Tylnonapędowe coupe Mercedesa o symbolu CL63 AMG zostanie zaprezentowane podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych w Paryżu.
Najnowsze wcielenie sportowego modelu ze stajni AMG otrzyma silnik V8 o pojemności 6.2-litra bez doładowania, który pojawi się również w wersjach CLK63, E63, CLS63, ML63, R63.
Moc najnowszej jednostki zwiększono do 525KM; to o 25KM więcej niż w doładowanym silniku V8 o pojemności 5.4-litra, napędzającym model CL55 AMG. Maksymalny moment obrotowy wynosi 630 Nm i jest osiągany przy 5200 obr./min.
Czas, jaki Mercedes-Benz CL63 AMG potrzebuje na osiągnięcie 100 km/h według oficjalnych źródeł wynosi 4.6 sekundy, co jest wynikiem o 0.2 sekundy lepszym, niz w modelu CL55 AMG. Niewątpliwy wpływ na osiągnięty rezultat miało zastosowanie nowej, siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów w miejsce pięciobiegowego automatu, stosowanego w poprzednich modelach.
Prędkość maksymalną tradycyjnie ograniczono do 250 km/h, jednocześnie dając klientom możliwość zamówienia opcjonalnego pakietu, w którego skład wchodzi zmienione oprogramowanie komputera sterującego pracą silnika i sportowe opony z indeksem prędkości wynoszącym 300 km/h.
To, co odróżnia wersję CL 63 AMG od "zwykłych" modeli CL (CL500, CL600) to nowe zderzaki, bardziej wydatne listwy progowe, cztery chromowane końcówki wydechu, imponujące, 19-calowe felgi z lekkich stopów – o szerokości 8.5 cala z przodu i 9.5 cala z tyłu – obute w opony o profilu odpowiednio 255/40 i 275/40 oraz emblematy 6.3 AMG umieszczone z boku auta.
Sprzedaż nowego modelu w Europie ma ruszyć w styczniu, a w Ameryce Północnej w marcu przyszłego roku.
2006-09-15