- Golf ósmej generacji zaskakuje atrakcyjną ceną w relacji do swojego poprzednika
- Aktualnie cennik modelu otwiera wersja w cenie 75 490 zł – po uwzględnieniu obecnego upustu, nowy Golf będzie dostępny już od 69 490 złotych
- Już w podstawowej wersji model wyposażony jest standardowo w szereg zaawansowanych rozwiązań, m.in. cyfrowy zestaw wskaźników
Golf ósmej generacji poza nowoczesnym wyposażeniem i rozwiązaniami technologicznymi zaskakuje atrakcyjną ceną w relacji do swojego poprzednika. Bazowy wariant modelu kosztuje o 4000 złotych mniej, niż wersja otwierająca cennik Golfa siódmej generacji z roku produkcji 2020 (bez uwzględnienia aktualnych rabatów). Co warto podkreślić, w poszczególnych wersjach wyposażenia nowy Golf oferuje znacznie bardziej rozbudowany wachlarz rozwiązań z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, niż jego poprzednik.
Do nowego Golfa są oferowane silniki benzynowe (TSI), Diesla (TDI) i układy napędowe typu mild hybrid (eTSI) – wkrótce ofertę uzupełnią hybrydy typu plug-in. Wszystkie silniki benzynowe i Diesla wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz w turbosprężarki. Nowością są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 66 kW/90 KM i 81 kW/110 KM oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 85 kW/115 KM i 110 kW/150 KM. Nowe jednostki benzynowe działają w innowacyjnym cyklu Millera dla silników TSI, wykazując bardzo niskie zużycie paliwa i niską emisję szkodliwych substancji. Z kolei w jednostkach TDI Volkswagen, jako nowość, zastosował dwukrotny wtrysk czynnika AdBlue (Twindosing), przez co znacznie zmniejszono emisję tlenków azotu. W porównaniu z tradycyjnymi silnikami wysokoprężnymi nowe TDI zużywają nawet o 17 procent mniej paliwa.
Nowy Golf będzie pierwszym modelem Volkswagena dostępnym z pięcioma rodzajami hybrydowych zespołów napędowych do wyboru. Po raz pierwszy również zastosowano w Volkswagenie technologię układu elektrycznego o napięciu 48 wolt. Napędzany paskiem rozrusznik i generator 48V, litowo-jonowy akumulator 48V oraz efektywne silniki TSI najnowszej generacji tworzą zespół napędowy eTSI – tzw. mild hybrid. Jego zaletą jest oszczędność paliwa wynosząca 10 procent (według WLTP) w stosunku do porównywalnego silnika w modelu poprzedniej generacji. Ponadto, nowy Golf wyposażony w ten rodzaj napędu rusza z miejsca bardzo dynamicznie i komfortowo. Volkswagen będzie oferował napęd eTSI w trzech wersjach o mocy 81 kW/110 KM, 96 kW/130 KM i 110 kW/150 KM. Poza tym Golf ósmej generacji będzie dostępny w dwóch odmianach hybrydowych typu plug-in.
Zestawienie obrazujące różnicę cen Golfa ósmej i siódmej generacji wraz z listą rozwiązań znajdujących się w standardzie poszczególnych wersji wyposażenia można zobaczyć tutaj.