Serwis klimatyzacji to czynność czasochłonna. W przypadku pojazdów dużych gabarytów – jak samochody ciężarowe lub autobusy – może trwać od kilku do ponad 10 godzin. Ponadto, w trakcie serwisu dochodzi zawsze do ubytku części czynnika chłodniczego. Należąca do grupy Dometic firma WAECO stworzyła rozwiązanie, dzięki któremu czas trwania serwisu klimatyzacji został znacząco skrócony, a ilość traconego czynnika chłodniczego bliska zeru.

Coraz wyższe ceny czynnika chłodniczego

 

Nowe regulacje ustalające wykorzystanie F-Gazów powodują, że  stary czynnik R134a jest coraz droższy i trudniej dostępny na rynku. Regulacje te nie dotyczą autobusów i pojazdów kolejowych, które mogą korzystać ze starego czynnika R134a, coraz droższego i trudniej dostępnego na rynku. Osobom poszukującym możliwości obniżenia kosztów i redukcji ilości traconego w trakcie serwisowania czynnika, przychodzi z pomocą firma WAECO, której stacje klimatyzacji znajdują się w ofercie Autos. Szczegóły można znaleźć na autos.com.pl.

 

""

 

Do ulatniania się dochodzi przede wszystkim przez otwory odpowietrzające, pompę próżniową, od jej wylotowej strony oraz separator oleju od czynnika. Stacje klimatyzacji WAECO pozwalają zredukować objętość traconego czynnika chłodniczego niemal do zera. Zastosowana w nich innowacyjna technologia Low Emmision polega na opatentowanym dokładniejszym oddzielaniu czynnika chłodniczego od oleju dzięki współpracy pompy próżniowej oraz kompresora klimatyzacji.

 

Serwis klimatyzacji szybszy nawet o 80%


Korzystanie ze stacji WAECO pozwala nie tylko na redukcję strat czynnika chłodniczego, lecz także na skrócenie czasu trwania serwisowania nawet o 80%. Cel ten udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu specjalnego pasa grzewczego, który podwyższając temperaturę zbiornika na pojeździe, podnosi ciśnienie w układzie i znacząco przyspiesza proces odzysku czynnika. W trakcie serwisowania, często dochodzi do spadku temperatury oraz zmniejszenia ciśnienia panującego w zbiorniku, co może powodować jego oszronienie. Sytuacja ta utrudnia lub nawet uniemożliwia odzyskiwanie czynnika. Mechanicy radzą sobie z nią na różne sposoby – albo czekają, aż temperatura zbiornika wyrówna się z otoczeniem, albo ogrzewają zbiornik własnymi sposobami, nie zawsze skutecznymi, bezpiecznymi lub zgodnymi z zasadami BHP.

 

Ze względu na utrudniony dostęp do zbiornika i problemy z jego ogrzaniem od zewnątrz, WAECO zdecydowała się zastosować pas grzewczy. Jest on zainstalowany dookoła dolnej częśći zbiornika i przeznaczony do podłączenia do sprężarki. Pas grzewczy jest rozwiązaniem w pełni bezpiecznym – jego praca jest zintegrowana ze stacją klimatyzacji, która utrzymuje jego temperaturę pod stałą kontrolę. W pas grzewczy wyposażone są stacje ASC 3300 G oraz 3500 G LE. Jest on dostępny w trzech różnych rozmiarach, pasujących do wszystkich zbiorników występujących w pojazdach z dużymi instalacjami klimatyzacji.

 

Dla twojego portfela i środowiska

 

Zastosowanie stacji WAECO z technologią Low Emmision to rozwiązanie dla osób poszukujących oszczędności. Dzięki nim, ilość traconego czynnika chłodniczego zostanie znacząco ograniczona, a czas trwania serwisu klimatyzacji skrócony. Pozwoli to usprawnić pracę twojego warsztatu, zwiększyć ilość obsługiwanych samochodów, a w rezultacie przełoży się na korzyści finansowe. Ograniczenie ilości traconego czynnika jest ponadto rozwiązaniem ekologicznym – zapobiega jego dostawaniu się do atmosfery i środowiska.

0