie robi wysoka funkcjonalność wynikająca z wielu praktycznych rozwiązań takich jak oparcia tylnej kanapy dzielone w proporcjach 40:20:40, zdalne odblokowywane oparć przyciskiem z bagażnika, oddzielnie otwierana tylna szyba oraz automatyczne, a opcjonalnie również bezdotykowe otwieranie i zamykanie i otwieranie pokrywy bagażnika. Osłona przestrzeni bagażowej i siatka oddzielająca bagażnik umieszczone są w oddzielnej kasecie, którą można schować pod podłogą bagażnika.

Radość z jazdy w różnych odsłonach: na starcie 4 silniki i BMW xDrive.

Nowe BMW serii 5 Touring wejdzie na rynek z silnikami BMW TwinPower Turbo oferującymi wyższe osiągi oraz niższe parametry zużycia paliwa i emisji spalin. W nowym BMW 530i Touring czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 l osiąga moc 185 kW / 252 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. BMW 530i Touring wyposażone jest standardowo w 8-stopniową skrzynię automatyczną i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 s. Jego średnie zużycie paliwa wynosi 6,3-5,8 l na 100 km*, a emisja CO2 143-133 g/km*.

Nowe BMW 540i xDrive Touring ma sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 3,0 l, 8-stopniową skrzynię automatyczną oraz inteligentny napęd na cztery koła. Moc maksymalna 250 kW / 340 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm umożliwiają przyspieszenie do setki w 5,1 s. BMW 540i xDrive Touring ma zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynoszące 7,7-7,3 l na 100 km* oraz emisję CO2 na poziomie 177-167 g/km*.

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny nowego BMW 520d Touring o pojemności 2,0 l generuje moc 140 kW / 190 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Samochód wyposażony jest standardowo w 6-biegową skrzynię manualną, a opcjonalnie w 8-stopniową skrzynię Steptronic, a do setki przyspiesza w 8,0 s (skrzynia automatyczna: 7,8 s). Wzorcową wydajność tego napędu demonstruje zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynoszące 4,9-4,5 l (4,7-4,3 l) na 100 km* oraz emisja CO2 129-119 g/km (124 -114 g/km)*.

Ofertę silników dostępnych na początku sprzedaży uzupełnia sześciocylindrowy rzędowy diesel o pojemności 3,0 l, który oferuje moc 195 kW / 265 KM i maksymalny moment obrotowy 620 Nm. Dostępny on będzie zarówno z napędem tylnym, jak i napędem na cztery koła i będzie miał 8-stopniową skrzynię Steptronic. BMW 530d Touring przyspiesza do setki w 5,8 s, BMW 530d xDrive Touring w 5,6 s. Średnie zużycie paliwa to 5,1-4,7 l oraz 5,7-5,3 l na 100 km*, a emisja CO2 134-124 g/km oraz 149-139 g/km*.

System obsługi: intuicyjny jak zawsze, wszechstronny jak nigdy.

Wysokiej rozdzielczości monitor pokładowy systemu obsługi iDrive o przekątnej 10,25 cala ma w nowym BMW serii 5 Touring postać płaskiego ekranu dotykowego. Funkcje pojazdu, nawigacji, komunikacji oraz inforozrywki można jak dotychczas obsługiwać kontrolerem dotykowym – odpowiednio do indywidualnych preferencji kierowcy.  Nowe menu w formie „kafelków” sprzyja intuicyjnej obsłudze przy mniejszym odciąganiu uwagi prowadzącego. Dodatkowe możliwości obsługi daje udoskonalone sterowanie głosowe oraz oferowane teraz również w BMW serii 5 sterowanie za pomocą gestów. Kolejną nowością w zakresie wskazań i obsługi jest wyświetlacz BMW Head-Up najnowszej generacji o powierzchni projekcji większej o 70 procent niż w poprzednich modelach.

Konsekwentny postęp na drodze do automatyzacji jazdy. Nowe systemy wspomagające kierowcę i rozszerzone funkcje w nowym BMW serii 5 Touring torują drogę dla zautomatyzowanej jazdy. O konsekwentnym postępie w tym zakresie świadczy ostrzeganie przed ruchem poprzecznym i pierwszeństwem przejazdu, asystent zmiany pasa ruchu i toru jazdy z aktywną ochroną przed kolizją boczną oraz asystent omijania. Nowe systemy oferują wsparcie w kierowaniu i utrzymywaniu toru jazdy od prędkości pieszego po 210 km/h, zapewniając dodatkowy komfort i asystę w trudnych sytuacjach podczas jazdy. Przy korzystaniu z aktywnego regulatora prędkości z funkcją Stop & Go wystarczy nacisnąć przycisk, aby układ uwzględniał ograniczenia prędkości rozpoznane przez Speed Limit Info.

Osobisty asystent mobilności.

BMW Connected również w nowym BMW serii 5 Touring zapewnia sprawną komunikację pomiędzy pojazdem i smartfonem kierowcy. Dzięki temu zarówno w aucie, jak i w domu czy w pracy kierowca może korzystać z funkcji ułatwiających indywidualne planowanie terminów i mobilności. Może na przykład przesyłać do auta cele nawigacyjne ze smartfonu oraz obliczać idealną porę wyjazdu na podstawie Real Time Traffic Information.

Wyższy komfort oferują także nowe systemy parkowania: oprócz asystenta parkowania dostępna jest funkcja zdalnego parkowania.

Modele oferowane od dnia premiery:

BMW 530i Touring:
4-cylindrowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic,
pojemność: 1998 cm3, moc: 185 kW / 252 KM przy 5200-6500 obr/ min,
maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1450-4800 obr/min,
przyspieszenie (0-100 km/h): 6,5 s,
prędkość maksymalna: 250 km/h, zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 6,3-5,8 l/100 km,
emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 143-133 g/km.

BMW 540i xDrive Touring:
6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic,
pojemność: 2998 cm3, moc: 250 kW / 340 KM przy 5500-6500 obr/ min,
maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 1380-5200 obr/min,
przyspieszenie (0-100 km/h): 5,1 s,
prędkość maksymalna: 250 km/h, zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 7,7-7,3 l/100 km,
emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 177-167 g/km.

BMW 520d Touring:
4-cylindrowy silnik wysokoprężny, 6-biegowa skrzynia manualna (8-stopniowa skrzynia Steptronic),
pojemność: 1995 cm3, moc: 140 kW / 190 KM przy 4000 obr/ min,
maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1750-2500 obr/min,
przyspieszenie [0-100 km/h]: 8,0 s ( 7,8 s),
prędkość maksymalna: 230 km/h (225 km/h),
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 4,9-4,5 l/100 km (4,7-4,3 l/100 km),
emisja CO2 w cyklu mieszanym *: 129-119 g/km (124-114 g/km).

BMW 530d Touring / BMW 530d xDrive Touring:
6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, 8-stopniowa skrzynia Steptronic,
pojemność: 2993 cm3, moc: 195 kW / 265 KM przy 4000 obr/ min,
maks. moment obrotowy: 620 Nm przy 2000-2500 obr/min,
przyspieszenie [0-100 km/h]: 5,8 s / 5,6 s,
prędkość maksymalna: 250 km/h / 250 km/h,
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 5,1-4,7 l/100 km / 5,7-5,3 l/100 km,
emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 134-124 g/km / 149-139 g/km.

* Wartości wg cyklu pomiarowego UE zależnie od wybranego rozmiaru opon. Wszystkie dane tymczasowe.

2017-02-03

Nowe BMW serii 5 Touring

Podobnie jak nowe BMW serii 5 Limuzyna również drugi wariant karoserii wyposażony jest w unikalny system wskazań i obsługi oraz nowatorskie systemy wspomagające kierowcę i oferuje znaczący postęp w zakresie skomunikowania pojazdu.

„BMW serii 5 Touring zostało zaprojektowane specjalnie na rynek europejski, gdzie ta wszechstronna koncepcja karoserii cieszy się popularnością już od 25 lat. W nowej, piątej generacji model ten bardziej niż kiedykolwiek spełnia wysokie wymaganie grupy docelowej oczekującej dużego i wszechstronnego bagażnika, dostojnej prezencji i typowej dla BMW radości z jazdy”, mówi dr Ian Robertson, Członek Zarządu BMW AG ds. dystrybucji i marketingu.

Światowa premiera nowego BMW serii 5 Touring będzie miała miejsce w marcu 2017 r. na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Na początku sprzedaży, od czerwca 2017 r. dostępne będą cztery silniki BMW Group aktualnej generacji oraz napęd na cztery koła BMW xDrive, który oferowany będzie w dwóch modelach. Inne warianty, zarówno z klasycznym napędem tylnym, jak i napędem na cztery koła, pojawią się w ciągu tego roku.

Mniejsza masa, większa zwinność, zoptymalizowana wydajność.

Sportowe właściwości jezdne nowego BMW serii 5 Touring to efekt układu jezdnego nowej konstrukcji oraz konsekwentnej redukcji masy. Wyposażenie standardowe obejmuje pneumatyczne zawieszenie tylnej osi z automatyczną regulacją poziomu. Opcjonalnie oferowany jest układ Dynamic Damper Control, Adaptive Drive z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych, zintegrowany aktywny układ kierowniczy, teraz dostępny również w połączeniu z xDrive, oraz obniżone o 10 mm sportowe zawieszenie M.

Belki podłużne zawieszenia i pokrywa bagażnika wykonane są teraz z aluminium. Ten lekki materiał oraz wysokowytrzymałe stale zastosowano także w wielu innych komponentach pojazdu, przede wszystkim w bardzo sztywnej karoserii. W połączeniu z wydajnym napędem i poprawioną aerodynamiką udało się przez to obniżyć zużycie paliwa i emisję spalin nawet o 11 procent w porównaniu z poprzednim modelem.

Atletyczna stylistyka wszechstronnego sportowca.

Wyraźnie atletyczne kształty karoserii i dynamiczne linie nowego BMW serii 5 Touring odzwierciedlają charakterystyczne dla tego modelu połączenie sportowego charakteru i wszechstronności. W widoku przednim dominują precyzyjne kontury. Standardowe reflektory diodowe sięgają aż do wysuniętego mocno do przodu grilla BMW. W widoku bocznym oryginalna geometria auta łączy się z harmonijnymi proporcjami. Sportowy wygląd nowe BMW serii 5 Touring zawdzięcza również długiej linii dachu zakończonej mocno nachylonymi słupkami D. Tylną szybę okala spojler dachowy z wbudowanym trzecim światłem stop oraz boczne krawędzie aerodynamiczne. W dolnej części mocno nakreślone poziome linie i zachodzące mocno na boki lampy tylne w kształcie L podkreślają szerokość karoserii.

Zoptymalizowany komfort wnętrza oraz inteligentna funkcjonalność.

Wnętrze nowego BMW serii 5 Touring oferuje kokpit zorientowany na kierowcę oraz atmosferę premium wyróżniającą się nowoczesną elegancją, wysoką jakością materiałów i precyzyjnym wykonaniem. Niższa w porównaniu z poprzednim modelem deska rozdzielcza sprzyja przestronności wnętrza. Monitor pokładowy ma teraz postać wolnostojącego, płaskiego ekranu. Wszystkie siedzenia oferują odczuwalnie więcej miejsca nad głową, na wysokości ramion i na nogi. Zoptymalizowane kształty oparć, dłuższe siedziska i więcej miejsca na nogi zwiększają komfortem podróżowania na tylnej kanapie. Lepsze wytłumienie przedniej szyby, podsufitki oraz bagażnika zwiększa komfort akustyczny, który w nowym BMW serii 5 Touring jest na poziomie limuzyny. Większa szerokość wnętrza umożliwia bezpieczne i komfortowe zamocowanie z tyłu nawet trzech fotelików dziecięcych.

Pojemność bagażnika zwiększono w nowym BMW serii 5 Touring do 570-1700 l, a ładowność w zależności od modelu nawet o 120 kg do 720-730 kg. Oprócz tego wrażenie robi wysoka funkcjonalność wynikająca z wielu praktycznych rozwiązań takich jak oparcia tylnej kanapy dzielone w proporcjach 40:20:40, zdalne odblokowywane oparć przyciskiem z bagażnika, oddzielnie otwierana tylna szyba oraz automatyczne, a opcjonalnie również bezdotykowe otwieranie i zamykanie i otwieranie pokrywy bagażnika. Osłona przestrzeni bagażowej i siatka oddzielająca bagażnik umieszczone są w oddzielnej kasecie, którą można schować pod podłogą bagażnika.

Radość z jazdy w różnych odsłonach: na starcie 4 silniki i BMW xDrive.

Nowe BMW serii 5 Touring wejdzie na rynek z silnikami BMW TwinPower Turbo oferującymi wyższe osiągi oraz niższe parametry zużycia paliwa i emisji spalin. W nowym BMW 530i Touring czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 l osiąga moc 185 kW / 252 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. BMW 530i Touring wyposażone jest standardowo w 8-stopniową skrzynię automatyczną i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 s. Jego średnie zużycie paliwa wynosi 6,3-5,8 l na 100 km*, a emisja CO2 143-133 g/km*.

Nowe BMW 540i xDrive Touring ma sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 3,0 l, 8-stopniową skrzynię automatyczną oraz inteligentny napęd na cztery koła. Moc maksymalna 250 kW / 340 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm umożliwiają przyspieszenie do setki w 5,1 s. BMW 540i xDrive Touring ma zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynoszące 7,7-7,3 l na 100 km* oraz emisję CO2 na poziomie 177-167 g/km*.

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny nowego BMW 520d Touring o pojemności 2,0 l generuje moc 140 kW / 190 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Samochód wyposażony jest standardowo w 6-biegową skrzynię manualną, a opcjonalnie w 8-stopniową skrzynię Steptronic, a do setki przyspiesza w 8,0 s (skrzynia automatyczna: 7,8 s). Wzorcową wydajność tego napędu demonstruje zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynoszące 4,9-4,5 l (4,7-4,3 l) na 100 km* oraz emisja CO2 129-119 g/km (124 -114 g/km)*.

Ofertę silników dostępnych na początku sprzedaży uzupełnia sześciocylindrowy rzędowy diesel o pojemności 3,0 l, który oferuje moc 195 kW / 265 KM i maksymalny moment obrotowy 620 Nm. Dostępny on będzie zarówno z napędem tylnym, jak i napędem na cztery koła i będzie miał 8-stopniową skrzynię Steptronic. BMW 530d Touring przyspiesza do setki w 5,8 s, BMW 530d xDrive Touring w 5,6 s. Średnie zużycie paliwa to 5,1-4,7 l oraz 5,7-5,3 l na 100 km*, a emisja CO2 134-124 g/km oraz 149-139 g/km*.

System obsługi: intuicyjny jak zawsze, wszechstronny jak nigdy.

Wysokiej rozdzielczości monitor pokładowy systemu obsługi iDrive o przekątnej 10,25 cala ma w nowym BMW serii 5 Touring postać płaskiego ekranu dotykowego. Funkcje pojazdu, nawigacji, komunikacji oraz inforozrywki można jak dotychczas obsługiwać kontrolerem dotykowym – odpowiednio do indywidualnych preferencji kierowcy.  Nowe menu w formie „kafelków” sprzyja intuicyjnej obsłudze przy mniejszym odciąganiu uwagi prowadzącego. Dodatkowe możliwości obsługi daje udoskonalone sterowanie głosowe oraz oferowane teraz również w BMW serii 5 sterowanie za pomocą gestów. Kolejną nowością w zakresie wskazań i obsługi jest wyświetlacz BMW Head-Up najnowszej generacji o powierzchni projekcji większej o 70 procent niż w poprzednich modelach.

Konsekwentny postęp na drodze do automatyzacji jazdy. Nowe systemy wspomagające kierowcę i rozszerzone funkcje w nowym BMW serii 5 Touring torują drogę dla zautomatyzowanej jazdy. O konsekwentnym postępie w tym zakresie świadczy ostrzeganie przed ruchem poprzecznym i pierwszeństwem przejazdu, asystent zmiany pasa ruchu i toru jazdy z aktywną ochroną przed kolizją boczną oraz asystent omijania. Nowe systemy oferują wsparcie w kierowaniu i utrzymywaniu toru jazdy od prędkości pieszego po 210 km/h, zapewniając dodatkowy komfort i asystę w trudnych sytuacjach podczas jazdy. Przy korzystaniu z aktywnego regulatora prędkości z funkcją Stop & Go wystarczy nacisnąć przycisk, aby układ uwzględniał ograniczenia prędkości rozpoznane przez Speed Limit Info.

Osobisty asystent mobilności.

BMW Connected również w nowym BMW serii 5 Touring zapewnia sprawną komunikację pomiędzy pojazdem i smartfonem kierowcy. Dzięki temu zarówno w aucie, jak i w domu czy w pracy kierowca może korzystać z funkcji ułatwiających indywidualne planowanie terminów i mobilności. Może na przykład przesyłać do auta cele nawigacyjne ze smartfonu oraz obliczać idealną porę wyjazdu na podstawie Real Time Traffic Information.

Wyższy komfort oferują także nowe systemy parkowania: oprócz asystenta parkowania dostępna jest funkcja zdalnego parkowania.

Modele oferowane od dnia premiery:

BMW 530i Touring:
4-cylindrowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic,
pojemność: 1998 cm3, moc: 185 kW / 252 KM przy 5200-6500 obr/ min,
maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1450-4800 obr/min,
przyspieszenie (0-100 km/h): 6,5 s,
prędkość maksymalna: 250 km/h, zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 6,3-5,8 l/100 km,
emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 143-133 g/km.

BMW 540i xDrive Touring:
6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic,
pojemność: 2998 cm3, moc: 250 kW / 340 KM przy 5500-6500 obr/ min,
maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 1380-5200 obr/min,
przyspieszenie (0-100 km/h): 5,1 s,
prędkość maksymalna: 250 km/h, zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 7,7-7,3 l/100 km,
emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 177-167 g/km.

BMW 520d Touring:
4-cylindrowy silnik wysokoprężny, 6-biegowa skrzynia manualna (8-stopniowa skrzynia Steptronic),
pojemność: 1995 cm3, moc: 140 kW / 190 KM przy 4000 obr/ min,
maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1750-2500 obr/min,
przyspieszenie [0-100 km/h]: 8,0 s ( 7,8 s),
prędkość maksymalna: 230 km/h (225 km/h),
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 4,9-4,5 l/100 km (4,7-4,3 l/100 km),
emisja CO2 w cyklu mieszanym *: 129-119 g/km (124-114 g/km).

BMW 530d Touring / BMW 530d xDrive Touring:
6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, 8-stopniowa skrzynia Steptronic,
pojemność: 2993 cm3, moc: 195 kW / 265 KM przy 4000 obr/ min,
maks. moment obrotowy: 620 Nm przy 2000-2500 obr/min,
przyspieszenie [0-100 km/h]: 5,8 s / 5,6 s,
prędkość maksymalna: 250 km/h / 250 km/h,
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 5,1-4,7 l/100 km / 5,7-5,3 l/100 km,
emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 134-124 g/km / 149-139 g/km.

* Wartości wg cyklu pomiarowego UE zależnie od wybranego rozmiaru opon. Wszystkie dane tymczasowe.

Leave a Reply

Nowe BMW serii 5 Touring

Czwarta generacja biznesowego Touringa przyciąga charyzmatyczną estetyką sylwetki, nowoczesną funkcjonalnością na najwyższym poziomie i charakterystyczną dla marki dynamiką jazdy w połączeniu ze wzorcową wydajnością. Liczne dodatki zapewniające komfort i bezpieczeństwo, które zawierają spotykane tylko w BMW systemy asystujące, potwierdzają doskonałą jakość nowego BMW serii 5 Touring jako idealnego pojazdu do podróży w wyższej klasie średniej.

Stylistyka: indywidualna linia, sportowa elegancja.
Stylistyka nowego BMW serii 5 Touring nosi znamiona dużej indywidualności w proporcjach i w kształcie karoserii. Ta oryginalność i rozpoznawalność nadaje mu dynamiczny i silny charakter. Długa maska silnika, krótkie zwisy, największy rozstaw osi w swoim segmencie, wydłużona linia boczna i dynamicznie opadająca ku tyłowi linia dachu sprawiają, że na tle konkurencji nowe BMW serii 5 Touring wyróżnia się wyjątkową elegancją.

Wszechstronność: Inteligentne rozwiązania dla uzyskania nowoczesnej funkcjonalności.
Ze swoim uniwersalnym wnętrzem i inteligentnymi rozwiązaniami nowe BMW serii 5 Touring może sprostać najróżniejszym wymaganiom. Pojemność bagażnika wynosi 560 l. Pojemność tę można zwiększyć z zależności od potrzeb nawet do 1670 litrów dzięki unikalnej dla tego segmentu funkcjonalności oparcia tylnej kanapy. Oparcie dzielone jest w stosunku 40 :  20 : 40, jego nachylenie można regulować w zakresie 11 stopni. Oparcie można złożyć po naciśnięciu dwóch dźwigni znajdujących się w bagażniku, pokrywa przestrzeni ładunkowej opuszcza się automatycznie podczas zamykania tylnej klapy. Osobno otwierana tylna szyba automatycznie unosi się w górę po naciśnięciu przycisku.

Wrażenia z jazdy: doskonała dynamika i niezależny komfort.
Nowoczesna technologia napędu i zawieszenia nadaje pojazdowi doskonały, sportowy charakter i zwiększa komfort jazdy. Opcjonalnie układ kontroli dynamiki jazdy pozwala dobrać indywidualną konfigurację pojazdu. Nowe BMW serii 5 Touring wyposażone jest standardowo w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi wraz z regulacją poziomu nadwozia, a opcjonalnie samochód jest dostępny z układem Adaptive Drive oraz zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym.

W chwili rozpoczęcia produkcji nowego BMW serii 5 Touring oferowane będą dwa sześciocylindrowe rzędowe silniki benzynowe oraz jeden sześciocylindrowy i jeden czterocylindrowy silnik wysokoprężny. BMW 520d Touring napędzane jest czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 135 kW/184 KM z aluminiową skrzynią korbową i układem wtrysku bezpośredniego Common-Rail, standardowo wyposażone w funkcję Auto Start Stop, średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE 5 wynosi 5,2 l na 100 km, a emisja spalin kształtuje się na poziomie 137 g CO2 na km, co plasuje go na pierwszym miejscu w segmencie pod względem wydajności.

W BMW 535i Touring sześciocylindrowy silnik rzędowy w technologii BMW TwinPower Turbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny High Precision Injection i układem VALVETRONIC osiąga moc 225 kW/306 KM. Maksymalna moc sześciocylindrowego silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny (High Precision Injection) w BMW 523i Touring w trybie mieszanki ubogiej wynosi 150 kW/204 KM. W BMW 530d Touring zastosowano sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 180 kW/245 KM, spełniający wymogi normy Euro 6 dzięki opcjonalnej technologii BMW BluePerformance. Standardowo wszystkie wersje nowego BMW serii 5 Touring są zgodne z normą Euro 5.

BMW EfficientDynamics: BMW serii 5 umacnia pozycję lidera.
W wyposażeniu dodatkowym wszystkich wersji nowego BMW serii 5 Touring oferowana jest ośmiobiegowa skrzynia automatyczna. Przyczynia się ona dodatkowo do zwiększenia wydajności, podobnie jak elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego EPS, zastosowane we wszystkich wersjach. Do standardowych rozwiązań BMW EfficientDynamics zastosowanych w samochodzie w kombinacji zależnej od danego modelu należą: odzysk energii hamowania, funkcja Auto Start Stop (BMW 520d), wskaźnik zmiany biegu, odpowiednie do potrzeb sterowanie agregatami pomocniczymi i aktywna aerodynamika poprzez sterowanie klapami powietrza. Inteligentna lekka konstrukcja składa się z drzwi, maski silnika, przednich błotników, komponentów układu napędowego i jezdnego wykonanych z aluminium.

Innowacyjne systemy asystujące BMW ConnectedDrive.
Oferta BMW ConnectedDrive obejmuje między innymi systemy asystujące, takie jak asystent parkowania (Parking Assistant), Surround View, ostrzeżenie przed najechaniem z funkcją hamowania, w połączeniu z aktywnym tempomatem (Active Cruise Control), ostrzeganiem przed zmianą pasa ruchu i przed zjechaniem z pasa ruchu (Lane Change Warning i Lane Departure Warning), funkcja Speed Limit Info, asystentem świateł drogowych, BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób oraz wyświetlacz Head Up. Ponadto wykorzystano innowacyjne funkcje biurowe za pośrednictwem Bluetooth.

Rozwój i produkcja wspólna z BMW serii 7.
BMW serii 5 Touring bazuje na nowej konstrukcji samochodu, która jest wykorzystywana również w luksusowych limuzynach BMW serii 7.

Dzięki wspólnej produkcji BMW serii 5 Touring, BMW serii Limuzyna, BMW serii 5 Gran Turismo i BMW serii 7 w fabryce BMW w Dingolfing oraz szerokiemu wykorzystaniu komponentów uzyskano wysokowydajny produkt o najwyższych standardach jakości.

Warianty silnikowe:

BMW 535i Touring: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z technologią TwinPower Turbo, z wtryskiem bezpośrednim (High Precision Injection) i systemem VALVETRONIC,
pojemność silnika: 2979 cm3, moc: 225 kW/306 KM przy 5800 obr/min,
maks. moment obrotowy: 400 Nm w zakresie 1200-5000 obr/min,
przyspieszenie [0-100 km/h]: 6,0 s (ze skrzynią automatyczną: 6,1 s),
maksymalna prędkość: 250 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 8,6 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 8,5 l), emisja CO2 wg UE: 201 (ze skrzynią automatyczną: 197) g/km, zgodność z normą emisji spalin Euro 5.

BMW 523i Touring: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim (High Precision Injection) w trybie mieszanki ubogiej,
pojemność silnika: 2996 cm3, moc: 150 kW/204 KM przy 6100 obr/min,
maks. moment obrotowy: 270 Nm w zakresie 1500-4250 obr/min,
przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 8,2 s (ze skrzynią automatyczną: 8,4 s),
maksymalna prędkość: 231 km/h (ze skrzynią automatyczną: 227 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 7,9 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 7,8 l), emisja CO2 wg UE: 185 (ze skrzynią automatyczną: 182) g/km, zgodność z normą emisji spalin Euro 5.

BMW 530d Touring: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, z turbosprężarką ze zmienną geometrią turbiny i z wtryskiem bezpośrednim Common-Rail (wtryskiwacze piezoelektryczne, maks. ciśnienie wtrysku: 1800 bar),
pojemność silnika: 2993 cm3, moc: 180 kW/245 KM przy 4000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 540 Nm w zakresie 1 750-3000 obr/min,
przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 6,4 s (ze skrzynią automatyczną: 6,4 s),
maksymalna prędkość: 243 km/h (ze skrzynią automatyczną: 242 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 6,4 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 6,3 l), emisja CO2 wg UE: 169 (ze skrzynią automatyczną: 165) g/km, zgodność z normą emisji spalin Euro 5.

BMW 520d Touring: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, z turbosprężarką ze zmienną geometrią turbiny i z wtryskiem bezpośrednim Common-Rail (wtryskiwacze elektromagnetyczne, maks. ciśnienie wtrysku: 1800 bar),
pojemność silnika: 1995 cm3, moc: 135 kW/184 KM przy 4000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 380 Nm w zakresie 1750-2750 obr/min,
przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 8,3 s (ze skrzynią automatyczną: 8,3 s),
maksymalna prędkość: 222 km/h (ze skrzynią automatyczną: 220 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,2 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 5,3 l), emisja CO2 wg UE: 137 (ze skrzynią automatyczną: 139) g/km, zgodność z normą emisji spalin Euro 5.

Ceny modeli podstawowych (brutto)

· 523i – 208 300zł
· 535i – 245 300zł
· 520d – 183 700zł
· 530d – 242 300zł

Leave a Reply